• 1
  • 2
2024-02-22, 20:37
Medlem
Svårt att finna svar på frågan om svenska Kronofogdemyndigheter kan utmäta medel på Paypal. Enda jag hör är att om det rör sig om skatteskulder så är de mer jävligare och böjer sig mer baklänges om det behövs.

Har skulder på ingång som jag tänker betala men kan inte göra det i dagsläget, även om det de facto finns en del medel.

Är svårare än vad jag trodde generellt att göra sina egna pengar fria. Att plocka ut 100,000kr av sina pengar av sin bank är inte helt självklart.

Den som kan bilar hade säkert kunnat göra en bra investering och sätta dem i omsättning. Guld och silver ger en vinst på sikt men tappar i värde i närtid. Priset på guld nu dessutom högt.

Jag har frågat Paypal direkt och de hävdar att de inte har några avtal med svenska myndigheter på det sättet. Men vet inte om jag är helt beredd att lita på främlingens ord.
Citera
2024-02-22, 20:38
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
Svårt att finna svar på frågan om svenska Kronofogdemyndigheter kan utmäta medel på Paypal. Enda jag hör är att om det rör sig om skatteskulder så är de mer jävligare och böjer sig mer baklänges om det behövs.

Har skulder på ingång som jag tänker betala men kan inte göra det i dagsläget, även om det de facto finns en del medel.

Är svårare än vad jag trodde generellt att göra sina egna pengar fria. Att plocka ut 100,000kr av sina pengar av sin bank är inte helt självklart.

Den som kan bilar hade säkert kunnat göra en bra investering och sätta dem i omsättning. Guld och silver ger en vinst på sikt men tappar i värde i närtid. Priset på guld nu dessutom högt.

Jag har frågat Paypal direkt och de hävdar att de inte har några avtal med svenska myndigheter på det sättet. Men vet inte om jag är helt beredd att lita på främlingens ord.

Har de ens kommit till KFM ännu?

Det är lång tid innan de blir utmätning. Nån månad iaf.
Citera
2024-02-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Har de ens kommit till KFM ännu?

Det är lång tid innan de blir utmätning. Nån månad iaf.
På gog väg. Men hur ska man göra då? Alternativen är inte överflödiga. Man vill inte skicka till någons konto för då får den personen skit sen.
Citera
2024-02-22, 20:50
Medlem
Köp krypto och spara undan i en privat plånbok som du kan nyttja när du behöver?
Se till att kommq ihåg inloggningen till plånboken bara
Citera
2024-02-22, 20:52
Medlem
Dulces avatar
Du kan ju skicka dina pengar till en polare som håller åt dig?
Problemet med att sätta in pengar på paypal är ju att de görs via ditt bankkort som går att se.
Så de kan förmodligen se att du satt in pengar till paypal.
Citera
2024-02-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Köp krypto och spara undan i en privat plånbok som du kan nyttja när du behöver?
Se till att kommq ihåg inloggningen till plånboken bara
De kan ta krypto
Citera
2024-02-22, 21:03
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Bättre svar här kanske?

(FB) Tråden för frågor om Kronofogden
Citera
2024-02-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Du kan ju skicka dina pengar till en polare som håller åt dig?
Problemet med att sätta in pengar på paypal är ju att de görs via ditt bankkort som går att se.
Så de kan förmodligen se att du satt in pengar till paypal.
Ja de kommer se det, men frågan är om de får lov att utmäta dem där....
Citera
2024-02-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Bättre svar här kanske?

(FB) Tråden för frågor om Kronofogden
Hittade inget konkret svar i den tråden och även ett par år på nacken, lagar kan ha hunnits ändras!
Citera
2024-02-22, 21:13
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Hittade inget konkret svar i den tråden och även ett par år på nacken, lagar kan ha hunnits ändras!

Har du en inkomst? Får du skatteåterbäring?
Sjukpenning?

Åker du på en utmätning så kommer dom plocka av det istället.
Citera
2024-02-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Har du en inkomst? Får du skatteåterbäring?
Sjukpenning?

Åker du på en utmätning så kommer dom plocka av det istället.
Är emellan jobb så ingen inkomst ännu. Är dock säker på att de vill utmäta bilen jag har, till värde av ca 75,000kr. Och beloppet på Paypal är större än så...
Citera
2024-02-22, 21:39
Medlem
Citat:
De kan ta krypto

Du missade att han skrev privat plånbok elelr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in