Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Det är pga feminismen, HBTQ, manshatet, abort och den ”kvinnliga frigörelsen” i samband med inflation, kriminalitet och lägre köpkraft. Ren Vänsterpolitik med andra ord.
De har länge försökt demontera kärnfamiljen. Trotsa att man enligt forskning vet att den är bäst för alla och gör alla parter lyckligast.
Kvinnor är som lyckligast med barn och pojkar med en närvarande pappa löper mindre risk att bli kriminella. Nu måste alla kvinnor göra karriär, trots att det passar långt ifrån alla, och de blir dessutom orättvist inkvoterade i yrken de inte är lika bra på som män. Det är fult att vara hemma fru, fast det egentligen är vad vi män värdesätter mest. Osv. En fungerande kärnfamilj utgör basen i alla samhällen. Det är riktig framgång.
Titta nu vad vänsterpolitiken och feminismen gjort. Kvinnor har aldrig varit otryggare, ensammare och olyckligare. Många kommer dö ensamma och helt miserabla.
Och det är just därför alla forum är fulla av just män, massa incels och bittra män. Som dig själv kanske? Nu är jag rätt gammal själv. Lever frivilligt singel. Har dessutom många kvinnliga vänner som lever frivilligt själva. Kan säga att du inre har många rätt i det du skriver. Ingen av dessa kvinnor är olyckliga. Väldigt nöjda med sin tillvaro. Kan jag intyga. Sen finns det absolut kvinnor som lever ofrivilligt ensamma. Precis som det finns män. Dessutom hanterar kvinnor ensamhet, mycket bättre än män. Det är kanske det som eldar upp dig så mycket.
Men du vill reducera kvinnor till lägre stående varelser och som något du kan kontrollera. Vad säger emot, att du t.ex. inte nu redan konverterar till islam? Ser ingen större skillnad på hur du ser på kvinnor. Jämfört med vad deras religion säger om kvinnor. Tycker du själv att det låter som ett friskt beteende? Och nej, du talar verkligen inte för alla män. Jag gillar kvinnor som kan stå på egna ben. Och som inte behöver en snuttefilt att hålla i. Att kunna försörja sig själv, som vuxen. Är ett sundhetstecken.
Det låter som att du vill , att en annan person ska vara beroende av dig. För att du själv ska kunna vara något. Det låter helt ärligt, inte riktigt friskt. Det är den här sortens män, som inte förstår problemet. Ni vill äga kvinnor. Det fungerar inte längre. Kvinnor tar avstånd, av just den anledningen I många fall.