Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-16, 11:48
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vem är grisnäsan .?
Antagligen Alma
2024-05-16, 11:49
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Helt sjukt att Simone inte sagt något på 3 till 4 veckor. Har produktionen glömt bort henne eller har hon helt enkelt slutat prata med någon utom de i sin tjejpakt
2024-05-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Såg du inte henne när lagen var uppdelade i tjejer vs killar?
Olivia och de övriga tjejerna var i stort sett vidriga hela bunten. Rena stereotyperna av tjejer i grupp.

Du får nog ta och se avsnitten från de första två veckorna som du ej sett. Tjejerna var olidliga att titta på när de hade eget lag vilket gör att jag aldrig kommer att se någon av dem som en värdig vinnare.

Skyll inte på "grupptryck". Olivia är en av de största mobbarna och har hela tiden snackat skit om Ci. Dessutom var hon feg och kunde inte ta konfrontationen med Ci utan snackade bara i synkar om hur hon inte tålde henne och knappt orkade med att höra hennes röst. Olivia är en väldigt falsk människa.

Olivia tyckte inte att de andra gjorde fel. Tvärtom återberättade hon det i synken som en rolig grej.
Även när Anders kommer till stranden så säger hon att det "är svinkul, för jag vet ju vad som har hänt". Sen står Simone och Charlotta och blånekar all kännedom om saken och försöker t o m twista historien ytterligare vilket Olivia tycker är "komedi". De skiter fullständigt i Ci.
Nej, Olivia är tillsammans med Simone och Charlotta helt i avsaknad av moral, stil och klass.
För övrigt var det inte bara den incidenten som det hela handlade om utan de unga tjejerna gaddade ihop sig mot de äldre; Ci, Karin och Zayera.
Alma betedde sig också riktigt fult här vilket många tycks ha glömt.

Hon vinner en tävling och är plötsligt "mest intelligent" av tjejerna? Ok... minnet är kort verkligen.
För min del är hon bara en osäker bimbo som pga dålig självkänsla smällt upp sina läppar till groteska proportioner. Att hon har jobbat för, och fortfarande är kompis med, Joakim och Jonna Lundell är ju också avslöjande gällande vilken nivå den här tjejen befinner sig på.
Att hon gråter ut hos Anders med sina gen Z problem förändrar inte den saken, i alla fall inte för mig.
Och du som klagar på Alex röst... Olivias röst/sätt att prata är störigt om nåt.
En mycket bra sammanfattning! Olivia visade tidigt, upprepade gånger, hur hon är som människa. Att vara kompis med Joakim Lundell avslöjar också mycket.

Hundbajset ger jag inte mycket för.
2024-05-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Har inte Alex någon immunitet då han vann i gränslandet senast? Har inte koll själv nämligen. O undra hur Alma gör med sin,för den gäller väl fortfarande?
Om Alma kommer tillbaka från utslagstävlingen så är det sista örådet som hon kan använda den så det gör hon givetvis på sig själv.

Om hon ger den till någon annan (tex Simone)så blir hon själv en måltavla.
2024-05-16, 13:16
Medlem
Bryr mig bara om att Alma kommer tillbaka från utslagskampen.

Rooble och Zayera är usla på nästan alla sätt. Rooble är en god kompis, den enda förlåtande egenskapen de har ihop.

Marcus är en mobbare (av Pål) av rang.

Vem som åker av dem e strunt samma. Almas utseende eller tungomål kanske ogillas av vissa. För mig e hon en kompetent (lägerbygge, eld, kokosnötdelning) socialt väldigt uppskattad utan att ha en bästis (som Olivia/Simone, Pål/Rooble, ZayeraAlex) samt är klurig i tävlingar (utom matematiska frågeställningar såklart).
2024-05-16, 14:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag har redan min uppfattning om Alex och Helen, vilken jag bildade redan 2022 då de var med. Och den är fortfarande till Helens fördel.

Du får ha den ifred givetvis. Men både Helen och Alex har både slutit fred och var vänner den här säsongen. Tänkte att du kanske ville se deras egna resa hur det gick till.
2024-05-16, 14:09
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Han började sin falskhet i finalavsnittet då han var med första ggn. LO och Marcus blev valda som värdiga av de andra.

Han höll sedan en lååång släpig hyllning till var och en av de som gick till final och de som röstade inkl Helen.

Otroligt lååångt fjäskande.
Håller med dej till 100. En mer skenhelig, falsk och lismande person får man leta efter. Allt är så riggat till hans fördel. Jag har nämnt det förut i tråden och jag nämner det igen. Han kommer att vinna. Gör han inte det ska jag ta mej faen äta upp min vänstra sko.
2024-05-16, 14:16
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
En mycket bra sammanfattning! Olivia visade tidigt, upprepade gånger, hur hon är som människa. Att vara kompis med Joakim Lundell avslöjar också mycket.

Hundbajset ger jag inte mycket för.
Sitta och dra en gråtvals i TV samtidigt som man betett sej som ett ärkesvin visar enbart hur man är som människa. En ytlig och patetisk "wannabe".
2024-05-16, 14:31
Medlem
Bakarettans avatar
Att Zayera och Alex "funnit" varandra och delar livserfarenhet är inte konstigt. Båda 2 har en enorm narcissistisk personlighet. Zayera sitter helt iskallt och ljuger framför kameran. "Jag bryr mej inte".
Men hennes agerande säjer nåt helt annat. Det är därför hon har halva huvudet uppe i Alex röv.
Alex som inte ens vet vad Maureen heter, bjuder gladeligen bort en helkväll med Lundin. Fy fan vad patetiskt!
Han har inte gjort annat än smörat och brett sina anakondaliknande armar om folk sen han kom till gränslandet och vidare in i Robinson.
Jag fattar för mitt liv inte varför gemene man inte ser "igenom" honom!? Han är falskheten personifierad. Inte undra på att Helen lämnade. Ja, jag tror faktiskt hon gjorde en läggmatch för att slippa umgås med aset.
2024-05-16, 14:31
Medlem
Alltså är de bara jag men är inte zayera otroligt konstig? Och inte så särskilt lojal. Hon kan rösta på pål för att han inte ger henne en immunitet och tycker att han beter sig egoistiskt trots att hon försvara han tidigare.
2024-05-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Alltså är de bara jag men är inte zayera otroligt konstig? Och inte så särskilt lojal. Hon kan rösta på pål för att han inte ger henne en immunitet och tycker att han beter sig egoistiskt trots att hon försvara han tidigare.

Hon är helt otrolig.. helt galen och galet ego.. det är bara hon som ska ha. Hon tycker ju på fullaste allvar att Pål är egostisk om han inte vill att så många tjejer ska gå vidare som möjligt.. att han ska offra immunitet för henne... hon tycker Alex gott kan ge henne hans immunitet och viskar med de andra att vi får se han kanske är egoistisk..
2024-05-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Att Zayera och Alex "funnit" varandra och delar livserfarenhet är inte konstigt. Båda 2 har en enorm narcissistisk personlighet. Zayera sitter helt iskallt och ljuger framför kameran. "Jag bryr mej inte".
Men hennes agerande säjer nåt helt annat. Det är därför hon har halva huvudet uppe i Alex röv.
Alex som inte ens vet vad Maureen heter, bjuder gladeligen bort en helkväll med Lundin. Fy fan vad patetiskt!
Han har inte gjort annat än smörat och brett sina anakondaliknande armar om folk sen han kom till gränslandet och vidare in i Robinson.
Jag fattar för mitt liv inte varför gemene man inte ser "igenom" honom!? Han är falskheten personifierad. Inte undra på att Helen lämnade. Ja, jag tror faktiskt hon gjorde en läggmatch för att slippa umgås med aset.
Förutom att Alex är religiös har jag inte sett något negativt med honom. Varken i år eller förra gången han var med i Robinson, och inte heller i det tidigare ö-rådet där han bråkade med Helen. Varför du och hundbajs tycker annorlunda vet jag inte, men jag antar att ni känner honom privat.

Vi har i alla fall samma åsikt om Olivia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in