2024-06-06, 20:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Men det stod vl "It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,..."?

Vem r det som inte kan lsa egentligen? Vet du inte vad "therapeutic or prophylactic medical treatment" betyder?

Ytterligare begriper du varken vad du frgar eller fr fr svar. Ingen specifik behandling beskrivs inom behandlingsgruppen terapeutiska eller profylaktisk i lagtexten!!
Citera
2024-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej lagen exkluderar inte vaccin, den talar inte specifikt om vaccin, ordet vaccin nmns inte i lagtexten och du har ftt frklarat vad lagen r emot. Halmgubbe argument.
Jamen ds?

Citat:
Vilket du lyckas tv gnger med att gra. Har inte skrivit explicit, utan en paragraf kan inte lsas ensam, utan alla paragraferna i den lagen ska lsas. Halmdockor ska skrmma fr att skydda odlingar, men tydligen inte mot krsbrsplockande!
Igen. "Article 4":
"It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,..."
Vaccin och vaccinering r exempel p "prophylactic medical treatment", men hr menar du att det finns annat i lagtexten som sger att just vaccin och vaccinering INTE innefattas av lagtexten i frga.

Finns det en fotnot i anslutning till "Article 4" dr det i s fall framkommer?
Citera
2024-06-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det r du som r rdd fr fakta, din stackare.

Frsk nu att som omvxling bemta det jag faktiskt skriver istllet.

Samma gller ju dig lille lgnare och konspiratr, du har ftt exakt det du efterfrgat men du blundade s hrt du orkade.
Frklarat alla lagar som du som lgnare behver vara rdd fr men om du istllet anvnder fakta s s har du inget att vara rdd fr.
Citera
2024-06-06, 22:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jamen ds?

Igen. "Article 4":
"It shall be punishable by one year's imprisonment and a fine of EUR 30 000 to provoke, by means of repeated pressure or manoeuvres, any person suffering from a pathology to abandon or to abstain from therapeutic or prophylactic medical treatment,..."
Vaccin och vaccinering r exempel p "prophylactic medical treatment", men hr menar du att det finns annat i lagtexten som sger att just vaccin och vaccinering INTE innefattas av lagtexten i frga.

Och igen halmgubbe resonemang. Trden handlar om huruvida man i Frankrike lagstiftat mot vaccinkritik. Det gr inte lagtexten du citerat, den pekar inte ut vaccin specifikt eller mRNA vaccin i synnerhet eller ngon annan specifikt lkemedel, utan handlar om att man inte fr pressa ngon upprepade gnger att avst behandling som r livsviktig.

Men snurra idetombolan en gng till och upprepa vaccin, fr det verkar vara det nda du duger till!
Citera
2024-06-07, 01:19
Medlem
Citat:
Jamen ds?

Igen. "Article 4":

Varfr ljuger du? Eller har du problem med engelskan?
Citera
2024-10-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Varfr ljuger du? Eller har du problem med engelskan?
VAD i "engelskan" sger ngot annat n det jag sger att det gr?
Vaccines = prophylactic medical treatment.

Inte?
Citera
2024-10-28, 19:59
Medlem
Citat:
VAD i "engelskan" sger ngot annat n det jag sger att det gr?
Vaccines = prophylactic medical treatment.

Inte?
Skrev inte du titeln "Ny fransk lag kriminaliserar kritik av mRNA-vacciner." fr denna trd, i s fall ber jag om urskt.
MEN, om du skrev det, d har jag ju rtt i att du ljuger. Eller att du har problem med engelskan.
Citera
2024-10-28, 22:25
Medlem
Citat:
Skrev inte du titeln "Ny fransk lag kriminaliserar kritik av mRNA-vacciner." fr denna trd, i s fall ber jag om urskt.
MEN, om du skrev det, d har jag ju rtt i att du ljuger. Eller att du har problem med engelskan.
Ja, du skriver det, men jag vntar fortfarande p din frklaring.

Hade du ngon sdan?

Frklaring?
Citera
2024-10-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och igen halmgubbe resonemang. Trden handlar om huruvida man i Frankrike lagstiftat mot vaccinkritik. Det gr inte lagtexten du citerat, den pekar inte ut vaccin specifikt eller mRNA vaccin i synnerhet eller ngon annan specifikt lkemedel, utan handlar om att man inte fr pressa ngon upprepade gnger att avst behandling som r livsviktig.
Det stmmer att ingen specifik profylaktisk behandling pekas ut, men det r ju precis min pong. Det r en svepande bred formulering som inkluderar samtliga typer av profylaktiska behandlingar, vaccineringar inkluderade och drmed ven vaccineringar med s.k. mRNA-vacciner.

Att jag lyfter frgan just i Covid-forumet och just med avseende p mRNA-vaccineringarna r att lagen skrevs mitt under en pgende pandemi och dr just de nya experimentella mRNA-vaccinerna debatterades vrlden ver p sociala medier och annorstdes.

Igen, jag tror inte att politiker i dagslget skulle vga implementera lagen just med avseende p massvaccineringar med experimentella gentekniska preparat, men jag VET att lagen finns dr nsta gng befolkningen skrms halvt frn vettet med en ny ddlig pandemi.

Dvs, lagen ska ses i sitt sammanhang.

Citat:
Men snurra idetombolan en gng till och upprepa vaccin, fr det verkar vara det nda du duger till!
Dina projiceringar ter sig allt mer patologiska.

Har du skt hjlp?
Citera
2024-10-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ja, du skriver det, men jag vntar fortfarande p din frklaring.

Hade du ngon sdan?

Frklaring?
Var god verstt
Citat:
till svenska.
Jmfr sedan med trdtiteln.
Citera
2024-10-29, 13:56
Medlem
Citat:
Var god verstt

till svenska.
Jmfr sedan med trdtiteln.
Ja? r inte vaccineringar med gentekniska mRNA-vacciner exempel p (fregiven) "prophylactic medical treatment,..."?
Citera
2024-10-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ja? r inte vaccineringar med gentekniska mRNA-vacciner exempel p (fregiven) "prophylactic medical treatment,..."?
Ok, helt klart att du inte frstr vad du citerat.

Tips, anvnd google translate, s kanske, kanske, polletten trillar ner.
Fast, det finns ju mjligheten att du bara trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in