Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-23, 04:25
Medlem
fonders avatar
Jag tycker faktiskt att det s.k. frosseriet var orättvist. När Syd har vunnit har det varit enorma mängder kött bl.a. som de dessutom fått äta i lugn och ro och skapa sig energi, gemenskap och självförtroende på medan Nords pris var bara socker och under 3 stressiga minuter. Kanske är det bara jag, men för mig slår god mat sötsaker med längder alla dagar i veckan om jag varit hungrig länge.

I övrigt, att se Syds gruppdynamik förvandlas från den falska "vi älskar varandra"-gruppen till den raka motsatsen är glädjande för min del.
2024-04-23, 07:55
Medlem
Alex är sämst och kan bara snacka 🤣
Karin skämde ut sig totalt
2024-04-23, 08:05
Medlem
plusnios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Hon åkte hem för att hon var rädd att hennes nya pojkvän här hemma inte skulle orka vänta på henne. Dom blev ihop precis innan hon åkte.

"Hört av säkra källor" ;
Hon och Fredrik hade 6 flertalet gånger, och båda fick så dåligt samvete efteråt att dom valde att åka hem.
Därav deras "otroliga" hemlängtan efter sina respektive....
Senast redigerad av plusnio 2024-04-23 kl. 08:21.
2024-04-23, 08:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Okej, det får vi köpa, men fyra avhopp på grund av att man har lite tråkigt är botten.
Ja men Robinson har ju blivit tråkigare för deltagarna. Dom måste hålla sig inom ett begränsat område där det inte finns några möjligheter till att utforska och leta mat. Euforin över att få fiskeutrustning varje år går snabbt över och ingen försöker ens. Oskar var väl undantaget som aldrig gav upp. I övrigt tror jag att beroendet av internet och sin smartphone påverkar också. Saknaden av familjen har ju funnits i alla år så det kan inte vara orsaken till att fler och fler ger upp. Bara teorier från mig.
2024-04-23, 08:41
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja men Robinson har ju blivit tråkigare för deltagarna. Dom måste hålla sig inom ett begränsat område där det inte finns några möjligheter till att utforska och leta mat. Euforin över att få fiskeutrustning varje år går snabbt över och ingen försöker ens. Oskar var väl undantaget som aldrig gav upp. I övrigt tror jag att beroendet av internet och sin smartphone påverkar också. Saknaden av familjen har ju funnits i alla år så det kan inte vara orsaken till att fler och fler ger upp. Bara teorier från mig.

Bara sådana som är gjorda av eld borde söka så som Homayon och Helen, men losers som kommer från PH borde i förväg veta sin begränsning och inte ta platsen från någon värdig.
2024-04-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Bara sådana som är gjorda av eld borde söka så som Homayon och Helen, men losers som kommer från PH borde i förväg veta sin begränsning och inte ta platsen från någon värdig.
De kunde kanske göra ett "kvala in till Robinson"-program? Typ alla måste vara med på "Fångarna på fortet", individuell tävlan och utifrån prestation och pannben där uttas till att vara med i Robinson?
2024-04-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefubart
Skönt att Lars valde att lämna, han speglar allt som är fel med Sverige.
Jag håller med.
2024-04-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Baserar det på ditt intresse? Eh... ok?

Skylla på fulklippningar? Ingen som skyller på fulklippningar. De är ett faktum. De är ständingt närvarande i programmet. Alla som tror något annat är antingen naiva eller dumma. Ibland klippts det för att skapa en humoristisk tvist, som t.ex. med Karins biceps. Och andra gånger klippts det för att skapa drama ur ingenting.
Jag tror inte heller på fulklippningar, däremot att folk har inte självinsikt. Återvändarna är väl/ju ofta mer sympatiska än vad de verkade vara vid sitt första deltagande? Förmodligen för att de förstått hur de framstår. Jag vill minnas att det var så i ett annat program också, där man följde barnfamiljer. Första säsongen var en del usla och kaotiska med sina barn, till nästa säsong skärpte de till sig.Kanske borde vi alla bli filmade ibland, för att få se vad vi egentligen ger för intryck.
2024-04-23, 09:45
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
De kunde kanske göra ett "kvala in till Robinson"-program? Typ alla måste vara med på "Fångarna på fortet", individuell tävlan och utifrån prestation och pannben där uttas till att vara med i Robinson?

Vore bra det, för som det är nu så räcker det med att bara (säga) att man har pannben för att komma med och detta säger i princip 95% av alla mycket snack lite verkstad-typer som brukar vara med.
2024-04-23, 10:21
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Jo, det där är en stor skillnad sedan de började spela in programmet i naturreservat.
2024-04-23, 11:21
Bannlyst
Lars, jag har försökt att tycka gott om dig. Tyvärr så väljer jag att släppa dig nu då du var helt tappad i söndagens avsnitt. Farväl!

I övrigt en rätt blek vecka.
2024-04-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefubart
Skönt att Lars valde att lämna, han speglar allt som är fel med Sverige.
på vilket sätt då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in