2024-02-24, 00:23
Medlem
Lagerthas avatar
Barnafödandet fortsätter nedåt och överdödlighet består i länder som hade hög andel "vaccinerade".

Inget konstigt med detta...

Naiviteten vet inga gränser.
Citera
2024-02-24, 00:24
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Var är den konstaterade ökade mortaliteten? Det är precis vad som diskuteras. Inte i Sydafrika då.
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.CDRT.IN?locations=EU
Citera
2024-02-24, 00:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.CDRT.IN?locations=EU

Hur ser det ut för Sverige? Bjuder du på siffror?
Citera
2024-02-24, 00:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Barnafödandet fortsätter nedåt och överdödlighet består i länder som hade hög andel "vaccinerade".

Inget konstigt med detta...

Naiviteten vet inga gränser.

Menar du består som under snuvan?
Citera
2024-02-24, 00:41
Medlem
Det enda udda som skett dom senaste åren som skulle kunna ge drastiska förändringar i antalet födda barn är covidvaccinen, att folket inte skaffar barn p.ga oroliga tider är skitsnack då det historiskt sett visat sig ha motsatt effekt . Målet med bluffsprutorna är i första hand att minska barnafödandet för dom idioter som inte fattat det. Varför skulle folket massvaccinera sig emot ett virus som i stort sett bara tar livet av 80+ människor.
Citera
2024-02-24, 00:46
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Hur ser det ut för Sverige? Bjuder du på siffror?

Aktuella siffror gör gällande att det rör sig omkring 12-13%
Notera särskilt att dödlighet i Sverige tidigare varit relativt konstant under många år.
Citera
2024-02-24, 00:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Aktuella siffror gör gällande att det rör sig omkring 12-13%
Notera särskilt att dödlighet i Sverige tidigare varit relativt konstant under många år.

Var kommer siffrorna ifrån? Länka vore fint.
Citera
2024-02-24, 00:51
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Som av en slump blir det allt svårare att hitta. Men om du ger dig till tåls ska jag nog lyckas luska fram något matnyttigt.
Citera
2024-02-24, 00:56
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Det ligger och pendlar mellan 5-20% i överdödlighet respektive månad i många europeiska länder.

Vad vi inte skulle ha efter en pandemi är överdödlighet utan tvärt om då känsliga grupper strukit med snabbare än vad dom skulle ha gjort. Om jag inte minns fel så var det drygt 50000 pers i UK 2023 samt runt 150 000 i USA.
Citera
2024-02-24, 01:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Som av en slump blir det allt svårare att hitta. Men om du ger dig till tåls ska jag nog lyckas luska fram något matnyttigt.

Jag väntar. Återkom när du hittar något vi kan diskutera.
Citera
2024-02-24, 01:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det ligger och pendlar mellan 5-20% i överdödlighet respektive månad i många europeiska länder.

Vad vi inte skulle ha efter en pandemi är överdödlighet utan tvärt om då känsliga grupper strukit med snabbare än vad dom skulle ha gjort. Om jag inte minns fel så var det drygt 50000 pers i UK 2023 samt runt 150 000 i USA.

Jo men nu är det lite kort blandning och hörsägen i en mix. Frågan var och är hur överdödligheten i Sverige sett ut 23/24. Driver man den tesen så fram med siffror.
Citera
2024-02-24, 01:13
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Jo men nu är det lite kort blandning och hörsägen i en mix. Frågan var och är hur överdödligheten i Sverige sett ut 23/24. Driver man den tesen så fram med siffror.

Vad jag hört så är den betydligt mindre än många andra länder i Europa av någon anledning.

Definitivt under 5%. Men det kanske beror på kreativ beräkning för att dölja sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in