2024-02-23, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor är som mest fertila mellan 21-23 års ålder. Och deras hjärnor är fullt utvecklade vid 25 års ålder (vilket kan vara bra att den är hos modern, både för barn och mor). Och kvinnors kroppar är som bäst lämpade för graviditet och förlossning och återhämtning därefter mellan 20-30 års ålder. Sammantaget visar det att den bästa tiden för kvinnor att få barn är mellan 20-30 års ålder.

Innan 19 års ålder och efter 35 års ålder ökar riskerna med graviditet/förlossning och för bebisarna. Så Al Gore låter inte riktigt påläst, om han nu påstått det du påstår.

Utvecklade kvinnohjärnor kommer i praktiken att selektera bort 90% av alla män, så för att din radhusidyll ska kunna överleva så måste du i praktiken normalisera polygami. Och den biffen har islam fixat. Annars måste du normalisera tonårsgraviditeter så att unga kvinnor överhuvudtaget inte kommer lyckas etablera sig på den fullständigt förödande arbetsmarknaden, och den lilla biffen har islam också fixat samtidigt som agendasättarna i Västvärlden har utvidgat begreppet "pedofili" och med hjälp av galjonfigurer som Virginia Giuffre utmålat detta som en sorts modern häxkonst som måste bekämpas med alla till buds stående medel. Så vilka tror du kommer vinna civilisationskriget?
Citera
2024-02-23, 19:01
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Orsaken är att invandringen minskat därav minskar inflödet av invandrarkvinnor som föder 100 barn per skalle, den tidigare stora invandringen har förstört Sverige,tryggheten gemenskapen. Hade vi sluppit invandringen är jag rätt övertygad om att svenska kvinnor hade legat på 2 barn i snitt.

Trots utbildning karriär osv så vill kvinnor ha barn men dom vill kunna ge dom bra förutsättningar i ett tryggt område och det finns inte längre.

Sen ser jag det inte som en problem . Det räcker med 10 miljoner i landet , gärna salta ner till 6-7 miljoner. Mindre befolkning mindre resurser går åt.

Ni som tycker annat flytta till Afrika,Kina,Indien

Var inte så säker på det.
Svenska kvinnor är de som i högsta grad röstar för fortsatt massinvandring.
Svenska kvinnor är de som är emot att grova brottslingar får långa och kännbara straff då det är "synd om dem".
Svenska kvinnor är de som självmant vill leka karriär tills de är 35 innan de ens tänker på att skaffa första ungen.
Män gör och röstar som kvinnor vill för att få fitta. Om kvinnorna - vi snackar alla mellan 15 och +60- idag skulle börja gapa om stängda gränser så hade svenska mannen hängt på redan imorgon.

Ett otryggt samhälle har en inverkan på låga födelsetal - men du ser samma utveckling i länder som Japan och Sydkorea också som inte har några svartskallar alls.
Låga födelsetal i västvärlden beror på en salig mix av sämre ekonomi, sämre trygghet i form av krig och massinvandring, konstanta attacker från eliten, kulturmarxism, feminism, dålig kost, miljögifter och sist men inte minst mRNA vaccinen.
Senast redigerad av Fizzlor 2024-02-23 kl. 19:05.
Citera
2024-02-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Ingen konstighet med det .. folk vill ha 1-2 barn.
Man skaffar inte längre barn för att barnen skall försörja sig.

Lägre befolkningstäthet etc är bara bra

problemet är väl att svenskarna minskar i antal samtidigt som gängkriminella ökar i antal

"Sveriges befolkning skulle enligt Eurostats beräkningsmetod öka från dagens 10,5 till närmare 13,7 miljoner personer. Det är en ökning på över 30 procent och den högsta i EU.

Eurostat gör även en projektion som antar att ingen in- eller utvandring äger rum till eller från medlemsländerna under perioden. Detta skulle få tydliga konsekvenser för antalet invånare. EU skulle i detta scenario ha 291 miljoner och Sverige 8,6 miljoner invånare."

https://www.europaportalen.se/2022/05/sverige-beraknas-fa-storsta-befolkningsokningen-i-eu

befolkningen byts ut över tid trots alla satsningar på försvaret
Citera
2024-02-23, 19:19
Medlem
Enda problemet med låga födelsetal är inte gängkriminella. Få som kan ta hand om köttberget på våra åldersdomshem. Automatisering kan hjälpa.
Citera
2024-02-23, 19:28
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilka negativa effekter menar du då? Är det inte positivt att kvinnor i dag har en helt annan frihet än vad de hade för 50-60 år sedan?
Frihet? Som i vadå, friheten att vara löneslav? Friheten i att ha onlyfans som porrskadade killar sedan jämför sina flickvänner med? Friheten att vara 150% materialistisk? Friheten att kalla din vovve för ditt barn? Friheten i att knulla 35-40 random killar som behandlar dig som en levande fleshlight och som kvaddar din förmåga att bilda känslomässiga band? Etc in infinitum.

Hade jag haft en dotter så hade prio ett varit att skydda henne från precis den värld som feministerna tilläts skapa. Alla delar av den faktiskt. Jag kan med säkerhet åtminstone tala om Sveriges förfall och det hade aldrig varit möjligt utan feministerna. Finns fler skyldiga men dessa är ibland dem.
Citera
2024-02-23, 19:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Frihet? Som i vadå, friheten att vara löneslav? Friheten i att ha onlyfans som porrskadade killar sedan jämför sina flickvänner med? Friheten att vara 150% materialistisk? Friheten att kalla din vovve för ditt barn? Friheten i att knulla 35-40 random killar som behandlar dig som en levande fleshlight och som kvaddar din förmåga att bilda känslomässiga band? Etc in infinitum.

Hade jag haft en dotter så hade prio ett varit att skydda henne från precis den värld som feministerna tilläts skapa. Alla delar av den faktiskt. Jag kan med säkerhet åtminstone tala om Sveriges förfall och det hade aldrig varit möjligt utan feministerna. Finns fler skyldiga men dessa är ibland dem.

Ja det är väl en jävla frihet att styra över sin egen ekonomi och styra över vem man vill eller inte vill ligga med?

När du pratar om att ”skydda” din ofödda dotter från det svenska samhället låter du som en religiös fanatiker. Jag hoppas att du aldrig får någon dotter att låsa in.
Citera
2024-02-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ja det är väl en jävla frihet att styra över sin egen ekonomi och styra över vem man vill eller inte vill ligga med?

När du pratar om att ”skydda” din ofödda dotter från det svenska samhället låter du som en religiös fanatiker. Jag hoppas att du aldrig får någon dotter att låsa in.

Det är väl rimligt att vara försiktig med vem som får inflytande över dina barns beslut och värderingar. Gissningsvis hade du inte tyckt det var frihet i fall dina politiska meningsmotståndare influerade dina barns värderingar genom skola, media etc?
Citera
2024-02-23, 19:52
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Var inte så säker på det.
Svenska kvinnor är de som i högsta grad röstar för fortsatt massinvandring.
Svenska kvinnor är de som är emot att grova brottslingar får långa och kännbara straff då det är "synd om dem".
Svenska kvinnor är de som självmant vill leka karriär tills de är 35 innan de ens tänker på att skaffa första ungen.
Män gör och röstar som kvinnor vill för att få fitta. Om kvinnorna - vi snackar alla mellan 15 och +60- idag skulle börja gapa om stängda gränser så hade svenska mannen hängt på redan imorgon.

Ett otryggt samhälle har en inverkan på låga födelsetal - men du ser samma utveckling i länder som Japan och Sydkorea också som inte har några svartskallar alls.
Låga födelsetal i västvärlden beror på en salig mix av sämre ekonomi, sämre trygghet i form av krig och massinvandring, konstanta attacker från eliten, kulturmarxism, feminism, dålig kost, miljögifter och sist men inte minst mRNA vaccinen.

Ja jag skrev inte att dom vet vad dom vill eller vad som är bäst för dom. Knappast ett problem att bli gravid trots gifter o vaccin, snarare p-piller kondom. Men främst samhället som anser att man ska vänta med barn till ös bra jobb bostad osv redan finns. Helt onödigt väntande bättre barn först så man blir tvungen att skärpa till sig och växa upp som förr.
Citera
2024-02-23, 19:56
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Plötsligt?

Ja, räntehöjningar började för två år sedan, ganska plötsligt och ovanligt snabbt.
Citera
2024-02-23, 19:59
Medlem
ENTPs avatar
Citat:

Ingen ska bli inlåst eller nekas någon frihet. Ingen ska heller förnekas sin inneboende kvinnlighet. Svenska kvinnor är så hjärntvättade att det blir mycket svårt och jag kan sympatisera med det. Alla svenska kvinnor jag någonsin har varit med har samma ambivalenta inställning till sin egen könstillhörighet, typ som att det är lite skämmigt att erkänna att man är kvinna och vill ha kvinnliga grejer såsom evig kärlek, närhet, ärlighet och respekt, en varm och välmående familj i ett välordnat hem där man kan lita på varandra. Det är tydligen skamligt numera. Ärligt så blir jag lite ledsen när kag tänker på det. Samtidigt så är alla "bra killar/män" rätt trygga i sin och sin partners könsroll. Ingen förväntar sig mat på bordet när man kommer hem men en sommarklänning är vacker och den mjukhet som är inneboende i samtliga kvinnor är vacker och bör ges plats. Att radera den för att bli någon form av girlboss som dödar allt och alla runtomkring sig blir itne bra.

Men ja, det är en stor framgång att kvinnor kan välja vem de ligger med och kan tjäna egna pengar men det är så himla lågt hängande frukt, se senaste 20 åren också är du snäll. Det finns mycket, mycket mer till den bild du hänvisar till. En detalj är det du nämner, ett väsentligt tyngre tema i motivet är det jag påtalar.
Citera
2024-02-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Var konstateras den överdödligheten? Och vem är det som konstaterar?

Statens ena data förstår du väll. Se alla läkarintervjuer på youtube där dom går igenom detta.
Citera
2024-02-23, 20:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Det är väl rimligt att vara försiktig med vem som får inflytande över dina barns beslut och värderingar. Gissningsvis hade du inte tyckt det var frihet i fall dina politiska meningsmotståndare influerade dina barns värderingar genom skola, media etc?

Fast nu talade inte ENTP om någon rimlighet eller försiktighet. Han vill skydda sin ofödda dotter från ALLA delar av samhället. Detta låter i mina öron som en fullblodsgalning som låser in sin dotter i källaren.

Alla barn ska ha rätten att gå i skolan, träffa polare, hänga på stan, gå på fester, klättra i träd osv. Att som förälder hata samhället så mycket att man förbjuder sin dotter att vistas i det ger inte ett barn några bra förutsättningar att få ett bra liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in