Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Nej för förutsättningen är att man mot enskild person upprepande gånger påverkar personen att avstå behandling
Menar du här 'en och samma person' som direkt påverkar 'en och samma person' att inte låta vaccinera sig?
Att de befinner sig i samma fysiska rum när så sker?
Citat:
som direkt leder till död eller skada vid utebliven behandling. Vaccin är inte så omedelbar i allmänhet.
Direkt? Talar vi millisekunder här?
Citat:
Men visst att påverka/dupera en person i riskgrupp upprepande gånger att avstå vaccinering skulle kunna föranleda åtal om personen skadas.
Exakt.
Citat:
Men att demonsterar mot vaccin är inte upprepade gånger påverka en person att avstå en behandling. Vilket en av juristerna påpekar.
Igen, jag är inte intresserad vad en okänd 'jurist' säger om lagen. Jag är intresserad av vad lagen säger avseende kriminalisering av kritik av officiellt sanktionerad profylaktisk medicin och behandling, vacciner och vaccineringar inkluderat.
Var i lagtexten ("Article 4") framkommer det att det måste handla om "upprepade gånger" från 'en och samma person' till 'en och samma person'?
Citat:
Sedan det barnsliga påståendet att de juristerna är okända är ytterst desperat av dig, men inte förvånande. Din kompetens är inte juridik, eller något alls. Du brukar lita på självutnämnda ”experter” men avvisa personer med väldokumenterad kunskap.
Igen, jag vet inte vem 'juristen' är eller vilken roll denne har i formuleringen av lagtexten och jag undrar som sagt var i lagtexten ("Article 4") vi hittar de avsnitt som ger stöd åt dennes 'tolkning'.
Vet du det?
Citera och förklara.
Citat:
Att läsa en paragraf, i ditt fall dessutom gravt felaktigt, är klassiskt körsbärsplockande. En lagstiftning ska alla paragrafer läsas. Det finns till och med olika lagar kan under rätta förutsättningar stå över en annan lag.
Som sagt, då citerar du den lagtext som i så fall förtydligar innehållet i "Article 4" och det med direkt referens till texten i densamma.
Citat:
Men inte för den med läsförståelse 0.0!
Se ovan.