Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-19, 16:56
Medlem
Pål kör taktik bara ,han kommer vinna hela skiten.
2024-05-19, 17:02
Medlem
Puma006s avatar
Äntligen så har Zayera åkt ut, Hon var den första i säsongen som hamnade på min ogillalista, hon hamnade rekordsnabbt på min ogillalista.

Pakten hade en bra plan men gick åt skogen då inte alla ville följa planen, brukar bli så när folk blandar in sina känslor.

Jag har nyss sett klart på Robinson säsong 5 år 2001. En mycket bra säsong.
Var kul att följa dramat mellan djurrättsaktivisten och jägaren. Djurrättsaktivisten försökte hindra de andra från att äta kött, exempel han släppte ut varanen som jägaren fångat. Jägaren lyckades fånga flera stycken varaner i den säsongen. De röstade för slakt och då hade djurrättsaktivisten inget att att säga till om.

Också en säsong med en stark tjejpakt som bildades efter sammanslagningen. Till slut så kunde inte Zübeyde låta bli att blanda in sina känslor, hon berättade för en person som inte var med i pakten om deras planer. Då dick det åt skogen med pakten.

En konstig tid då även tittarna kunde påverka röstningen i ett program efter att säsongen har sänts.
2024-05-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Som vanligt var det fel på tävlingen för Zayera

Grattis till vinsten av Robinsons största jättebebis Zayera!

Zayera verkar halft utvecklingsstörd.
Stör mig på hennes grova talfel också.

"Platal med tungan uppe i gommen och kan inte säga R"...
2024-05-19, 17:42
Medlem
Roligt att Alex börjar visa sitt rätta jag, en riktigt självgod jävel innerst inne som egentligen är minst lika egoistisk som Pål. Han fattar dock inte att det enda han gör med allt gaggande om heder är att rakt ut säga att han tycker kvinnor är sämre än män. Vilket blir extra roligt då han spenderat hela säsongen med att få stryk av kvinnor i gränslandet. Det kommer liksom inte vara duell i att hugga ved om det är det han tror.

Roligt att han ska hoppa på Pål ang att Zahyra har växt, det hänger inte ihop överhuvudtaget. Dessutom har ju Zahyra varit öppen med att hon tycker Pål är en fegis & att han ska duellera & eventuellt röstas på, men Pål får uppenbarligen inte köra samma medel.

Enda som hade kunnat gjort avsnittet bättre hade varit om Alex hade fått flest röster, sen väljer han Maureen när det väl kommer till kritan, sen att Maureen hade vunnit & skickat hem honom. Det hade varit så sjukt jävla bra TV att se hans mask falla av när han harvat hela säsongen i gränslandet, äntligen kommer in, ger bort sin immunitet, och sen hoppa på båten hem igen.
2024-05-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Äntligen så har Zayera åkt ut, Hon var den första i säsongen som hamnade på min ogillalista, hon hamnade rekordsnabbt på min ogillalista.

Pakten hade en bra plan men gick åt skogen då inte alla ville följa planen, brukar bli så när folk blandar in sina känslor.

Var kul att följa dramat mellan djurrättsaktivisten och jägaren. Djurrättsaktivisten försökte hindra de andra från att äta kött, exempel han släppte ut varanen som jägaren fångat. Jägaren lyckades fånga flera stycken varaner i den säsongen. De röstade för slakt och då hade djurrättsaktivisten inget att att säga till om.

Också en säsong med en stark tjejpakt som bildades efter sammanslagningen. Till slut så kunde inte Zübeyde låta bli att blanda in sina känslor, hon berättade för en person som inte var med i pakten om deras planer. Då dick det åt skogen med pakten.

En konstig tid då även tittarna kunde påverka röstningen i ett program efter att säsongen har sänts.
Nu för tiden får dom bara käka takeaway från tv4 förr kunde man jaga varan.
2024-05-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006

Zayera hamnade tidigt på min ogillalista, ända fram till halva gränslandet. Sedan har hon vuxit och blivit en av de jag haft mest sympatier för. Hon hade mycket kritik mot de andra, men hon kunde alltid logiskt motivera sina åsikter. Och det fungerar sällan i Robinson!!

2001? Var det då Jan Emanuel vann? Fel Jan vann finalen. Han tyckte inte Jan Dinkelspiel skulle vinna, för han hade redan pengar.

Var hundbajs född då?
2024-05-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Roligt att Alex börjar visa sitt rätta jag, en riktigt självgod jävel innerst inne som egentligen är minst lika egoistisk som Pål. Han fattar dock inte att det enda han gör med allt gaggande om heder är att rakt ut säga att han tycker kvinnor är sämre än män. Vilket blir extra roligt då han spenderat hela säsongen med att få stryk av kvinnor i gränslandet. Det kommer liksom inte vara duell i att hugga ved om det är det han tror.

Roligt att han ska hoppa på Pål ang att Zahyra har växt, det hänger inte ihop överhuvudtaget. Dessutom har ju Zahyra varit öppen med att hon tycker Pål är en fegis & att han ska duellera & eventuellt röstas på, men Pål får uppenbarligen inte köra samma medel.

Enda som hade kunnat gjort avsnittet bättre hade varit om Alex hade fått flest röster, sen väljer han Maureen när det väl kommer till kritan, sen att Maureen hade vunnit & skickat hem honom. Det hade varit så sjukt jävla bra TV att se hans mask falla av när han harvat hela säsongen i gränslandet, äntligen kommer in, ger bort sin immunitet, och sen hoppa på båten hem igen.
Han hade inte valt Maureen, utan Pål. Han hade hållit löftet.
2024-05-19, 18:42
Medlem
Fy vad Alex sjönk i mina ögon.

Pål får väl ta en tjej om han vill.

Tror Alex att han är någon Messiasgestalt?
Det är ett spel och upp till varning en att vilja vinna.

Varför skulle Pål välja en stor stark Karl som Alex i en duell? Det vore ju självmordsförsök.

Nej, heta Pål! Kör ditt race som Alex kör sitt. Det är ett fritt SPEL!
2024-05-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Fy vad Alex sjönk i mina ögon.

Pål får väl ta en tjej om han vill.

Tror Alex att han är någon Messiasgestalt?
Det är ett spel och upp till varning en att vilja vinna.

Varför skulle Pål välja en stor stark Karl som Alex i en duell? Det vore ju självmordsförsök.

Nej, heta Pål! Kör ditt race som Alex kör sitt. Det är ett fritt SPEL!

Instämmer, Alex tror fan han är Jesus. Så jäkla löjligt att säga att ingen man ska välja en kvinna. Det visar bara att han ser ner på kvinnor. Tappade helt respekten för honom! Fjolla och nolla är han.
2024-05-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Alma visade medkänsla och ville inte att Zayera skulle avsluta Robinson genom att ge upp. Superschysst som alltid.

Alma är en vinnarskalle och ogillar det beteendet. Det gör jag oxå. Livet slår ner de flesta till marken då och då, vissa ger upp men de flesta reser sig och fortsätter kämpa oavsett vad. Det visar vad man är gjord av.

Oavsett vad man tycker om Zayera så finns det säkert många som inspireras av hennes Robinsonresa och att då bara ge upp, det gör man fanimej inte. Bra gjort Alma.

Ändå otroligt intressant att Zayera åker sin 9e vecka i Robinson...hon hade verkligen 9 liv som tog slut sista tävlingen hon var med haha
2024-05-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Det beror sannolikt på att han dels inte förstår att det är skit, och att han är totalt värdelös på att hantera det sociala spelet.
Han är mentalt snarare 10 år än på en förväntad nivå närmare sin boologiska ålder!

Eller är han bara konflikträdd och inte vet hur man ska hantera en sådan situation. Han har nog inte varit i en situation där folk direkt i hans ansikte uttryckt sitt hat mot honom, tror inte många som skriver här varit i en sån situation heller för den delen. Marcus hatade honom, Marc hatade honom, Alex kom in och hatade honom, sen alla som gnällde på maten uttryckte sin frustration, det är nog inte lätt att ryta ifrån då när absolut alla är emot dig.
Dessutom att Alex sen säger att han inte har rätt att prata gott om sin vän som precis åkt ut och sen kastar all skit på honom kom från ingenstans, vad fan vet Alex om deras relation liksom!
Sen att Pål återigen måste gå på nåt jävla kvartsamtal för rykten som andra hört om honom. Nä tycker han får lite väl mycket skit på sig för egentligen väldigt triviala saker, finns folk som betett sig bra mycket värre än Pål någonsin gjort inne i Robinson.
2024-05-19, 19:14
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Eller är han bara konflikträdd och inte vet hur man ska hantera en sådan situation. Han har nog inte varit i en situation där folk direkt i hans ansikte uttryckt sitt hat mot honom, tror inte många som skriver här varit i en sån situation heller för den delen. Marcus hatade honom, Marc hatade honom, Alex kom in och hatade honom, sen alla som gnällde på maten uttryckte sin frustration, det är nog inte lätt att ryta ifrån då när absolut alla är emot dig.
Dessutom att Alex sen säger att han inte har rätt att prata gott om sin vän som precis åkt ut och sen kastar all skit på honom kom från ingenstans, vad fan vet Alex om deras relation liksom!
Sen att Pål återigen måste gå på nåt jävla kvartsamtal för rykten som andra hört om honom. Nä tycker han får lite väl mycket skit på sig för egentligen väldigt triviala saker, finns folk som betett sig bra mycket värre än Pål någonsin gjort inne i Robinson.

Ja jag tyckte synd om Pål i senaste avsnittet och vad mycket han får ta och jag tycker han tar det bra. Tänk om Rooble fått ta så mycket, han hade ju blivit helt vansinnig!

Alex borde inte gått ut så hårt, känns som om han har mycket frustration inom sig nu. Han sa också att han inte ville vara nåt offerlamm och valde därför den taktik som sen utspelade sig. Vissa tjejer ville inte lägga sina röster på Alex och därför sprack den planen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in