Citat:
Ursprungligen postat av
Belova
Sedan 4 år tillbaka har jag enbart kreditkort och önskar att jag skaffade det tidigare än så. En vän som jobbar på bank rekommenderade det.
. Jag har ju egentligen inte köpt något för mina pengar utan för bolagets kredit
Självklart var det ett troll på banken som lurade på dig ett kreditkort.
Det är jävligt dyrt med kreditkort då du inte bara betalar fast kortköpsavgift på varje köp utan även %avgift som är extra dyrt med just kreditkort.
Bankerna vill sparka all personal de kan som de gjort och slippa göra en banks grundjobb och slippa ha service,bankkontor,väktare och bankomater=Vi betalar genom mer arbetslöshet=mindre konsumtion=mer bidrag=mer kriminalitet=mer skatt.
Därför bankmaffian försöker pracka på folk deras skitiga kreditkort och lura folk att betala med swish,kort.
Varje kreditkortköp gör dessutom så att bankerna trycker in fler digitala hittepåpengar in i banksystemet och förstör värdet av svenska kronan och skapar inflation som även det du får vara med och betala.
I usa kallas det fattigmansskatten då alla får vara med och betala kreditkorten och höjda priser på tjänster och varor för att ge tillbaks en liten liten del i cashback.
(0,5% tillbaks) om du handlar med kreditkort för 10000 kronor varje månad får du 50kr(Du får betala långt mer än de där 50kronorna indirekt genom skattsedeln och höjda priser och krasch av kronan och annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Belova
. Kreditkortet jag använder har heller ingen avgift, vilket ett debitkort har varje år. Småpengar på det stora hela, men behöver vi verkligen fylla bankernas oerhört feta plånböcker ännu mer genom att betala dem ca 300:- per år bara för att ha privilegiet att kunna betala med deras debitkort?
Fast det är just det du gör.
Fyller på bankernas enormt feta plånböcker när du betalar med kreditkortet.
Som om det inte räcker att 4banker tar ut 175000 miljoner varje år ut ur konsumtionen i vinst efter utgifter till några få konton hos personer/företag där de slutar skapa jobb och till utlandet.