2024-02-24, 21:27
Medlem
YP4XQs avatar
Varför går de ut med just den här informationen? Vad är ändamålet - satt få oss att tro massinvandringen och babbarna ska rädda oss igen?

Istället för att ställa om efter verkligheten så försöker man göra något annat, igen?
Citera
2024-02-24, 21:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det stämmer ju med Rysslands invasion ex. Och sen kom den dåliga ekonomin som ett brev på posten
Det tror jag är en betydligt mer troligt svar
än att nått vaccin skulle ligga bakom.

Nu tar det normalt 9 månader att producera ett barn, men dagens unga föräldrar måste haft det på känn att Putin skulle gå bananas.
Gjordes det sena aborter, eller hur tänker du?

Den här kan vara passande att läsa.

https://boriquagato.substack.com/p/swedish-birthrate-data-november-update

Notera sjätte grafen, där någon gjort sig lustig och inverterat vaxxinationsgraden flyttat den 9 månader framåt och jämför den med födseltalen.

Nääää, det måste vara Putins fel.
Senast redigerad av Tok-Frans 2024-02-24 kl. 21:59.
Citera
2024-02-24, 22:03
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det är pga feminismen, HBTQ, manshatet, abort och den ”kvinnliga frigörelsen” i samband med inflation, kriminalitet och lägre köpkraft. Ren Vänsterpolitik med andra ord.

De har länge försökt demontera kärnfamiljen. Trotsa att man enligt forskning vet att den är bäst för alla och gör alla parter lyckligast.

Kvinnor är som lyckligast med barn och pojkar med en närvarande pappa löper mindre risk att bli kriminella. Nu måste alla kvinnor göra karriär, trots att det passar långt ifrån alla, och de blir dessutom orättvist inkvoterade i yrken de inte är lika bra på som män. Det är fult att vara hemma fru, fast det egentligen är vad vi män värdesätter mest. Osv. En fungerande kärnfamilj utgör basen i alla samhällen. Det är riktig framgång.

Titta nu vad vänsterpolitiken och feminismen gjort. Kvinnor har aldrig varit otryggare, ensammare och olyckligare. Många kommer dö ensamma och helt miserabla.

Spot on.

Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det är nog snarare på grund av din typ av kvinnosyn som många kvinnor hellre lever som singlar utan barn.

Han har en helt normal kvinnosyn och skriver ett väldigt vettigt inlägg.
Citera
2024-02-24, 22:16
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Vad är kvinnogöra för dig?

Det enda jag ser som kvinnogöra är amning, av rena biologiska skäl. Resten spelar noll roll vem som gör vad. Karriär kan båda ha inom rimliga gränser.

En verklighetsfrånvänd position. Män och kvinnor är olika och de hanterar situationer olika. Båda har förutsättningarna till att ha förmågan att lösa alla problem, men man har olika talanger och fallenhet.
Sen är det mer klädsamt för en man att sträva efter försörjning, självständighet och beskydd för sig själv och sin familj. Dessa egenskaper är oattraktiva för en kvinna att förfläka sig med.
Citera
2024-02-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En diskussion som berör oss alla, nämligen den senaste rapporten från Statistiska centralbyrån (SCB) som visar att kvinnor i Sverige nu föder färre barn än någonsin tidigare. SCB:s siffror pekar på att den summerade fruktsamheten i Sverige har sjunkit till under 1,5 barn per kvinna under 2023. Detta är en historiskt låg siffra som inte setts tidigare.

Sverige hade en liten befolkningsökning under 2023, endast 0,3 procent, vilket är den lägsta ökningen sedan 2001. En del av denna låga ökning kan förklaras av en stor administrativ utvandring, men även när detta räknas bort är befolkningsökningen låg. Under 2023 föddes det nästan 14 000 färre barn än genomsnittet för åren 2013 till 2022.

Det intressanta är att invandrade kvinnor i genomsnitt föder fler barn än kvinnor födda i Sverige, medan arbetslösa kvinnor tenderar att föda färre barn än dem som har ett arbete.

Denna trend med låga födelsetal är inte ny, men den fortsätter att betona problemen som Sverige står inför när det gäller befolkningens åldrande och de långsiktiga effekterna på samhället och ekonomin. Vad tror ni är orsakerna till denna nedgång? Är det ekonomiska orsaker, livsstilsval, eller kanske något annat? Och viktigare, vilka åtgärder kan vidtas för att vända denna trend?

https://samnytt.nu/scb-kvinnor-i-sverige-foder-rekordfa-barn

Osäker på vart tråden skulle placeras, mod får gärna flytta om den inte passar här.
Vem som är vit vill få ett barn i ett land som Sverige?

Svara på det!
Citera
2024-02-24, 22:30
Medlem
Citat:
Det är pga sånna som mig som kvinnor verkligen vill skaffa familj och barn. Min frus tjejkompisar är väldigt avundsjuka på henne. Vi har en stor familj med flera barn där vi trivs med våra traditionella könsroller. Jag förstår din bitterhet om du aldrig kommer få uppleva det.

Med din logik så borde det ha varit färre traditionella familje förr i tiden än det är idag, eftersom de i mycket högre grad hade samma ”kvinnosyn” som jag förr i tiden.

Håll dig du till fjuniga hipsterkalle på Södermalm som är vegan och lyssnar på Håkan Hellström. Eller du är väl förmodligen flata.

HAHAHAHA! Så for någon skriver "De är väldigt avundsjuka på mig" så vet man att man har att göra med en idiot som lever i en fantasi. Ingen är avundsjuk på dig vilket du förmodligen vet innerst inne. Tycker synd om dig som behöver hävda dig på ett anonymt forumt X).

Visste du att alla runt mig är avundsjuka på min stora kuk? X)
Citera
2024-02-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Varför går de ut med just den här informationen? Vad är ändamålet - satt få oss att tro massinvandringen och babbarna ska rädda oss igen?

Istället för att ställa om efter verkligheten så försöker man göra något annat, igen?
Låt folk ha ekonomi och tro på framtiden har man tro och kan tjäna pengar blir man sugen på att sätta barn till världen ha en fru köpa ett hus osv sedan kan man leva livet se barnen växa upp.. Dagen Sverige där man tjänar dåligt med en dyr hyra vem är nätt och jämt sugen på att överleva . Ibland tänker man bara kom hit och skjut mig en taskig dag alt joina Ukraina styrkan och räkna ner sina dagar och få en tapperhetsmefalj.
Citera
2024-02-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxboostad
Statens ena data förstår du väll. Se alla läkarintervjuer på youtube där dom går igenom detta.
ena? vad hände med det andra då?
Citera
2024-02-24, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
HAHAHAHA! Så for någon skriver "De är väldigt avundsjuka på mig" så vet man att man har att göra med en idiot som lever i en fantasi. Ingen är avundsjuk på dig vilket du förmodligen vet innerst inne. Tycker synd om dig som behöver hävda dig på ett anonymt forumt X).

Visste du att alla runt mig är avundsjuka på min stora kuk? X)

Du har inga argument kvar och har redan förlorat argumentationen när du börjar käbbla om mig.

Det var ju du som började kommentera om hur jag var och visste tydligen väldigt mycket, då svarade jag bara. Som dig bör. Jag förväntar inte att du ska tro på det.

Jag lever iaf som jag lär. Men vi kan ponera att jag inte gör det. Argumentera emot det jag förespråkar åtminstone så kan vi lägga privatlivet åt sidan.
Citera
2024-02-24, 23:35
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
När jag sa minst ett barn så menade jag att verkligen MINST ett. Absolut minimum alltså. Och oftast är de på väg att skaffa fler senare.
De flesta har tre. Det verkar vara standard. Vissa har sex sju! Lite mindre vanligt men det förekommer. Enbart etniskt svenska familjer jag pratar om nu.
Jag pratar verklig faktabaserad statistik nu. Inte vad du har sett eller hört i byn eller på facebook. Det föds 1.5 per svenskfödd kvinna. Förmodligen ännu färre för rent etniskt svenska konstellationer då svenskar alltid fött färre än invandrargrupper.
Citera
2024-02-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Spot on.

Han har en helt normal kvinnosyn och skriver ett väldigt vettigt inlägg.

Absolut, bara en psyksjuk, kan känna igen en annan psyksjuk. Ni dras ju naturligt till varandra. Så det förvånar mig inte. Hur mycket vet du om kvinnor? Du har väl varit med samma i ett sekel, tänker jag. Så din "kvinnliga expertis" är nog inte mycket att jubla över. Att kvinnorna är avundsjuka på dig, och din fru. Låter snarare som vi får en inblick i din narcissistiska hjärna. Det här är ju bara sagor, som du drar.
Citera
2024-02-24, 23:44
Medlem
Citat:
Du har inga argument kvar och har redan förlorat argumentationen när du börjar käbbla om mig.

Det var ju du som började kommentera om hur jag var och visste tydligen väldigt mycket, då svarade jag bara. Som dig bör. Jag förväntar inte att du ska tro på det.

Jag lever iaf som jag lär. Men vi kan ponera att jag inte gör det. Argumentera emot det jag förespråkar åtminstone så kan vi lägga privatlivet åt sidan.

Hur mycket vet du om kvinnor? Du har väl varit med samma i ett sekel, tänker jag. Så din "kvinnliga expertis" är nog inte mycket att jubla över. Att kvinnorna är avundsjuka på dig, och din fru. Låter snarare som vi får en inblick i din narcissistiska hjärna. Det här är ju bara sagor, som du drar.

Det var nog du som drog sagorna, men same shit på en del här. Ni dras till varandra som flugorna till en sockerbit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in