2024-02-11, 16:17
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag tycker det är fruktansvärt mycket trams på Flashback numer. Här är ett exempel jag dök på nyss:

Citat:
Trump stryker bara skaftet på sin inavlade väljarkår som trots allt väljer mellan en orange narcissist och en dement gubbe i vuxenblöja.

Den här hotfulla retoriken fanns mot NATO innan han blev vald sist också, men som vi lärde oss då så är presidenten inte mycket mer än en marionettdocka som hänger och dinglar där för att ge en illusion av demokrati.

Det är Coca-Cola och försvarsmakten som styr USA, ingen annan

Forumet är totalt fullt med inlägg likt detta. Biden är dement, Trump är efterbliven, Putler är Hitler, demokrater är kommunister, republikaner är inavlade. Kom igen nu, det här börjar ju likna Aftonbladet.

Om Flashback är för en öppen debatt så tycker jag man ska rensa upp lite. För mycket av det ovan hämmar en öppen debatt. Man får givetvis tycka vad man vill, men jag tror inte det är fel att kräva lite resonemang och eftertanke. Förmodligen råder något slags Pareto-fördelning av kvaliteten på inlägg, så att kapa de sämsta 20% av användarna skulle förmodligen minska mängden skräp med 80%.

Är inte det här värt att åtminstone dra en vända internt? Forumet är som att vada genom ett träsk numer.
Citera
2024-02-11, 16:19
Hur menar du att det där är trams?
Citera
2024-02-11, 16:20
Medlem
Dulces avatar
Om folk uttrycker sig på ett sätt enligt forumets regler så får dom väl göra de. Vad någon anser är trams kanske någon annan anser är vettigt. För övrigt så förstår jag inte vad som skulle vara trams i det inlägg du citerade
Citera
2024-02-11, 16:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur menar du att det där är trams?

Det är språkbruket som är trams. Stryker skaftet på sin inavlade väljarkår? Orange narcissist i vuxenblöja?
Citera
2024-02-11, 16:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Om folk uttrycker sig på ett sätt enligt forumets regler så får dom väl göra de. Vad någon anser är trams kanske någon annan anser är vettigt. För övrigt så förstår jag inte vad som skulle vara trams i det inlägg du citerade

Ja, precis, men reglerna har ändrats över tid, så det jag önskar är eventuellt striktare regler eller striktare tolkning av reglerna.
Citera
2024-02-11, 16:24
Medlem
Polariseringen av samhället i stort har väl gjort att fler får avvikande övertygelser. Beroende på var man själv står upplever man väl att en större mängd "trams".

Som övriga redan skrivit har jag också svårt att förstå vad tramset är i TS
Citera
2024-02-11, 16:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Polariseringen av samhället i stort har väl gjort att fler får avvikande övertygelser. Beroende på var man själv står upplever man väl att en större mängd "trams".

Som övriga redan skrivit har jag också svårt att förstå vad tramset är i TS

Tycker du på fullaste allvar inte att det är tramsigt att säga saker som "stryker skaftet på sin inavlade väljarkår"?
Citera
2024-02-11, 16:27
Medlem
Dulces avatar
Hur är dock ''Biden är dement, Trump är efterbliven, Putler är Hitler, demokrater är kommunister, republikaner är inavlade'' trams? Mycket av detta är ju dock sant
Citera
2024-02-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tycker du på fullaste allvar inte att det är tramsigt att säga saker som "stryker skaftet på sin inavlade väljarkår"?

Jo nog kan jag hålla med om att den formuleringen är trams. Men förstår inte om TS menar att det är formuleringen som är trams eller själva åsikten.

Att Biden är dement är väl inte en särskilt ovanlig åsikt. Eller om många har samma åsikter som uttrycks på Aftonbladet som ts säger. Aftonbladets generiska åsikter ändå delas av större delen av Sverige befolkning, är det det som ts också menar är trams?
Citera
2024-02-11, 16:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Hur är dock ''Biden är dement, Trump är efterbliven, Putler är Hitler, demokrater är kommunister, republikaner är inavlade'' trams? Mycket av detta är ju dock sant

Nej, det är inte sant. Helt otroligt att ni lägger er på denna nivå.
Citera
2024-02-11, 16:30
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är språkbruket som är trams. Stryker skaftet på sin inavlade väljarkår? Orange narcissist i vuxenblöja?
Så som trams brukar tolkas så handlar det om när någon inte bidrar till diskussionen alls. Inte om hur färgglatt språk man vill använda.

Tycker det är jävligt skitnödigt att kalla det där för trams. Vad är nästa steg? Att förbjuda svordomar?
Citera
2024-02-11, 16:30
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Jo nog kan jag hålla med om att den formuleringen är trams. Men förstår inte om TS menar att det är formuleringen som är trams eller själva åsikten.

Att Biden är dement är väl inte en särskilt ovanlig åsikt, eller om många har samma åsikter som uttrycks på Aftonbladet som ts säger. Som ändå delas av större delen av Sverige befolkning, är det det som ts också menar är trams?

Det är inte åsikten jag vill diskutera, alla kan tycka olika. Det som är tröttsamt är dessa vulgära och extremt IQ-befriade samt ofta hatiska sätt att uttrycka sina åsikter. Det främjar ingen debatt över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in