Citat:
Ursprungligen postat av
TreRaggmunkar
Fast vilken värld lever du i?
Flashback har alltid beskrivits som ett svart hål i min värld där pedofiler och knarkare samlas, knappast någon motsvarighet till bra böckers lexikon och ett ställe för att hämta information, snarare något man ska vara försiktig med och vara kritisk emot.
Jag lever i verkligheten. Journalister, jurister och framförallt polisen läser på Flashback för flashbackare löser brott.
Oavsett ämne så sitter någon med inside information och kunskap.
För i motsats till nidbilden av Flashback så sitter alla professioner här, inte bara pedofiler och knarkare.
Du har aldrig funderat över varför makten vill att du ska tro att det bara är deplorables på Flashback?
Ja man ska vara kritisk på flashback, men har man varit med ett tag så lär man sig vilka som har specialkunskaper och inte.
Har man förmåga till källkritik så är språkbruk en ledtråd av flera då seriösa använder ett annat språkbruk än ordbajsare.
Av ditt sätt att formulera dig är det lätt att se att du inte talar utifrån kompetens utan snarare någon som ser sig som förmer än "flashbackpöbeln"
Om du ser flashback som ett rövhål förklarar det varför du anser det som ok att bete dig som en röv här.
Men News Flash här finns folk som kan och förstår mer än dig.
Skillnaden mellan en narcissist och en kompetent person är att den senare vet när den skall tala och när den ska lyssna.
Citat:
Så det du efterfrågar är ett underforum med korrekt svenska och att man har källor?
Du verkar inte klara av att hålla isär användare.
Jag efterlyser ett forum som värnar yttrandefriheten, ett som inte låter gatekeepers och imbecilla tysta diskussionen
Citat:
Hur definierar man den här retoriken, och vem ska göra det? Vad bestämmer vad ett bra språk, det är väldigt svepande och flummigt.
Inte alls, retorik är en konst/sport osv som likt Fotboll har klart definierade regler
Citat:
Problemen du beskriver modereras bort redan, förr skrev alla +1 och 2:an hela tiden, så vette fan vad du drömmer om och efterfrågar, ska detta vara en kopia av Flashback med språkpoliser som synar allt mot SAOL?
Halmdocka igen.
Problemet med argumentationsfel är att de förvränger diskussionen till att handla om allt annat än ämnet.
Jag vet inte om du missat metaforerna där man talar om hockeyklubbor etc tidigare?