Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-04, 02:55
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Om ni kikar 7 minuter och 40 sekunder in på Gränslandet avsnitt 10 så ser ni ett stort kräldjur som ser ut att ligga och jäsa under ett träd just vid lägret. Det förvånar mig att "gränsländarna" inte försökte stena detta djur och sedan äta upp det. Min fauna-allmänbildning är rätt usel men det ser ut att vara nån typ av ödla modell större. Den lär i alla fall inte vara giftig, och tänker mig att den borde innehålla mer kött och protein än de fiskar dom försökt få upp.

Har något av dessa program någonsin handlat om överlevnad? Du verkar medvetet glömma att:

1. Det är underhållning med 7+ märkning.
2. Många djur är fridlysta. Insjöfiskar är det sällan.
3. Det finns 30 kameror på ön och sedan klipps det ihop. Vad du ser och hör är inte nödvändigtvis vad som sker i realtid. Att du ser en smaskig ödla innebär inte att deltagarna ser den.
4. Om de gör det så är det tillbaka till punkt 1-3.

Slog man inte ihjäl ett par burhöns för några år sedan så att den påskfirande allmänheten satte kycklingbenen i halsen? Ja eller media...
Senast redigerad av Blundetto 2024-04-04 kl. 03:08.
2024-04-04, 06:35
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon ljuger och ljuger och ljuger. Vem tror hon att hon lurar? Om hon trodde att man fick ta andras immuniteter genom att rota igenom deras tillhörigheter så hade hon förstås behållit immuniteten. Det hade ju inte funnits någon anledning att ljuga för Ci eller Anders heller, om Charlotta på allvar trodde att hon agerade enligt reglerna. Så svagt att inte bara kunna äga att hon medvetet bröt mot reglerna

Hon gör ju bort sig helt. Varje gång hon säger nått i rutan så tänker jag ” hon måste vara helt dum i huvudet”. Det blir inte bättre av att hon gör reels på Instagram
2024-04-04, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Vet inte. Jag tycker han är ganska rolig.
I stort sett alla deltagare verkar ju störa sig ganska mycket på Marcus så han är nog en jobbig jävel att vara i närheten av. Han är ganska usel i tävlingar också.

Precis min bild av saken bara kolla tävlingen som kommer idag tex hur Marcus bara måste lägga sig i och bossa trots det redan är bestämt på förhand att Pelle ska styra

Han kan inte hålla käften måste bara höra högt och synas mest

Skulle tro att han är en riktig Besserwisser
2024-04-04, 07:55
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Lag Syd spelar ju så mycket kärlek som jag är tveksam till så vem tror ni blir utröstad på söndag?

Killarna håller nog ihop så jag lutar åt att det blir Karin som ryker om hon inte vinner immunitet på söndag. Alma har tagit befälet över camp bygget och det gillar grabbarna. Ci har sin amulett. Vad tror du själv?
2024-04-04, 08:39
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Precis min bild av saken bara kolla tävlingen som kommer idag tex hur Marcus bara måste lägga sig i och bossa trots det redan är bestämt på förhand att Pelle ska styra

Han kan inte hålla käften måste bara höra högt och synas mest

Skulle tro att han är en riktig Besserwisser

Ja, vi har alla våra skavanker eller hur? Hoppas han lärde sig läxan när han såg konsekvenserna av att inte tagga ner. De blev ju väldigt påtagliga och kännbara som sagt var...
2024-04-04, 11:12
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Lag Syd spelar ju så mycket kärlek som jag är tveksam till så vem tror ni blir utröstad på söndag?
Alma. Tror killarna håller ihop och tar ut en tjej. Alma är minst tränad av alla och hennes styrka ligger i pussel men där har de redan Pelle som är ännu vassare.
2024-04-04, 12:04
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Fan man vill bara sätta en kula i huvudet på alla idioter som ska vara "häftiga" med sin usla engelska. Dra åt helvete jävla töntar.

Håller med även om avrättning låter lite väl drastiskt 😁. Enda ställena jag hört folk prata så är i Robinson och Farmen, säger en del om vilken typ av människor de tar in.
2024-04-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Exakt vad hatar alla med Fredrik? killen har ju knappast betett sig som skit som till exempel brudarna gjort mot Ci med mobbning och liknande mot någon annan deltagare sen att han leker pajas är en annan sak

Att han stör sig på Marcus är väl inget konstigt? ALLA har någon de stör sig på i dagliga livet man kan inte gilla och umgås med precis alla speciellt inte 24/7 på en strand (kom ihåg också vi ser inte allt Marcus kanske betedde sig som skit i lägret vem vet?)

Tja... han är tråkig, tjatig, tråkig, töntig, tråkig, otroligt uppblåst, tråkig, meningslös, tråkig....
2024-04-04, 13:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Nån av killarna ryker tror jag. Kolla hur de redigerar; de vi får se mest av nu är de som ryker en efter en. De vi får se minst av nu i början blir kvar längre i programmet.
2024-04-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Intressant, har haft mina misstankar att hon säkert är väldigt klipsk! Mött folk inom IT som visat liknande drag som jag sett hos henne (av det lilla jag sett) och dom har varit jävligt skärpta. Vad tror du om en teori jag har att hon nu har gränslandet i sitt våld om hon lyckas att sätta sig som förstakämpe varje vecka och köra stresspusslet?

Kanske kan vara att hon har hög IQ som gör att hon är helt oduglig praktisk och saknar social timing, kan inte läsa av situationer osv, och verkar konstig på ett konstigt sätt.

Helt otroligt att killarna inte lyckats bygga ett läger, varför klarar dom inte av att ställa upp några små stockar mot en vågrätt stock?
Men den största gåtan är som vanligt varför ingen fiskar, dom har ju både spö och nät men verkar helt tappade när det gäller att fånga fisk, dom måste vara totalt handlingsförlamade, som ett gäng förståndshandikappade som dumpats på en ö.
2024-04-04, 15:13
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Killarna håller nog ihop så jag lutar åt att det blir Karin som ryker om hon inte vinner immunitet på söndag. Alma har tagit befälet över camp bygget och det gillar grabbarna. Ci har sin amulett. Vad tror du själv?

Ja, killarna verkar vara för nära för att rösta ut varandra. Måste bli antingen Karin eller Alma, den senare tror jag mer med tanke på att de haft Karin längre.
2024-04-04, 15:13
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nån av killarna ryker tror jag. Kolla hur de redigerar; de vi får se mest av nu är de som ryker en efter en. De vi får se minst av nu i början blir kvar längre i programmet.

Vem av killarna tror du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in