2024-03-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nackdelen med en vitlöksklyfta om dagen, dag ut och dag in, är att folk äcklas av ens odör. Man får väga för och nackdelar Men nyttigt är det.

Det är ju därför man går ned i vikt, ingen vill gå ut och dricka öl med en längre.
Citera
2024-03-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Du har insett det?
Tusentals år av folkmedicin, mängder av kliniska studier men du har "testat" och insett att det ligger något i det. Välkommen till världen lillponken.
Jag antar att du känner till Alma Nissen, om inte får du gå tillbaka och göra din läxa.

En klyfta? Gjorde en vitlökskur/fasta för ett gäng år sedan; 30 klyftor om dagen. Höll ut lite över 2 veckor sen fick det vara nog. Gjorde under.
Det var från TS att inta en klyfta om dagen.
Jösses Märkte du av omgivningens reaktioner?
Citera
2024-03-06, 22:30
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBum
Är du en flat-earther? Du låter som en sån.

Så klart spelar det ingen roll om en vitlök man förvarar i skafferiet börjar få utväxter - det är gratis ny lök! 🙂

Nå har ni provat att äta lite vitlök nu då. Eller ska ni tjafsa lite mer först..

Är du en naiv idiot som tror du låter cool när du kallar andra för "flat earthers" eftersom du saknar vettiga argument? Faktum är att det finns fakta kring övermogna vitlökars effekt på vår hälsa bland annat orsaka hjärtsvikt. Så antingen håll käft eller för evigt bli förknippad som en idiot.
Citera
2024-03-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Är du en naiv idiot som tror du låter cool när du kallar andra för "flat earthers" eftersom du saknar vettiga argument? Faktum är att det finns fakta kring övermogna vitlökars effekt på vår hälsa bland annat orsaka hjärtsvikt. Så antingen håll käft eller för evigt bli förknippad som en idiot.

en vitlök i ett kylskåp föder inte nya vitlökar. eller har du vitlöken i flera år i ditt kylskåp tarzan?
Citera
2024-03-06, 22:40
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBum
Jag tror du behöver en utvisningsminut i skäms-båset. Med en dumstrut på din dumma svål.

Seså, tyst nu. Nu diskuterar de vuxna. *slap slap*

Vad blir ditt nästa påstående? Falukorv orsakar hjärtsvikt? Jag antar att du kan hänvisa till relevant forskning?

Off-topic och mer påhitt, hitta bevis på mitt faktabaserade påstående är "flat earth"-teori istället för att bidra med mer trams.
Citera
2024-03-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nackdelen med en vitlöksklyfta om dagen, dag ut och dag in, är att folk äcklas av ens odör. Man får väga för och nackdelar Men nyttigt är det.

Jo, men det håller myggen borta. Tror jag.
Citera
2024-03-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jo, men det håller myggen borta. Tror jag.

myt. but it keeps the vampires away. criss cross!
Citera
2024-03-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Du har insett det?
Tusentals år av folkmedicin, mängder av kliniska studier men du har "testat" och insett att det ligger något i det. Välkommen till världen lillponken.
Jag antar att du känner till Alma Nissen, om inte får du gå tillbaka och göra din läxa.

En klyfta? Gjorde en vitlökskur/fasta för ett gäng år sedan; 30 klyftor om dagen. Höll ut lite över 2 veckor sen fick det vara nog. Gjorde under.

Det var inte någon blygsam mängd det inte, vad för slags positiva effekter gav det?
Citera
2024-03-06, 22:54
Medlem
Jag käkar bara vitlök och då rätt mycket, när jag vet att jag ska va hemma dagen efter och helst dagen efer därpå. Man luktar äckligt.

Man ska helst pressa vitlöken sen låta sen vila i 10min innan man käkar, då under de 10minuterna aktiveras ett välsigt nyttigt ämne som annars intr hinner aktiveras om mannintar det direkt.
Citera
2024-03-06, 22:57
Medlem
MinKilleHarTjejs avatar
Bonustips:

Upphackad vitlök ska ligga till sig ca 10 min innan användning, för bästa resultat

Edit, såg att jag visst var tvåa på bollen
Citera
2024-03-06, 22:58
Medlem
Dom som får i sig vitlök är inte minsta dugg friskare än andra människor. Det bestrides inte av mig att vitlöken har en blodförtunnande effekt samt kan döda vissa bakterier.

Men det är inte super, det finns lika nyttiga ämnen i vanlig gul lök och i röd lök också.

Vitlöken är överskattad och på nedgång bland hälsoprofeter.
Citera
2024-03-06, 23:05
Vitlök är helt onödigt och motbjudande att tvinga i sig rå. Gjorde dessa dumheter i flera månader så fort jag kände mig lite sjuk.

Vad som verkligen ger effekt är att sluta dricka alkohol och äta nyttigt och varierat med motion och träningspass då detta stärker immunförsvaret. Jag har inte varit sjuk på mer än ett halvår sen jag slutade dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in