Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Hon är helt otrolig.. helt galen och galet ego.. det är bara hon som ska ha. Hon tycker ju på fullaste allvar att Pål är egostisk om han inte vill att så många tjejer ska gå vidare som möjligt.. att han ska offra immunitet för henne... hon tycker Alex gott kan ge henne hans immunitet och viskar med de andra att vi får se han kanske är egoistisk..
Hon är fan värre än pål och rooble. Dom har iallafall varit konsekventa och öppna med hur hårt dom spelar och för egen vinning. Hon ändrar sig hela tiden och skall leka att hon inte bryr sig
2024-05-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tycker också att det är bra att säga sin mening men det beror också på hur man gör det.
Rooble saknar impulskontroll likt de flesta andra blattar. Han höjer inte bara rösten utan skriker "käften bre", "fitta" samt mot Marcus agerade han direkt hotfullt.
Folk har blivit diskade för mindre i det här programmet men han klarar sig...

Jag har i alla fall kritiserat Marcus och Mark också. Har svårt för deras besserwissrande/föreläsar-attityd och den tråkiga gruppmentaliteten att alla måste agera likadant och vara överens hela tiden.
Vem skrek han fitta till?
2024-05-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Pelle parasiterade på Gustaf,när värddjuret försvann sket det sig för Pelle också.

På vilket sätt parasiterade han på Gustav..? Tycker det har väldigt obvious att dom tidigt i säsongen bara blev bra kompisar som hängt ihop
2024-05-16, 17:15
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu är Pelle helt klart den mest intelligenta deltagaren, men jag tror inte han kan jämföras med George from Survivor (Australien). George lekte ju ut de flesta alfa-männen med sitt spel. Han styrde ju tävlingen, avsnitt för avsnitt. Alex hade åkt ut när George ville det 😀

Tyvärr fungerar inte sånt spel i Sverige, vilket gör programmet mycket mycket sämre.

Nej, nu blir det paus, när hatarna och hundbajs är tillbaka. Hoppas läsa fler positiva inlägg imorgon igen
Ingen annan än Pelle kan kalla sej en smart spelare i årets Robinson. Jag jämför honom med George i Aus.Survivor. Jag bara älskade George och hans spel. Grymt! Tyvärr så fick Pelle lämna. Varför? Jo, för att han var ett hot emot den "gode" Alex.
Så riggat av TV4 & Mastiff.
Som jag skrev innan...jag ska äta upp min vänstra sko om inte Alex vinner.
2024-05-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ingen annan än Pelle kan kalla sej en smart spelare i årets Robinson. Jag jämför honom med George i Aus.Survivor. Jag bara älskade George och hans spel. Grymt! Tyvärr så fick Pelle lämna. Varför? Jo, för att han var ett hot emot den "gode" Alex.
Så riggat av TV4 & Mastiff.
Som jag skrev innan...jag ska äta upp min vänstra sko om inte Alex vinner.
Vad har du emot Alex?
2024-05-16, 17:20
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad har du emot Alex?
Du får gå tillbaka i tråden och läsa vad jag har skrivit.
2024-05-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort
Otroligt kul att se mer eller mindre alla gemensamt böja sig när Alex, en riktig alfa, till skillnad från posörer som Fredrik och Rooble som tror att det är något man väljer att vara stiger in i lägret. Verkar som han landat väl!

Böja sig? Han har varit inne i typ 2 dagar, klart alla är snälla mot nya i början för att dom tror att dom kanske kan få med sig en röst till sig själva/inte så en fiende. Fredrik hade ju inte heller några ”fiender” mot sig på ganska lång tid (sen tycker jag ingen av dom är alfa, snarare ganska lame). Jag antar också att han har en immunitet för att han precis kom in? Om folk vill få ut honom eller inte tror jag inte man kan säga just nu
Senast redigerad av Stunkyn 2024-05-16 kl. 17:34.
2024-05-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
På vilket sätt parasiterade han på Gustav..? Tycker det har väldigt obvious att dom tidigt i säsongen bara blev bra kompisar som hängt ihop
När Gustav la sig i pilbågstävlingen sen står den huggormen Pelle och lipar så alla tröstar honom och säger att han ska ringa hem..nu räddade Lundin hans röv genom att låta två till ringa. Synd för annars hade alla sett vilken egoist han var.
2024-05-16, 18:13
Medlem
Citat:
När Gustav la sig i pilbågstävlingen sen står den huggormen Pelle och lipar så alla tröstar honom och säger att han ska ringa hem..nu räddade Lundin hans röv genom att låta två till ringa. Synd för annars hade alla sett vilken egoist han var.

Hur menar du att är det Pelles fel att Gustav la sig i tävlingen..? Varför skulle Pelle gett det till någon? Om han skulle bytt ut sin plats var det eventuallt aktuellt att ge samtalet till Marcus inte Gustav + jag tycker personligen det är lol att snacka om att vara ego för att inte ge ett telefonsamtal till någon annan. Ingen förtjänade det mer än någon annan imo, Pelle vann fair and square
2024-05-16, 18:20
Avstängd
Citat:
Zayera hade själv tagit alla tre. Tror jag.
2024-05-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
Helt sjukt att Simone inte sagt något på 3 till 4 veckor. Har produktionen glömt bort henne eller har hon helt enkelt slutat prata med någon utom de i sin tjejpakt
Var ju samma sak med han åländske kocken, sen vann han…
2024-05-16, 18:29
Medlem
Ja, Simone har verkligen varit mer osynlig och tyst än någon deltagare den här säsong. Även mer Maureen. Robinson insta har knappt ens lagt upp ett enda klipp av henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in