Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Jag gillar verkligen Australian survivor, men
1. kan tycka att det blir för stor fokusering på "spelet" och "paktande".
2. Det gör att man inte lär känna deltagarna lika bra som i Robinson.
3. Dessutom så när alla är så inställda på att spela spelet så blir sveken inte lika sårande, och konflikterna blåser över alldeles för fort.
4. I Robinson så tror deltagarna att de verkligen blir vänner för livet och blir så besvikna när någon sviker dom för egen vinnings skull.
1. Ja, det är just spel och paktande som är det viktigaste! Väldigt bra fokus. Vad vill du se? Gråt och hemlängtan?
2. Man lär inte känna deltagarna på TV4s vidriga sätt. Väldigt positivt! Man förstår däremot allt om deltagarnas tävlingsinstinkt.
3. Exakt! Smart spel, som alla är med på. Skönt att se en utröstad hylla motståndarna för smart spel. Inget hat, bara tävling.
4. De är idioter i svenska Robinson. De spelar inte.

Vi har faktiskt inte samma åsikt i någonting, förutom att vi båda gillar Australian Survivor. Varför du gör det kan jag inte ens gissa.
2024-05-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Bra att den snygga vann iaf
Botoxläpparna?
2024-05-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Va bra att Robinson belönar mobbare…största mobbar tjejen nånsin belönas med vinst, hon som skulle blivit diskad vecka 1. Eller har alla glömt hur hon bröt mot reglerna och snodde tantens immunitet? Eller hur hon mobbat alla genom hela tävlingen? Tjejer som hon är anledningen till att tjejer inte litar på tjejer. Största mobbaren nånsin. Som sagt, hon skulle varit diskad för regelbrott för längesen vad gör hon ens kvar
Ge dig nu. Först och främst var det Cis eget fel att hon blev måltavla genom att domdera hur de skulle göra på tävlingarna. Ci har en roll i sitt arbetsliv där hon är van att styra och ställa och hon kan ha rätt i hur hon tänker men sättet hon levererar sin vilja fungerar ju inte i en ny grupp där alla från början startar från scratch. Tror fan att tjejerna retade sig på att hon tror att hon ska leda gruppen bara så där. Hade hon levererat det på annat sätt så kanske hon hade blivit hörd.

Sedan lurade Desiree Ci att tro en sak medan hon sa sanningen till alla övriga. Omöjligt att någon skulle tro på Ci då. Att kalla ifrågasättande för mobbing är ju helt fel. Klart att de skulle ifrågasätta Ci då de trodde att hon ljög, inget konstigt med det.

Stölden är åt helvete däremot. Att prata om en sak och sedan genomföra det är två helt olika saker. Olivia hämtade kokosnötter när stölden skedde av Charlotta och Simone kastade den ut i skogen. Alma och Maureen var inte delaktiga. Ingen aning varför Simone och Charlotta inte blev hemskickade.

Sedan har Olivia fortsatt reta sig på Ci och sagt otrevliga saker i synkar pga av hon tyckte att Ci saboterade för henne i ett par tävlingar. Det var inte heller ok men ingen anledning till uteslutning.

Så:

1 Ci mobbades inte av någon
2 Olivia var inte delaktig i stölden
3 Hon betedde sig inte ok hela tiden.

Däremot det som Pål utsattes för av i tur och ordning Mark (offentlig avrättning) Marcus (grov smutskastning samt klart nedtryckande) och Alexander (härskarteknik de luxe) var oändligt mycket värre. Pål var ju knappast ofelbar och ingen jag gillade men dessa herrars behandling av honom var bedrövlig.
2024-05-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Botoxläpparna?
Va?
2024-05-26, 22:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Man har väl även sagt att finalen är uppdelad? Alla momenten görs inte i ett svep. Som nu var det säkert en paus mellan att man hade lagt pusslet och öppnade dörren. Dvs när Simone öppnade dörren och sprang mot selen stod nog Olivia och Maureen bakom sina dörrar och väntade på att man skulle få fortsätta. Osv.

Riktigt så går det nog inte till fast jag vet att det vid någon tidigare säsong har ngn deltagare berättat att en Finaltävling var "uppdelad" på det viset. Orsaken var något som krånglade i tävlingen t ex tidvattnet spelade dem ett spratt.
2024-05-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Va?
Han skrev ju att Olivia var snygg. Jag såg aldrig henne, jag såg bara läpparna.
2024-05-26, 22:12
Medlem
Citat:
1. Ja, det är just spel och paktande som är det viktigaste! Väldigt bra fokus. Vad vill du se? Gråt och hemlängtan?
2. Man lär inte känna deltagarna på TV4s vidriga sätt. Väldigt positivt! Man förstår däremot allt om deltagarnas tävlingsinstinkt.
3. Exakt! Smart spel, som alla är med på. Skönt att se en utröstad hylla motståndarna för smart spel. Inget hat, bara tävling.
4. De är idioter i svenska Robinson. De spelar inte.

Vi har faktiskt inte samma åsikt i någonting, förutom att vi båda gillar Australian Survivor. Varför du gör det kan jag inte ens gissa.

Jag vill ha mer hat och konflikter. Som när Raymond, Cruze, Mattias och den store svarte killen var med i Robinson. Där snackar vi konflikter. Survivor skulle må bättre av att det skulle bli mer personligt och agg mellan deltagarna. Annars är Survivor ett bättre program. Inget gränsland, är man ute så är man ute, inga spoilerande synkar under tävlingarna och en mycket bättre programledare.
2024-05-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headlinee
Känns som detta var sista gången jag tittade på Robinson. Programmets produktion skriker ”WOKE”-muppar vars enda mål är att det ska bli en kvinnlig vinnare. Så har det känts i flera år nu. Ska du vinna som kille så ska du inte bara lyckas vara bättre än de andra deltagarna du måste också utmanövrera produktionen och deras bias.

Totalt ovärdig vinnare i år. Hon borde åkt ut med huvudet före tillsammans med Simone och Charlotta. Att rota igenom en annan deltagares privata saker och sno hennes immunitet är det vidrigaste regelbrottet någonsin.

Sen hade ju Marcus spöat skiten ur alla 3 om han inte blivit utröstad för att han har en snopp.

Tycker finalveckan ska gå ut på att samla poäng och de 3 med högst poäng går vidare till final. Det skulle ge tillbaka programmet sin legitimitet
Tror oxå Marcus hade vunnit men hans beteende mot Pål gjorde att han föll i normala människors ögon. Jävla översittare
2024-05-26, 22:16
Medlem
Citat:
Han skrev ju att Olivia var snygg. Jag såg aldrig henne, jag såg bara läpparna.
Hon har inte botox i läpparna.
2024-05-26, 22:21
Medlem
AKKo-Itachis avatar
För oss som inte såg säsongen, var det riggat att en kvinna skulle vinna?
2024-05-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Jag vill ha mer hat och konflikter. Som när Raymond, Cruze, Mattias och den store svarte killen var med i Robinson. Där snackar vi konflikter. Survivor skulle må bättre av att det skulle bli mer personligt och agg mellan deltagarna. Annars är Survivor ett bättre program. Inget gränsland, är man ute så är man ute, inga spoilerande synkar under tävlingarna och en mycket bättre programledare.
Och jag vill ha mindre hat och färre konflikter. Jag vill ha en öppen smart tävling, som i Australian Survivor. Inget agg mellan deltagarna och man slipper det svenska sättet att försöka bli personlig.

Jag tycker inte om en enda sak som du vill se och du avskyr allt jag vill se. Jag vill se precis det som visas i Australien och du vill se precis det som visas av Mastiff. Ändå säger du att du tycker om Australian Survivor. Vad tycker du om??? Bara programledaren?
2024-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Hon har inte botox i läpparna.
Då vet jag inte vad det är, men det är absolut inga naturliga läppar. Om det är botox eller andra medel är för mig ointressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in