Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-06, 20:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Men det stod väl "It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,..."?

Vem är det som inte kan läsa egentligen? Vet du inte vad "therapeutic or prophylactic medical treatment" betyder?

Ytterligare begriper du varken vad du frågar eller får för svar. Ingen specifik behandling beskrivs inom behandlingsgruppen terapeutiska eller profylaktisk i lagtexten!!
Citera
2024-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej lagen exkluderar inte vaccin, den talar inte specifikt om vaccin, ordet vaccin nämns inte i lagtexten och du har fått förklarat vad lagen är emot. Halmgubbe argument.
Jamen dåså?

Citat:
Vilket du lyckas två gånger med att göra. Har inte skrivit explicit, utan en paragraf kan inte läsas ensam, utan alla paragraferna i den lagen ska läsas. Halmdockor ska skrämma för att skydda odlingar, men tydligen inte mot körsbärsplockande!
Igen. "Article 4":
"It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,..."
Vaccin och vaccinering är exempel på "prophylactic medical treatment", men här menar du att det finns annat i lagtexten som säger att just vaccin och vaccinering INTE innefattas av lagtexten i fråga.

Finns det en fotnot i anslutning till "Article 4" där det i så fall framkommer?
Citera
2024-06-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är du som är rädd för fakta, din stackare.

Försök nu att som omväxling bemöta det jag faktiskt skriver istället.

Samma gäller ju dig lille lögnare och konspiratör, du har fått exakt det du efterfrågat men du blundade så hårt du orkade.
Förklarat alla lagar som du som lögnare behöver vara rädd för men om du istället använder fakta så så har du inget att vara rädd för.
Citera
2024-06-06, 22:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jamen dåså?

Igen. "Article 4":
"It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,..."
Vaccin och vaccinering är exempel på "prophylactic medical treatment", men här menar du att det finns annat i lagtexten som säger att just vaccin och vaccinering INTE innefattas av lagtexten i fråga.

Och igen halmgubbe resonemang. Tråden handlar om huruvida man i Frankrike lagstiftat mot vaccinkritik. Det gör inte lagtexten du citerat, den pekar inte ut vaccin specifikt eller mRNA vaccin i synnerhet eller någon annan specifikt läkemedel, utan handlar om att man inte får pressa någon upprepade gånger att avstå behandling som är livsviktig.

Men snurra idetombolan en gång till och upprepa vaccin, för det verkar vara det ända du duger till!
Citera
2024-06-07, 01:19
Medlem
Citat:
Jamen dåså?

Igen. "Article 4":

Varför ljuger du? Eller har du problem med engelskan?
Citera
2024-10-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Varför ljuger du? Eller har du problem med engelskan?
VAD i "engelskan" säger något annat än det jag säger att det gör?
Vaccines = prophylactic medical treatment.

Inte?
Citera
2024-10-28, 19:59
Medlem
Citat:
VAD i "engelskan" säger något annat än det jag säger att det gör?
Vaccines = prophylactic medical treatment.

Inte?
Skrev inte du titeln "Ny fransk lag kriminaliserar kritik av mRNA-vacciner." för denna tråd, i så fall ber jag om ursäkt.
MEN, om du skrev det, då har jag ju rätt i att du ljuger. Eller att du har problem med engelskan.
Citera
2024-10-28, 22:25
Medlem
Citat:
Skrev inte du titeln "Ny fransk lag kriminaliserar kritik av mRNA-vacciner." för denna tråd, i så fall ber jag om ursäkt.
MEN, om du skrev det, då har jag ju rätt i att du ljuger. Eller att du har problem med engelskan.
Ja, du skriver det, men jag väntar fortfarande på din förklaring.

Hade du någon sådan?

Förklaring?
Citera
2024-10-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och igen halmgubbe resonemang. Tråden handlar om huruvida man i Frankrike lagstiftat mot vaccinkritik. Det gör inte lagtexten du citerat, den pekar inte ut vaccin specifikt eller mRNA vaccin i synnerhet eller någon annan specifikt läkemedel, utan handlar om att man inte får pressa någon upprepade gånger att avstå behandling som är livsviktig.
Det stämmer att ingen specifik profylaktisk behandling pekas ut, men det är ju precis min poäng. Det är en svepande bred formulering som inkluderar samtliga typer av profylaktiska behandlingar, vaccineringar inkluderade och därmed även vaccineringar med s.k. mRNA-vacciner.

Att jag lyfter frågan just i Covid-forumet och just med avseende på mRNA-vaccineringarna är att lagen skrevs mitt under en pågående pandemi och där just de nya experimentella mRNA-vaccinerna debatterades världen över på sociala medier och annorstädes.

Igen, jag tror inte att politiker i dagsläget skulle våga implementera lagen just med avseende på massvaccineringar med experimentella gentekniska preparat, men jag VET att lagen finns där nästa gång befolkningen skräms halvt från vettet med en ny dödlig pandemi.

Dvs, lagen ska ses i sitt sammanhang.

Citat:
Men snurra idetombolan en gång till och upprepa vaccin, för det verkar vara det ända du duger till!
Dina projiceringar ter sig allt mer patologiska.

Har du sökt hjälp?
Citera
2024-10-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ja, du skriver det, men jag väntar fortfarande på din förklaring.

Hade du någon sådan?

Förklaring?
Var god översätt
Citat:
till svenska.
Jämför sedan med trådtiteln.
Citera
2024-10-29, 13:56
Medlem
Citat:
Var god översätt

till svenska.
Jämför sedan med trådtiteln.
Ja? Är inte vaccineringar med gentekniska mRNA-vacciner exempel på (föregiven) "prophylactic medical treatment,..."?
Citera
2024-10-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ja? Är inte vaccineringar med gentekniska mRNA-vacciner exempel på (föregiven) "prophylactic medical treatment,..."?
Ok, helt klart att du inte förstår vad du citerat.

Tips, använd google translate, så kanske, kanske, polletten trillar ner.
Fast, det finns ju möjligheten att du bara trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in