Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Och igen halmgubbe resonemang. Tråden handlar om huruvida man i Frankrike lagstiftat mot vaccinkritik. Det gör inte lagtexten du citerat, den pekar inte ut vaccin specifikt eller mRNA vaccin i synnerhet eller någon annan specifikt läkemedel, utan handlar om att man inte får pressa någon upprepade gånger att avstå behandling som är livsviktig.
Det stämmer att ingen specifik profylaktisk behandling pekas ut, men det är ju precis min poäng. Det är en svepande bred formulering som inkluderar samtliga typer av profylaktiska behandlingar, vaccineringar inkluderade och därmed även vaccineringar med s.k. mRNA-vacciner.
Att jag lyfter frågan just i Covid-forumet och just med avseende på mRNA-vaccineringarna är att lagen skrevs mitt under en pågående pandemi och där just de nya experimentella mRNA-vaccinerna debatterades världen över på sociala medier och annorstädes.
Igen, jag tror inte att politiker i dagsläget skulle våga implementera lagen just med avseende på massvaccineringar med experimentella gentekniska preparat, men jag VET att lagen finns där nästa gång befolkningen skräms halvt från vettet med en ny dödlig pandemi.
Dvs, lagen ska ses i sitt sammanhang.
Citat:
Men snurra idetombolan en gång till och upprepa vaccin, för det verkar vara det ända du duger till!
Dina projiceringar ter sig allt mer patologiska.
Har du sökt hjälp?