Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
I kommande Öråd så tror jag tyvärr att Pål, Robble samt 3-4 pers till kommer att rösta ut Marcus.
Min egen förhoppning är ist att det blir Simone som röstas ut, men det vore verkligen en högoddsare när nu Marcus är kvar!

De utröstade kommer att få ställa frågor till Marcus, Olivia, Maureen och Simone, vilket kommer att bli intressant att höra både valet utav frågor samt svaren till dessa.

När jag läste om olika fotbollsresultat på webben, så dök det upp marknadsföringsinfo om diverse händelser. En av dessa var att Simone tydligen har talat ut i tidningen NSD (Norrländska Social Demokraten) om kärleksaffärer under Robinson. Men inte fan prenumererar jag på en papperstidning för att läsa lockrop till norrländskt skvaller samt att få veta vad Simone säger att hon bl.a. gjorde i Los Angeles!

Blir återstående tävlingar "kraftkrävande" så ligger nog Maureen bättre till än Olivia, men handlar det om "tankeverksamhet" så är Olivia vinnaren emellan dessa två!
Hörde podden med Simone och nämnd tidning och det var tyvärr inga sådana ”skandaler”. De kom alla snabbt in i Ketosfas och luktade ammoniak allihop men även svett och smuts. Inte läge för romantik direkt. Dock luktade filmcrewet gott🤣
2024-05-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Pål låtsades vara bajsnödig tre gånger och smög iväg efter amuletter i stället. Är det något aspien inte har varit så är det öppen och genuin. En aspie har stenkoll på att allt fördelas rättvist och tar sen allt själv när ingen ser.
Alltså en sann Robinson Crusoe och överlevare.
2024-05-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Alltså en sann Robinson Crusoe och överlevare.
Robinson Crusoe kanske är en aspie med dålig mage i din pekboksversion, men det är han inte i den riktiga romanen med text. Mamsen kanske har lurat dig lite när hon har läst godnattsaga?
2024-05-25, 21:03
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Tävlingarna nu går inte att jämföra med hur de var för 20-ish år sedan, det är bra.

2000 var det stil på Robinson när Roxana var med trots att hon var för snygg!
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...g-for-robinson
Finns tydligen folk till allt. Säsongen från år 2000 finns bara enstaka avsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
2001? Var det då Jan Emanuel vann? Fel Jan vann finalen. Han tyckte inte Jan Dinkelspiel skulle vinna, för han hade redan pengar.
Ja, Jan Emanuel vann. Jan Emanuel snackade politik med de andra, fattade aldrig vad som var hans poäng med detta, politik hör inte hemma i Robinson. Håller med om det var fel Jan som vann. Var en konstig röstning, de skulle välja tre var av nio deltagare som röstade som de trodde de fått röster av

En fråga till er som sett alla säsonger.
Robinson 2001: Är detta den hårdaste tävlingen på plankan i Robinson historia?
När det är som värst då ligger vågorna över deras sandaler. Gissar det var krav från produktionen att de skulle ha sandaler pga det var kallt i vattnet. När Anders tar bort stockar då ser att Anders fryser.
Printade en bild: https://www.imagebam.com/view/METQCKD

Robinson 2024: Gissar på att årets säsong är de sämsta deltagarna på plankan i Robinsons historia.
När sista plankan tas bort då tar det bara några sekunder och de ramlar som "dominobrickor"
2024-05-25, 21:08
Medlem
TV4 borde göra Robinson live, som big brother.
Kanske mer stök och bravader ..
2024-05-25, 21:16
Medlem
Brukar det inte i sista ö-rådet va att man ska rösta på den man vill se i final? Isåfall kan ju utfallet bli lite annorlunda.
2024-05-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Finns tydligen folk till allt. Säsongen från år 2000 finns bara enstaka avsnitt.

Ja, Jan Emanuel vann. Jan Emanuel snackade politik med de andra, fattade aldrig vad som var hans poäng med detta, politik hör inte hemma i Robinson. Håller med om det var fel Jan som vann. Var en konstig röstning, de skulle välja tre var av nio deltagare som röstade som de trodde de fått röster av

En fråga till er som sett alla säsonger.
Robinson 2001: Är detta den hårdaste tävlingen på plankan i Robinson historia?
När det är som värst då ligger vågorna över deras sandaler. Gissar det var krav från produktionen att de skulle ha sandaler pga det var kallt i vattnet. När Anders tar bort stockar då ser att Anders fryser.
Printade en bild: https://www.imagebam.com/view/METQCKD

Robinson 2024: Gissar på att årets säsong är de sämsta deltagarna på plankan i Robinsons historia.
När sista plankan tas bort då tar det bara några sekunder och de ramlar som "dominobrickor"
Nej, tuffaste Plankan var 2002, när vinnaren(?) Antoni påverkade spelet genom att försöka gunga och skapa problem för de andra tävlande. Han såg alltibg som en rävling och han vann det mesta. Det är nog enda gången någon försökte påverka de andra i Plankan.
2024-05-25, 21:46
Medlem
fonders avatar
Om två timmar händer det, hoppas att Maureen vinner. Vem hoppas ni andra på?
2024-05-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll2024
TV4 borde göra Robinson live, som big brother.
Kanske mer stök och bravader ..
TV4 borde se Survivor i Australien. Därefter borde de avskeda alla som har jobbat med svenska Robinson de senaste 20 åren. Sedan antingen lägga ned tävlingen och be om ursäkt till alla tittarna, eller starta en ny säsong som inleds med antingen en slakt av Gränslandet och en information till alla tävlande om att de som ger upp frivilligt utan skäl kommer att straffas hårt.
2024-05-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Om två timmar händer det, hoppas att Maureen vinner. Vem hoppas ni andra på?
Jag hoppas inga fula kvinnor vinner!!!

Marcus är OK och han borde vinna. Han har varit positiv hela säsongen, även om hatarna hatat honom. Olivia och Simone har fuskat och borde ha diskats för länge sedan. Maureen var den jobbigaste nollan i början av säsongen, men är trots allt den av kvinnorna jag avskyr minst
2024-05-25, 21:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag hoppas inga fula kvinnor vinner!!!

Marcus är OK och han borde vinna. Han har varit positiv hela säsongen, även om hatarna hatat honom. Olivia och Simone har fuskat och borde ha diskats för länge sedan. Maureen var den jobbigaste nollan i början av säsongen, men är trots allt den av kvinnorna jag avskyr minst

Psykopat-Marcus kan inte vinna (så bra) då
2024-05-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
Fina svar från Zayera tycker jag. Hon växte på mig. Orkade inte så mycket i tävlingarna men jag gillade hennes sätt att vara på. Inga krusiduller.

http://www.vakentimmar.com/2024/05/v...r-surrade.html

Håller med dig.

För övrigt:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in