2024-02-24, 20:35
Medlem
vilken normal människa vill föda barn som kommer bli tvingad att leva i en islamsk diktatur?
Citera
2024-02-24, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Och det är just därför alla forum är fulla av just män, massa incels och bittra män. Som dig själv kanske? Nu är jag rätt gammal själv. Lever frivilligt singel. Har dessutom många kvinnliga vänner som lever frivilligt själva. Kan säga att du inre har många rätt i det du skriver. Ingen av dessa kvinnor är olyckliga. Väldigt nöjda med sin tillvaro. Kan jag intyga. Sen finns det absolut kvinnor som lever ofrivilligt ensamma. Precis som det finns män. Dessutom hanterar kvinnor ensamhet, mycket bättre än män. Det är kanske det som eldar upp dig så mycket.

Men du vill reducera kvinnor till lägre stående varelser och som något du kan kontrollera. Vad säger emot, att du t.ex. inte nu redan konverterar till islam? Ser ingen större skillnad på hur du ser på kvinnor. Jämfört med vad deras religion säger om kvinnor. Tycker du själv att det låter som ett friskt beteende? Och nej, du talar verkligen inte för alla män. Jag gillar kvinnor som kan stå på egna ben. Och som inte behöver en snuttefilt att hålla i. Att kunna försörja sig själv, som vuxen. Är ett sundhetstecken.

Det låter som att du vill , att en annan person ska vara beroende av dig. För att du själv ska kunna vara något. Det låter helt ärligt, inte riktigt friskt. Det är den här sortens män, som inte förstår problemet. Ni vill äga kvinnor. Det fungerar inte längre. Kvinnor tar avstånd, av just den anledningen I många fall.

Jag är ingen incel, jag har en stor familj och en fantastiskt fru som är en otroligt bra mamma. De flesta av mina vänner är gröna av avund för de är antingen skilda eller har partner som ska göra karriär och inte vill skaffa barn.

Du verkar ha en mycket skev bild av både traditionella familjer och män.

Jag önskar att alla, både kvinnor och män, fick uppleva lyckan i att ha en fungerande stor familj med könsroller man trivs i. Min fru älskar att vara en riktig hemmafru. Hon jobbar visserligen deltid, men hon har nog att göra hemma och det är precis så hon vill leva sitt liv.

Du har rätt, min fru och mina barn är beroende av mig, lika mycket som jag är beroende av dem. Det är liksom hela poängen med att ha en familj. Det är precis så det ska fungera. Vi kompletterar varandra. Hon kan göra saker som jag aldrig skulle klara av lika bra och vise versa.

Jag förstår att detta är svårt att ta in för vissa med all propaganda idag, men det är verkligen inget hokuspokus.

99% av alla kvinnor som dör barnlösa kommer ligga med dödsångest och ångra sig. Om de inte är psykopater.
Senast redigerad av redlineoffside 2024-02-24 kl. 20:42.
Citera
2024-02-24, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Mer pengar. Alla som arbetar med äldreomsorgen behöver inte va invandrarungdomar. Gör det till ett välbetalt yrke så kommer fler svenskar i olika åldrar, inte bara unga, att välja det som karriär
Problemet är fortfarande att det kommer vara alldeles för få unga i förhållande till antalet äldre i framtiden vilket innebär att pensionssystemet kommer krascha och att det kommer vara för få människor som ens jobbar då alla kommer vara gamlingar.
Citera
2024-02-24, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Jag underbygger min trovärdighet i detta ämne med att jag har 6 barn, och att dessa barn har hittills producerat sammanlagt 11 barnbarn till mig, och att min klan består av uteslutande svenskar sedan generationer tillbaks.

Vid tiden för mina första barns födelse, var "blattar" knappt ett samtalsämne ens.
De utgjorde knappast något hot då, på 70-80-talet, och få hade sällan sett fler än en utländsk familj samtidigt.
Våra svenska kvinnor hade fått det allt bättre, även mot den smärta de upplevde och
som hävdades att vi män ej skulle klara.
Men efter att själv varit med mina kvinnor vid samtliga födslar, som alla resulterat i vidgat ansvar för undertecknad samt ett allt större krav på min plånbok, så insåg jag snabbt att kommit billigt undan ändå.

Då ansågs det vara en viktig fråga, detta med att våra svenska kvinnor skulle få föda så smärtfritt som möjligt, med assistans av yrkeskunniga barnmorskor på närliggande barnabördsklinik, eller BB:n i vardagstal.
Något annat som var viktigt , var det att föräldrar gavs egna valmöjligheter, grundat på de allt mer precisa rön som gavs med fosterdiagnostik, ultraljud, i vissa fall ryggmärgsprov etc, vilket i sig kan ses såsom en mer rumsren förlängning av sossarnas vilja att maximera landets bestånd av ariska fullpoängare.

All assist gavs således åt våra barnafödande kvinnor, som nu är våra fruar sedan länge, men som idag även kan handla om ens föräldrar, och deras föräldrar.

Damerna tilläts få vila ut en vecka drygt, efter den mödosamma förlossningen, ofta i ett annex vid sidan om som tillhandahöll fullservice till dem, såsom en typ av "samhällets djupa vördnad och stora tack" vilket de också var väl värda.

Tyvärr tunnades dessa ambitioner ut hos våra kappvändande politiker, som tycktes börja se utrikesfödda kvinnor som något betydligt fördelaktigare alternativ, när det gällde att maximera det s.k "vinstuttaget" ur "insatt egenkapital", d.v.s få flest indoktrinerade arbetare ur billigast möjliga frögurka.

Viktigt inom en drastiskt förändrande politik, är att se sin befolkning såsom de grodor man ilägger kallt vatten, för att successivt öka värmen till dess de har kokats, utan minsta protest.

Allt, och då menar jag allt, blev fråntaget våra svenska föderskor, och då främst på landsbygden vilket är all domän bortom Stockholms Tullar.

BB:n och KvinnoKliniker lades ned runtom landet.
Det drabbade främst kvinnor i glesbygd, men även de i hyfsat stora städer.

Det var inget skämt, att kvinnor i ex.vis Sollefteå, Skellefteå, Ö-vik, Piteå, Gällivare m.fl orter, tvingades föda i en bil som sladdat ner i ett dike.

(Btw, är själv född 57 i baksätet på farsans Dodge 55:a, men det var av andra anledningar.)

Detta skedde med anledning av ansträngd ekonomi, hävdade våra S-politiker.

Samtidigt erbjöd de fullservice till de utländska barnaföderskorna, i form av kurser i allt som hade därtill att göra (så S-typiskt), samt en utbildad barnmorska (som kallas nåt speciellt på deras gutturala läten, men som är ointressant i sig) som skulle vara tillgänglig fr.o.m hon upptäcktes gravid och lotsas genom födseln för att därefter under en tid få all upptänklig hjälp och stöd.

Sensmoralen är: Var i helvete kan man se någon form av morot från sossarna, som på något vis skulle ha kunnat främja det svenska barnafödandet?

Att socialarbetare sedan har vittnat om att invandrare, som kan ge upphov till x antal hela gäng, vanligtvis tillåts erhålla en splitter ny barnvagn + extra utrustning för varje ny unge, samtidigt som en ung svensk familj oftast var hänvisad till beg.marknaden har inte heller triggat våra unga svenska familjer.

Nu beskylls vi av dessa partier, att inte vara lika duktiga och trogna mot vår nation, som föder så mycket färre barn...än de som dels fört med sig x antal barn, där S i vanlig kontraproduktiv ordning vägrat DNA-testa släktskap, utan premierat dem för deras påstådda fertilitet och deras nyfunna fosterlandskärlek.

Min egna, och många med mig, teori är att S länge insett, förmodligen innan alla övriga, att deras tid som maktfullkomliga skulle bli knappt ett minne blott om inte de kunde ordda fram nya undersåtar, att blända med allsköns givmildhet.

S har förrått oss, inte minst våra kvinnor och det på alla sätt och vis.
Nu känns det bara som en rasistisk smörja du kommer med.

Dessutom är det er norrlänningars fel som röstar på socialdemokraterna år efter år.
Citera
2024-02-24, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det är nog snarare på grund av din typ av kvinnosyn som många kvinnor hellre lever som singlar utan barn.

Det är pga sånna som mig som kvinnor verkligen vill skaffa familj och barn. Min frus tjejkompisar är väldigt avundsjuka på henne. Vi har en stor familj med flera barn där vi trivs med våra traditionella könsroller. Jag förstår din bitterhet om du aldrig kommer få uppleva det.

Med din logik så borde det ha varit färre traditionella familje förr i tiden än det är idag, eftersom de i mycket högre grad hade samma ”kvinnosyn” som jag förr i tiden.

Håll dig du till fjuniga hipsterkalle på Södermalm som är vegan och lyssnar på Håkan Hellström. Eller du är väl förmodligen flata.
Citera
2024-02-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Nu känns det bara som en rasistisk smörja du kommer med.

Dessutom är det er norrlänningars fel som röstar på socialdemokraterna år efter år.

Allt som inte framhåller invandrare är rasistisk smörja, eller hur?

Sossarnas starkaste fäste, Göteborg, ligger inte i Norrland.
Citera
2024-02-24, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Fråga till er som tror det beror på att folk inte längre vill ha barn.

Varför har då köerna ökat hos fertilitetsklinikerna efter pandemin?

https://vgrfokus.se/2022/09/ytterligare-satsning-ska-hjalpa-ofrivilligt-barnlosa/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/langa-koer-for-barnlangtande-efter-corona

Och varför skulle folket direkt efter pandemin ha kommit på alla dessa ursäkter till att inte skaffa barn längre?
Jag tror knappast att kvinnor inte vill ha barn.

Men kvinnor vill inte ha barn med män.

Och i många fall klickar inte män och kvinnor lika bra längre pga skev social kultur.

Kvinnor hittar sällan den rätta mannen då män är oseriösa och vill ligga runt.
Citera
2024-02-24, 21:00
Medlem
Citat:

Och i många fall klickar inte män och kvinnor lika bra längre pga skev social kultur.

Och så var det inte i Sverige/världen före pandemin?
Citera
2024-02-24, 21:02
Medlem
Citat:
Problemet är fortfarande att det kommer vara alldeles för få unga i förhållande till antalet äldre i framtiden vilket innebär att pensionssystemet kommer krascha och att det kommer vara för få människor som ens jobbar då alla kommer vara gamlingar.

När du växer upp, kommer du nog inse att myten om äldre Vs. unga ligger till grund för framtida pensionärers liv och leverne, skapades av partiet som utarmade hela svenska folkets trygghet på samtliga plan.

Du och de övriga tonårsflickorna behöver närma er verkligheten.
Citera
2024-02-24, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Och så var det inte i Sverige/världen före pandemin?
jo

men det har blivit värre nu
Citera
2024-02-24, 21:11
Medlem
Citat:

Är verkligen alla kvinnor flator, som du säger, då blir nästkommande generation mer än sällsynt.

Har du rätt, så är människan utdöd före år 2124.

Bögromantiken frodas.
Citera
2024-02-24, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Är verkligen alla kvinnor flator, som du säger, då blir nästkommande generation mer än sällsynt.

Har du rätt, så är människan utdöd före år 2124.

Bögromantiken frodas.
Det finns två typer

Kvinnan som inte hittar den rätte och som blir ofrivilligt barnlös

Kvinnan som är villig ta en spermadonator och få barn den vägen och leva som ensamstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in