Citat:
Ursprungligen postat av
Svemmpa
Oavsett anledning borde du be en lkare skriva ut en lmplig medicin. Anvnder sjlv, losartan och ven enalapril och hydroklortiazid om trycket sticker ivg nr jag kurar.
AI kommer skert hjlpa lite, men kommer ven pverka blodfetterna s bttre ha riktiga blodtrycksmediciner i rockrmen om det skulle behvas och srskilt om du nu har det genetiskt.
Du har sklart rtt. Trist resa att gra bara, att lra sig dosera blodtrycksmediciner. Dock, lr ju vara s att nr jag r av kur och gr till herr doktor s kommer han sga att det r fine. Kan ju inte grna g dit p kur.
Iom att strot varit s hgt s har jag i korta stunder blivit som en kvinna, neurotisk och ngon form av konstig fjollnojja, knner efter och klagar p allt. Har hllit p och tagit blodtrycket kontinuerligt och min fru (sjukskterska) uttryckte det efter att ha tagit det p mig som "du har inte ftt hypertoni, du har utvecklat hyperkondri".
Men det mrks direkt att AI brjar ta p strogenet; pulsen r mindre mrkbar p gymmet, och p natten. Vtskan minskar, knner mig piggare och mindre sl och letargisk. Libidon kryper tillbaka och brjar knna mig mer som mig sjlv.
Kuriosa: slarvade med ett stick i mndags. Jag aspirerar inte lngre i glutes d det r vrdens rekommendation. Men satte nog lite hgt eller ngot, fr brjade pltsligt hosta. Inte nivn tren-hosta dr jag hrt folk hosta i fosterstllning, men en liten mrkbar reaktion p att jag trffat blod. En erfarenhet rikare.