Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Haha. Nej, det var alltså jag som skrev släpa. Inte du. Läs istället i fortsättningen.
Jag skrev ”få upp” i det du svarade på. Läs.
Citat:
Jodå. Hon tackade nej till hotellrum och spa.
Nej, det gjorde hon inte. Hon föreslog Jacys och Pigalle. Det är inte att tacka nej. Du ljuger.
Citat:
Ja. Och han borde självklart ha begripit att det inte alls var vad hon hoppades på när hon tackade nej.
Hon tackade inte nej.
Citat:
Det är i allmänhet inte förknippat med risk för våldtäkt att gå på en träff med en snubbe som är kåt på en. Då skulle det ju vara synnerligen farligt att träffa en tinderdejt över ett glas vin för att känna av om det kan bli något.
Halmgubbe, igen. Jag sa ingenting om våldtäkt.
Citat:
Du förstår alltså inte. Nähäpp. Låt mig ställa frågan, varför inbillar sig chefen att hon vill ha sex när hon tackat nej till hotellrum?
Hon har inte tackat nej, fortfarande.
Hon har däremot tackar ja till att gå på träffen, trots hans hint om eventuellt sex.
Citat:
Nej det är det ju inte. Men nu var det inte en dejt. Inte ens gärningsmannen tror att han är på en dejt. Du förstår skillnaden mellan en dejt och en träff med en chef för att diskutera jobb och framtid va?
Och du glömmer visst själv vad du skriver för det där var ett svar på ytterligare en av dina retarderade invändningar där du drar osökta och irrelevanta exempel. I det här fallet en tinderdate, inte den här träffen.
Du är ju sanslöst ohederlig.
Citat:
Det är du och bara du som hittat på att det är någon slags date. Varken offer eller förövare har inbillat sig att de är på en date.
Nu stoltserar du rent av med din oförmåga att kunna läsa. ”Dateliknande” står det jävligt tydligt i det du svarar på.
Du får be någon förklara för dig vad det betyder.
Citat:
Varför hon minns bättre än honom? Ja du. Du får nog förklara hur du menar att kvinnor automatiskt skulle ha bättre minne än män i så fall. För det tror jag inte på. Men om en minns medan den andra tydligen inte minns finns det ju bara det ena vittnesmålet att gå på.
Halmgubbe, igen. Du har visst inte mycket annat än argumentationsfel att komma med.
Frågan var varför vi ska gå bara på hennes uppgifter. Det hade ingenting med könsbunden minneskapacitet att göra. Men det visste du ju.
Citat:
Kantboll. Det är hennes chef.
Tvingade han henne, frågade jag?
Citat:
Nej. Du har ju själv läst domen.
Inget svar, där heller. Skäms du inte…?
Givetvis är det ett tecken på intresse om man sätter sig nära bredvid någon i en soffa i den kontexten. Det vet du också.
Citat:
Du förstår, även part i målen tillåts vittna i rättegångar.
Men du förstår; de är inga vittnen. Och det vet du. Du gjorde bort dig igen.
Citat:
Det gjorde hon ju dock inte.
Enligt hennes egna ord.
Varför tror du att du själv kan välja ut vad av det hon säger du ska använda som ”argument”?
Citat:
Det enda tvivel du försöker så är att hon säkert visste om att han ville ha sex. Vilket inte förändrar gärningen det minsta.
Det försämrar hennes trovärdighet en hel massa, och den är det enda tingsrätten gått på.
Citat:
Det är inte tillåtet att våldta någon bara för att de råkar känna till att du vill knulla med dem.
Halmgubbe, igen.
Citat:
Ja exakt vilket rum de uttalat sig i vet jag förstås inte. Men de ansåg att den misstänkte verkade tillräckligt skyldig för att kontakta en åklagare.
Trams.
Polisen kontaktar åklagaren när anmälan är skriven eftersom åklagaren är förundersökningsledare i våldtäktsärenden. Det har absolut ingenting med vad poliserna tror om skuldfrågan att göra.
Citat:
Jodå. Bara det att en nämndeman inte var övertygad om att den dömde förstod att han våldtog offret. Och därför hellre hade velat fria honom. Att samlaget skulle vara frivilligt är ingen som tror.
Trams.
Har du frågat?
Citat:
Jasså. Nu är jag ohyra också. Ja, invektiven brukar ju komma när argumenten tar slut.
Ja, det var ju du som inledde med dem och du har ju inte haft några som helst vettiga argument på bra länge, bara infantilt skitsnack.
Vem är det som glömmer vad de skrivit?Scrolla upp.