Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-03-20, 20:30
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigBergling
Hur känns vibbarna om någon eller några har kriminellt förflutet?

Tydligen, troligtvis nån av Skåningarna?

Nu kan Nyheter24 avslöja att en deltagare i årets Robinson 2024 är dömd till fängelse

Citat:
För sin förvaring av vapnet så dömdes Robinson-profilen till fängelse. I domen skriver tingsrätten att Robinson-profilen är tidigare ostraffad och lever under ordnade förhållanden. Normalt sett rör hen sig inte i kriminella miljöer, men på grund av "missriktad lojalitet" så förvarade hen vapnet. Samtidigt skriver tingsrätten att hen var medveten om 40-åringens kriminalitet och borde ha förstått att vapnet skulle användas till att begå brott.

I oktober 2020 dömdes Robinson-profilen till fängelse i nio månader. Enligt handlingar från Kriminalvården som Nyheter24 har tagit del av så skulle hen inställa sig i mars 2021, och tidigaste datum för villkorlig frigivning bedömdes till augusti samma år.
Senast redigerad av Noxyl 2024-03-20 kl. 20:43.
2024-03-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Har Helen nån slags diagnos? Hon är ju social, vänlig och så men det känns som det är nåt som inte riktigt kuggar i liksom.
Yes major aspberger. Beter sig så till 100% hela tiden. Jäkla svarta påsar under ögonen, sovit dåligt inför Robinson?
2024-03-20, 23:17
Medlem
ronaldo77s avatar
Kommer söndagens avsnitt ut nu 00.00? Så har det varit de förra säsongerna, men nu står det Söndag 24 mars på tv4play 🤔
2024-03-20, 23:29
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Kommer söndagens avsnitt ut nu 00.00? Så har det varit de förra säsongerna, men nu står det Söndag 24 mars på tv4play 🤔
Förra säsongen kom veckofinalavsnittet ut på torsdagar då det sändes samma dag på linjär tv. Denna säsong då är det söndagar.
2024-03-20, 23:50
Medlem
greta75s avatar
Jag börjar få lite panik nu. Det finns verkligen inga deltagare som triggar igång någonting hos mig, varken positivt eller negativt. Jag känner inte mycket än så länge.

Jag skall väl inte ge upp än men det kan bli så att jag låter denna säsongen vara faktiskt.

Helen på gränslandet är sevärd pga sin stenhårda personlighet, älskar henne naturligtvis. Men de skall gå där på ön och vanka ett tag innan de kommer in i Robinson.
Senast redigerad av greta75 2024-03-20 kl. 23:53.
2024-03-21, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag börjar få lite panik nu. Det finns verkligen inga deltagare som triggar igång någonting hos mig, varken positivt eller negativt. Jag känner inte mycket än så länge.

Jag skall väl inte ge upp än men det kan bli så att jag låter denna säsongen vara faktiskt.

Helen på gränslandet är sevärd pga sin stenhårda personlighet, älskar henne naturligtvis. Men de skall gå där på ön och vanka ett tag innan de kommer in i Robinson.

Håller med. Riktigt segt hittills. Uppskattade ändå Bolanders försök till läggmatch iallafall så det händer lite för annars är det jävligt dött hittills. Hur jävla svårt ska det vara att casta fram lite färgstarka typer?
2024-03-21, 03:43
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja, så länge det inte ligger bajskorvar på botten och man tror man kliver i lera som tränger fram mellan tårna...

Det var ju nån deltagare som sket direkt i vattnet, var det den store svarte killen som levde i Gränslandet och som skrämde skiten ur vissa och som trodde de var hotade till livet? Finns säkert fler än honom som har brist på omdöme...

Hayes Jemide, vilken legend
2024-03-21, 07:48
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Håller med. Riktigt segt hittills. Uppskattade ändå Bolanders försök till läggmatch iallafall så det händer lite för annars är det jävligt dött hittills. Hur jävla svårt ska det vara att casta fram lite färgstarka typer?

Inte sett dagens avsnitt, det är väl där lägg matchen skall komma.

Trodde det skulle vara kul med tjejer mot killar men hittills har det inte varit särskillt intressant det heller. Men den biten kanske kommer.

När Helen väl kommer in i Robinson så blir hon en stor måltavla, hon känner ingen, har en hård personlighet och är ett stort hot i tävlingar så de andra kan enkelt sätta henne som måltavla.
2024-03-21, 09:40
Medlem
Abelssuns avatar
Hon i rosa stringbikini, vilken maffig donna. Ci verkar bli det största hatobjektet i tjejgruppen i år. Pål och juristen är garanterat bögar. Mansgrisen med skägget, kommer reta gallfeber på damerna vid sammanslagning.
2024-03-21, 10:08
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Pål eller Pelle?

Pelle. Det var han som tyckte det var jobbigt att vara i ett "grabbgäng" va?

Gadden var typ lite sidan om magen
2024-03-21, 10:56
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Okej, Robinson har inte kommit igång ännu och kanske bara Bolander har stuckit ut en smula, men jag tycker ändå det finns potential till det som är Robinsons adelsmärken konfikter, paktande, fulspel, småskurenhet och bråk. Spännande tävlingar och ärliga tråkmånsar som tackar för god match - nej tack!

Hejar på Helen, självklart. Hon exemplifierar inte något av ovanstående men hon är en skön person och jag ser henne gärna som vinnare.
2024-03-21, 11:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ci verkar bli det största hatobjektet i tjejgruppen i år.

Det är patetiskt att Ci blir så illa omtyckt av många i gruppen. Det beror enbart på att hon är en äldre kvinna som är stark och har tydliga ledaregenskaper.

Den solklara idioten i tjejgänget (som borde vara mest hatad av deltagarna) är den dryga arabiska kvinnan Maureen. Hon är uppenbart stenkorkad, saknar självinsikt och är dessutom usel på taktik och tävlingar.

Bland killarna borde den självgoda och korkade kvinnohataren Fredrik vara mest illa omtyckt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in