Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-03-26, 09:27
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Från https://www.assemblee-nationale.fr/d...-adopte-seance
(google översatt från Franska till Engelska)
It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,...
Det står alltså inget om att kriminalisera någon debatt. Istället kriminaliseras gärningen att via upprepade påtryckningar förhindra medicinsk behandling av sjuka personer.
Skriver man upprepade inlägg på t.ex. Facebook att mRNA-"vaccinen" kan vara farliga (vilket de är) eller att Ivermektin fungerar (vilket det gör) skulle det i den galna värld vi lever i kunna tolkas som "upprepade påtryckningar"...

Alltså bör man ge fan i att kritisera mRNA-"vaccin" (prophylactic) eller rekommendera Ivermektin (både therapeutic och prophylactic) för att slippa riskera dryga böter eller fängelse. En jävla skitlag är precis vad det är!
__________________
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-03-26 kl. 10:23.
Citera
2024-03-27, 16:26
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Skriver man upprepade inlägg på t.ex. Facebook att mRNA-"vaccinen" kan vara farliga (vilket de är) eller att Ivermektin fungerar (vilket det gör) skulle det i den galna värld vi lever i kunna tolkas som "upprepade påtryckningar"...

Alltså bör man ge fan i att kritisera mRNA-"vaccin" (prophylactic) eller rekommendera Ivermektin (både therapeutic och prophylactic) för att slippa riskera dryga böter eller fängelse. En jävla skitlag är precis vad det är!
Exakt. Lagtexten ska tolkas i sitt sammanhang och den ger definitivt utrymme för 'kreativ' tolkning.

Vad gäller Ivermektin så har domstol i USA nu beslutat att FDA måste plocka ner sina påbud i sin kampanj om att Ivermektin är farligt och "hästmedicin".

Får se nu hur det går om/när domen överklagas i högsta instans (US HD).

https://apnews.com/article/coronavir...e4b0dad70170e0


Jag vill påminna läsaren om att en stor del av de som dog/dör av Covid-19 dör en utdragen mycket plågsam kvävningsdöd och om nu Ivermektin/HCQ/zink/vitamin C, D/m fl. fungerar så som dess förespråkare insisterar på (+ ett stort antal publicerade faktagranskade positiva studier) så måste självklart ansvariga bakom bannlysningen av dessa mediciner och behandlingar ställas till svars för delaktighet i massmord.

Mitt tips är att så inte kommer att ske och att vi istället kommer att få se en upptrappning av represalier mot de som försöker slå larm under devisen, 'attack_är_bästa_försvar'.

Här utgör den franska lagtexten ett av många sådana initiativ.

Det här är bara början.
__________________
Senast redigerad av onopono 2024-03-27 kl. 16:29.
Citera
2024-03-31, 20:49
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Exakt. Lagtexten ska tolkas i sitt sammanhang och den ger definitivt utrymme för 'kreativ' tolkning.

Vad gäller Ivermektin så har domstol i USA nu beslutat att FDA måste plocka ner sina påbud i sin kampanj om att Ivermektin är farligt och "hästmedicin".

Får se nu hur det går om/när domen överklagas i högsta instans (US HD).

https://apnews.com/article/coronavir...e4b0dad70170e0


Jag vill påminna läsaren om att en stor del av de som dog/dör av Covid-19 dör en utdragen mycket plågsam kvävningsdöd och om nu Ivermektin/HCQ/zink/vitamin C, D/m fl. fungerar så som dess förespråkare insisterar på (+ ett stort antal publicerade faktagranskade positiva studier) så måste självklart ansvariga bakom bannlysningen av dessa mediciner och behandlingar ställas till svars för delaktighet i massmord.

Mitt tips är att så inte kommer att ske och att vi istället kommer att få se en upptrappning av represalier mot de som försöker slå larm under devisen, 'attack_är_bästa_försvar'.

Här utgör den franska lagtexten ett av många sådana initiativ.

Det här är bara början.

Då är det väl med all rätt att alla som sprider desinformation så som du gör också straffas för detta, helst ordentligt eller hur? Det är ju bevisat om och om igen att dina vitaminer inte har ett smack effekt på virus, har inte och kommer inte ha i framtiden heller. Ska jag lista biverkningarna på iverkemtin igen eller har du förmågan att söka upp dessa igen?
Citera
2024-03-31, 22:21
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Då är det väl med all rätt att alla som sprider desinformation så som du gör också straffas för detta, helst ordentligt eller hur? Det är ju bevisat om och om igen att dina vitaminer inte har ett smack effekt på virus, har inte och kommer inte ha i framtiden heller. Ska jag lista biverkningarna på iverkemtin igen eller har du förmågan att söka upp dessa igen?
Det staten bedömt vara desinformation har ju i efterhand visat sig stämma. Skitlagen är utformad för att censurera åsikter som går emot de styrande. Desinformation skall bemötas med argument... inte censur. Det är lögnerna som inte tål att granskas... glöm aldrig det.

För övrigt... D-vitamin vinner över mRNA-"vaccinen" alla dagar i veckan. Ivermektin är bland de säkraste läkemedel vi har... till skillnad från Treo t.ex.

Här har du biverkningar man kan få av Treo...
Citat:
Vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare):

Ökad risk för blödningar, särskilt från slemhinnan i mag-tarmkanalen.

Hjärtklappning, oro, sömnlöshet, darrningar.

Mindre vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 100 användare):

Överkänslighetsreaktioner, vanligen i form av nässelutslag, nässelfeber, hösnuva eller astma, andnöd och kramp i luftvägarna. Risken för överkänslighetsreaktioner ökar hos patienter med allergi eller astma.

Magsår och magblödning vid regelbunden användning.

Trötthet, yrsel, öronsusningar, svettning.


Sällsynta (kan förekomma hos upp till 1 av 1000 användare):

Leverpåverkan.

Njurpåverkan.

Minskat antal blodplättar.

Upplösning av röda blodkroppar vid ärftlig brist på ett speciellt ämnesomsättningsenzym (glukos-6-fosfatdehydrogenas).

Svåra hudreaktioner, hudutslag.

Har rapporterats (förekommer hos ett okänt antal användare):

Reyes syndrom.

Mindre blodförluster kan i enstaka fall leda till blodbrist.
Citera
2024-04-03, 00:03
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Då är det väl med all rätt att alla som sprider desinformation så som du gör
Var gör jag det? Citera och förklara.

Citat:
också straffas för detta, helst ordentligt eller hur?
Jag arbetar inte i någon statlig myndighet vars uppdrag och ansvar är att reglera och övervaka mediciner och vacciner så att de är säkra och effektiva, nej.

Jag är en anonym medlem av ett svenskt internetforum som diskuterar bl.a. huruvida de helt nya typer av helt obeprövade genetiska experimentella 'vacciner' som med de facto tvång har injicerats i miljardtals intet ont anande människor världen över, verkligen är så "säkra och effektiva" som ansvariga har hävdat.

Den diskussionen vill du kriminalisera.

Har du förköpt dig på Pfizer-aktier nu igen?

Citat:
Det är ju bevisat om och om igen att dina vitaminer inte har ett smack effekt på virus, har inte och kommer inte ha i framtiden heller.
Vilken "effekt på virus" menar du att jag har påstått att "vitaminer" har?

Citera och förklara.

Citat:
Ska jag lista biverkningarna på iverkemtin igen eller har du förmågan att söka upp dessa igen?
Ja, lista de biverkningar som handlar om allvarliga kroniska skador och/eller död efter normal dosering under max ett par veckor administrerat av behandlande läkare.

Jag väntar här.
__________________
Senast redigerad av onopono 2024-04-03 kl. 00:05.
Citera
2024-04-03, 00:21
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Vad är normal dosering för behandling av Covid-19?
Doser som ligger runt de doser som normalt injiceras mot t.ex. flodblindhet eller elefantias, med flera allvarliga sjukdomar.

Helt säkra doser som injicerats i miljontals människor i snart 50 år världen över utan några rapporterade allvarliga bieffekter.

Ett mirakelmedel belönat med Nobelpris.

Citat:
Vem vill kriminalisera faktabaserad kritik?
Diskussionen handlar just om vad som är "fakta" och vad som inte är "fakta".

Kriminalisera?

Citat:
Du är lika dum som du är i de andra trådarna, påstår saker som direkt kan motbevisas. Som vad du tror om denna lagen till exempel.
Att du tycker att jag är "dum" tar jag förstås som en komplimang, men du menar nu att jag ska sättas i fängelse för att DU tycker att jag är "dum"?

På tal om infantil rappakalja?

Citat:
Och nej, det har aldrig varig något tvång att vaccineras. Helt frivilligt men vissa yrken har haft krav och då har man ändå haft valet att lämna yrket om man inte velat tillmötesgå dessa krav. Ingen har under tvång vaccinerats vilket du såklart vet om. Du är bara en konspirationstomte som yrar runt och tror du är det minsta viktig.
Mer eller mindre de facto tvång, jo. USA är ett exempel så bra som något.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback