Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men det som är kul är ju att dom är vänner nu så det är ju egentligen bara ett spel. Förstår inte varför alla på robinson insta håller på att dö och gråter över att gustav och pelle åker ut. Snälla, det är ett spel/tävling och om man är stark/ett hot som pelle då är man i riskzonen. Dom överdriver så jävla mycket. Rooble och Pål är så himla roliga som duo lol

Dels för att Gustav och speciellt Pelle har varit dom några av dom roligaste personerna under säsongen, men även att det vara är kvar peroner från lag Nord är tråkigt. Det är roligare att kolla om det är två hyfsat jämna pakter imo, inte att den som är lägst i rang bara plockas av varje vecka
2024-05-14, 13:20
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Zznark, du är medveten om att öarna är till för att hålla tävningar som Robinson? Så nej, självklart kommer dom inte random hitta mat ute på en ö där andra redan har varit. Tycker dom får extremt lite mat i svenska Robinson jämfört med tex Australian Survivor där dom typ nästan alltid har tillgång till ris och linser

Det finns ju vilda djur på dessa öar men de får de inte döda. Minns att någon klagade på det för någon säsong sedan. Tror deras fiskemöjligheter också kan vara begränsade.
Så det handlar knappast om överlevnad i någon traditionell bemärkelse, snarare hur pass bra man kan prestera i tv-lek under svält.
2024-05-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Jodå, han har blivit mobbad. Det har inte gjorts brutalt och öppet hela tiden då det är kärringen Pelle som legat bakom det. Pelle har himlat med ögonen och viskat i öronen på dom andra så fort Pål öppnat munnen. Sk kärringmobbning. Han har hetsat andra att skälla ut och skämma ut Pål inför hela gruppen och i TV flera gånger.
Det är skönt att Pål har Rooble som faktiskt står upp emot mobbningen.
Rooble var långt ifrån någon favorit för mig i början men han har verkligen visat att han är en bra karl trots att han är en somalier och har sina brister.

Men extremt stor snark, ”åh nej, Pelle har snackat skit om Pål med dom han är allierad med, det är mobbning 😢”. Nej, det är precis vad exakt alla andra som har stört sig på någon under säsongen har gjort. Att Marcus har valt att konfrontera/snacka om Rooble och Pål (vilket jag personligen har tyckt varit överdrivet, jag tror inte att dom är jättedåliga människor men hade förmodligen stört mig på dom) får ju stå för honom, vad menar du med att han skulle blivit hetsat av Pelle, när har det visats eller insinuerats?
Senast redigerad av Stunkyn 2024-05-14 kl. 13:41.
2024-05-14, 13:45
Medlem
Fattar inte riktigt det här hatet mot Alexander - äre för att man är avundsjuk?

Han har visserligen något evangelisk som jag tycker kan bli lite störigt/overkligt ibland men den kommer nog från hans religiösa sida efter tiden med missbruksproblematiken. Sen hänger jag inte med på varför man hatar så mycket en ex.pundare? Det är ju perfekt att han kan visa vägen för dom som behöver. Äre folk med aktiva missbruk som själva har issues med någon som tagit sig ur?

Sen vet jag inte om jag gillar folk(alex) som är kaxiga i tävlingar och hetsar ibland, men det är ett tycke.

Han är ju heller inte perfekt vilket fan ingen borde vara, men verkar relativt vettig och lugn i det mesta. Han kan säkert tappa det någon gång också som sist på förra säsongen när han var med i öråd vilket var minimalt.

Hans nya romans (vänskap) med Z vet jag inte vad jag tycker men han ser väl något coolt i henne med hennes odds att vinna trots hennes märkliga egenheter.

Nåja smaken som baken.
Senast redigerad av rawjudge 2024-05-14 kl. 13:47.
2024-05-14, 13:46
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Alex ser samtliga som spelpjäser och den där godheten är bara kamouflage. Sen vem som helst vinna utom Alex då hela upplägget är sjukt. Han kommer in som Jesus själv och lurar sina lärjungar. Lägg märke till hur han jäser och sträcker på sig i kommande avsnitt. Har sett alla på plus.
Låter nästan som en deltagare som är där för att vinna Robinson.
2024-05-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Istället för att säga Grattis till Pål försöker häxan Alma göra honom till en måltavla för kommande vecka genom att säga "du börjar bli farlig", så djävla onda denna häxa.

Sedan i vattnet var det så äckligt genomtänkt det hela när lag Syd med fanskapet Marcus i spetsen säger till Alma och Simone "Vi tre pratade ganska länge igår kväll och vi är ense om att vi är nöjda, men inte klara", så stinkande genomtänkt att de ber om hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Håller helt med.

Herregud, Alma är så svag och falsk. Säg bara till Pelle rakt ut "sluta fjäska. Det är kört. Jag kommer rösta på dig." istället har hon gett honom hopp och dragit honom bakom ryggen två veckor i rad.

Men herre gud era megatöntar, sluta kolla på ett program som bokstavligen handlar om att spela ett spel socialt, hänga kvar så långt som möjligt själv och rösta ut andra om det gör er så upprörda
2024-05-14, 13:57
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Med de deltagare som fortfarande är kvar i Robinson (i dagsläget) och om ingen åker ut innan Örådet så kanske Pål ryker i Örådet om Alex, Marcus, Zayera, Simone och EN till röstar med dem? För Pål har ju en blodshämnd också = totalt 6 röster får han på sig då

** EN till röst på Pål kan vara någon av: Alma, Olivia och Maureen.

Jag räknar med att Pål och Rooble kommer att rösta antingen på Marcus eller Zayera.

Skulle ingen av Alma, Olivia eller Maureen svika Pål och Rooble så blir det 5 (4 röster + blodshämnd) mot 5 röster = Oavgjort och det blir omröstning!

Det borde räcka med fyra röster + blodshämnden. En åker ju ut på utslagstävlingen så de blir väl åtta på örådet.
2024-05-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Dels för att Gustav och speciellt Pelle har varit dom några av dom roligaste personerna under säsongen, men även att det vara är kvar peroner från lag Nord är tråkigt. Det är roligare att kolla om det är två hyfsat jämna pakter imo, inte att den som är lägst i rang bara plockas av varje vecka
Vad fan har dom gjort som är så roligt????
2024-05-14, 14:14
Medlem
Citat:
Vad fan har dom gjort som är så roligt????

Vilken annan person i programmet är roligare? Han är en av få som spelat taktiskt, inte gjort obvious utröstningar och inte bara haft tur med att ha en obvious majoritet (även om jag stör mig på Pål tycker jag han också är rolig MEN han har främst haft tur, det var alldeles för OP att få ta tillbaka Rooble och ta ut Mark samtidigt, efter att ha vunnit en tävling genom fusk, oavsett om det var frivilligt eller inte). Han är en av dom smartaste/mest logiska i programmet och dessutom skapar han lagom mycket drama med dom andra personerna och ”hänger inte bara på” som majoriteten gör. Dom enda andra som aldrig blivit utröstade innan var Gustav, Alma, Maureen och Olivia. Dom har mest chillat i bakgrunden villet jag inte tycker gör dom till superroliga spelare. Om Pelle inte hade varit med hade säsongen förmodligen varit skittråkig tbh
Senast redigerad av Stunkyn 2024-05-14 kl. 14:39.
2024-05-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ja riktigt dum. Speciellt när hon snackade med lag syd om att rösta ut pål innan. Hon kan va vän med lag syd men de va väldigt korkat att hon ville va en pjäs i deras spel

Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Om det åtminstone var ömsesidigt så hade man förstått. Marcus, Pelle och Gustav skulle aldrig riskera varandra för Almas skull likväl är idioteten Alma beredd att svika Nord för dessa skitstövlars skull.

Tycker ni själva är ganska korkade/ologiska tbh. Ni glömmer att Alma blev ”bortröstad” av lag Nord alltså har hon bra kopplingar med lag Syd. Jag tror inte att Alma kan lita mer på lag Nord än lag Syd när det det kommer till dom sista personerna. Tror att Rooble, Pål, Maureen, Zayra och kanske även Olivia och Simone också skulle välja varandra över Alma. Alltså tror jag att det hade kunnat vara bra bra för henne om fler i lag Syd hade hållt sig kvar (dock utan att hon behövde använda sin immunitet) eftersom att hon är nära med dom och dom hade inte röstat på henne förrän precis i slutet.
Sen använde hon ju inte ens immuniteten och röstade också ut Pelle så oklart varför ni kallar henne idiot/korkad
2024-05-14, 14:19
Medlem
Grisnäsan vann 2:a platsen. Fan vad hon är irriterande, som en jävla fjortis i beteende. Teamleader på Ikea, det team måste vara helt jävla störde på henne och snacka skit dygnet runt om henne.
2024-05-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Grisnäsan vann 2:a platsen. Fan vad hon är irriterande, som en jävla fjortis i beteende. Teamleader på Ikea, det team måste vara helt jävla störde på henne och snacka skit dygnet runt om henne.

Och ditt beteende är bättre när du sitter och häver ur dig sådär till en ung tjej? Vad är man för slags person då egentligen? Ett stort jävla psykopatiskt rövhål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in