Citat:
Ok, skulle bara kolla
Citat:
Jag har inte ignorerat den kommentaren. Däremot var jag inte säker på vad du menade. Därav min fråga. För övrigt hävdar jag fortfarande att du kommenterar väldigt mycket språkfel i onödan där risken för missförstånd är lika med noll.
Som jag skrev tidigare, det är skillnad på rena slarvfel, autocorrect etc, och språkfel som beror på okunnighet. Du valde att ignorera denna kommentar, utan tycker jag är mobbare när jag påpekar språkfel, på ett diskussionsforum, där språket är det verktyg vi har.
Som att tillåta hands i en fotbollsmatch för att alla inte kan fotbollsreglerna men ändå ska vara med.
Några skribenter förstod ju ändå den liknelsen.
Som att tillåta hands i en fotbollsmatch för att alla inte kan fotbollsreglerna men ändå ska vara med.
Några skribenter förstod ju ändå den liknelsen.
Citat:
Visst, men det här är ganska mycket av en floskel.
Fö har även jag blivit rättad och lärt mig nytt, inte bara om språket, på detta forum. Det är ju därför vi diskuterar, för att lära oss nytt, eller?
Citat:
Det är väldigt bekvämt att avfärda kritik genom att bara ge dem etiketten personangrepp.
Dina övriga personangrepp ämnar jag utan avseende.
Citat:
Även halmgubbe skulle jag säga är felaktigt. Snarare är det en hyperbol.Det beror ju helt på hur man definierar yttrandefrihet.
Om barn spelar fotboll på gården och fler vill vara med, men de nya har en helt annan syn på fotboll och tycker det går lika bra med selleri uppstår problem.
Den här gården styrs av Flashback och Flashback sätter reglerna. De behöver kanske uppdateras om fotbollen aka yttrandefriheten i meningen att diskutera det som inte kan diskuteras i det offentliga rummet skall kunna fortsätta.
Om gården blir full av människor som vill göra helt andra saker så ledsnar fotbollsspelarna.
‐---------
Jag var tvungen att avsluta snabbt så det blev fel term. Jag har rättat till det.
Att skriva Ad hominem eller halmdocka istället för att kliva ned i sandlådan och käbbla tillbaka och därefter hålla sig till ämnet är en del av en sund diskussionsteknik eftersom användarna annars snabbt derailar tråden.
Provokativa inlägg lockar till det och därför är jag enig i att exemplet i OP har en del problem med sig.
Man kan vara av åsikten att Trump är vad han nu är och detsamma angående Biden men att sitta och kräkas på forumet ger inget till läsarna.
Användaren verkar dock tro att flashback är han egen soapbox.
Mods har gång på gång motiverat sina beslut och forumets regler och hänvisat till läsbarhet och jag tycker det såklart är rätt.
Frågan är om Flashback fortfarande även är till för läsarna eller om det är en plats där folk tar ut sina frustrationer på varandra.
Det handlar om META perspektiv.
Frågan var ställd till admin och Stig-Britt föreslog en intern diskussion, vem vet den kanske pågår med tanke på alla andra problem forumet dras med.
Om barn spelar fotboll på gården och fler vill vara med, men de nya har en helt annan syn på fotboll och tycker det går lika bra med selleri uppstår problem.
Den här gården styrs av Flashback och Flashback sätter reglerna. De behöver kanske uppdateras om fotbollen aka yttrandefriheten i meningen att diskutera det som inte kan diskuteras i det offentliga rummet skall kunna fortsätta.
Om gården blir full av människor som vill göra helt andra saker så ledsnar fotbollsspelarna.
‐---------
Jag var tvungen att avsluta snabbt så det blev fel term. Jag har rättat till det.
Att skriva Ad hominem eller halmdocka istället för att kliva ned i sandlådan och käbbla tillbaka och därefter hålla sig till ämnet är en del av en sund diskussionsteknik eftersom användarna annars snabbt derailar tråden.
Provokativa inlägg lockar till det och därför är jag enig i att exemplet i OP har en del problem med sig.
Man kan vara av åsikten att Trump är vad han nu är och detsamma angående Biden men att sitta och kräkas på forumet ger inget till läsarna.
Användaren verkar dock tro att flashback är han egen soapbox.
Mods har gång på gång motiverat sina beslut och forumets regler och hänvisat till läsbarhet och jag tycker det såklart är rätt.
Frågan är om Flashback fortfarande även är till för läsarna eller om det är en plats där folk tar ut sina frustrationer på varandra.
Det handlar om META perspektiv.
Frågan var ställd till admin och Stig-Britt föreslog en intern diskussion, vem vet den kanske pågår med tanke på alla andra problem forumet dras med.
Och det här är faktiskt något jag ofta upplever som väldigt diskussionsförstörande på Flashback. Så fort minsta lilla förolämpning eller hyperbol kommer in så är det folk som felaktigt beskriver dem som ad hominem eller halmgubbar. En hyperbol går utmärkt att fortsätta diskutera kring genom att helt enkelt bara förtydliga. En förolämpning går att ignorera så länge den inte är en ad hominem.
Överlag upplever jag att det är väldigt många som tar till ett barnsligt "den som tar till förolämpningar bevisar att han inte har några argument" vilket är väldigt lätt att inse att det är ett helt felaktigt påstående. Alternativt i form av "den som tar till förolämpningar förlorar". Många gånger verkar det vara en ytterst medveten taktik att provocera genom att diskutera på ett väldigt drygt sätt. Fullständigt ologiska argument läggs fram med generaliserande påståenden där motdebattören ofta ingår i en grupp som adresseras, men det är inga konkreta förolämpningar utan bara nedsättande påståenden i stil med lägre utbildning, lägre inkomst, känslodriven, etc, och när motdebattören med rätta blir provocerad och häver ur sig ett "idiot" i ett inlägg som innehåller faktiska argument så kommer släggan.
Personligen upplever jag ovanstående som väsentligt större problem än att folk har lite målande beskrivningar och häver ur sig lite åsikter i ett inlägg som faktiskt innehåller saker som går att debattera vettigt kring.