Jag tycker det är fruktansvärt mycket trams på Flashback numer. Här är ett exempel jag dök på nyss:
Citat:
Trump stryker bara skaftet på sin inavlade väljarkår som trots allt väljer mellan en orange narcissist och en dement gubbe i vuxenblöja.
Den här hotfulla retoriken fanns mot NATO innan han blev vald sist också, men som vi lärde oss då så är presidenten inte mycket mer än en marionettdocka som hänger och dinglar där för att ge en illusion av demokrati.
Det är Coca-Cola och försvarsmakten som styr USA, ingen annan
Forumet är totalt fullt med inlägg likt detta. Biden är dement, Trump är efterbliven, Putler är Hitler, demokrater är kommunister, republikaner är inavlade. Kom igen nu, det här börjar ju likna Aftonbladet.
Om Flashback är för en öppen debatt så tycker jag man ska rensa upp lite. För mycket av det ovan hämmar en öppen debatt. Man får givetvis tycka vad man vill, men jag tror inte det är fel att kräva lite resonemang och eftertanke. Förmodligen råder något slags Pareto-fördelning av kvaliteten på inlägg, så att kapa de sämsta 20% av användarna skulle förmodligen minska mängden skräp med 80%.
Är inte det här värt att åtminstone dra en vända internt? Forumet är som att vada genom ett träsk numer.