• 1
  • 2
2024-02-06, 19:59
Medlem
LittleKrishnas avatar
Kazakstan utför redan kemisk kastrering på dömda pedofiler men det hjälper inte tillräckligt enligt politiker. Nu ska Kazakstan börja kirurgiskt kastrera pedofiler, med andra ord amputera deras könsorgan.
Politikerna tycker också fängelsestraff på 20 år för upprepade våldtäkter mot barn är för lågt och vill se livstidsstraff för pedofiler. Stor skillnad mot Sverige.

Är penisamputation och livstids fängelse bra metod att minska sexbrott mot barn?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...sh-enough.html
"Elnur Beisenbaev, an MP and executive secretary of the ruling Amanat Party, said the government was 'spineless' and pandering to paedophiles for failing to insist on 'surgical castration'.

'Unfortunately, [sex crimes against children] are happening more and more often,' he said, suggesting chemical castration - which lowers the male libido through injected anti-androgen drugs - was not effective."

"He spoke of another case where 'a father from Almaty who has been raping his daughter for two years was given only 20 years in prison'.
He said: 'This is nonsense. Criminals like him should face life imprisonment and medical castration.'"
Senast redigerad av LittleKrishna 2024-02-06 kl. 20:06.
Citera
2024-02-06, 20:10
Medlem
okok1s avatar
Det är ganska svårt att begå brott om man sitter i fängelse. Så fängelse är väldigt effektivt så länge de sitter inne.
Citera
2024-02-06, 20:16
Yes, helt rätt. Av med kuken och dödsstraff är en rimlig påföljd. Jag vill inte att min familj ska bo granne med en pedofil, vill ni?
Citera
2024-02-06, 20:17
Medlem
Jag förvånas över att de är så våldsamma mot pedofiler. Ni vet varför.

Islam is the most commonly practiced religion in Kazakhstan; it was introduced to the region during the 9th century by the Arabs. Traditionally ethnic Kazakhs are Sunni Muslims who mainly follow the Hanafi school. Kazakhs including other ethnic groups of Muslim background make up over 90 per cent of all Muslims.
Citera
2024-02-06, 20:28
Medlem
LittleKrishnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är ganska svårt att begå brott om man sitter i fängelse. Så fängelse är väldigt effektivt så länge de sitter inne.
Risken att bli av med könsorganen ska fungera brottsförebyggande. Enligt artikeln:
"He added: 'This [surgical castration] is a preventive measure.
'It sends a message to all paedophiles and other criminals of similar type, that this heinous crime will result in physical castration by court order.'"
Citera
2024-02-06, 20:36
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna
Kazakstan utför redan kemisk kastrering på dömda pedofiler men det hjälper inte tillräckligt enligt politiker. Nu ska Kazakstan börja kirurgiskt kastrera pedofiler, med andra ord amputera deras könsorgan.
Politikerna tycker också fängelsestraff på 20 år för upprepade våldtäkter mot barn är för lågt och vill se livstidsstraff för pedofiler. Stor skillnad mot Sverige.

Är penisamputation och livstids fängelse bra metod att minska sexbrott mot barn?

"Elnur Beisenbaev, an MP and executive secretary of the ruling Amanat Party, said the government was 'spineless' and pandering to paedophiles for failing to insist on 'surgical castration'.

'Unfortunately, [sex crimes against children] are happening more and more often,' he said, suggesting chemical castration - which lowers the male libido through injected anti-androgen drugs - was not effective."

"He spoke of another case where 'a father from Almaty who has been raping his daughter for two years was given only 20 years in prison'.
He said: 'This is nonsense. Criminals like him should face life imprisonment and medical castration.'"

Kirurgisk kastraktion innebär att man opererar bort testiklarna, där dom manliga könshormonerna produceras, inte att själva kuken opereras bort.
Citera
2024-02-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna

Tack Kazakhstan! Mitt nya favoritland. Mycket bra gjort.
Citera
2024-02-06, 20:39
Medlem
Olduvais avatar
Värt att tänka på är att rättssäkerheten för män i sexualbrott redan avskaffats i Sverige, så jag tycker man ska vara jävligt försiktig med att diskutera hårdare straff innan den återställs... du vet aldrig vem som drabbas.

Sen så är ju lemlästning ett brott mot Artikel 5 i FN:s Declaration of Human Rights, så det är nog inte aktuellt för mer civiliserade länder, som tur är. Kazakhstan är en sunkig diktatur där rättsutövningen säkerligen är skit, så jag tvivlar på att det bara blir pedofiler som drabbas.
Citera
2024-02-06, 21:10
låter ju vettigt faktiskt.
Citera
2024-02-06, 21:21
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Värt att tänka på är att rättssäkerheten för män i sexualbrott redan avskaffats i Sverige, så jag tycker man ska vara jävligt försiktig med att diskutera hårdare straff innan den återställs... du vet aldrig vem som drabbas.

Sen så är ju lemlästning ett brott mot Artikel 5 i FN:s Declaration of Human Rights, så det är nog inte aktuellt för mer civiliserade länder, som tur är. Kazakhstan är en sunkig diktatur där rättsutövningen säkerligen är skit, så jag tvivlar på att det bara blir pedofiler som drabbas.

Hear hear. Men i ett svenskt (jäkligt osannolikt) scenario kunde man ju lägga in snoppklippet vid andra eller tredje återfallet. Sannolikheten att nån felaktigt döms för peddobrott 2 och 3 gånger borde vara låg.

I övrigt kan jag bara instämma. Kazakhstan är en skithåla och amputation av penis lär väl tillämpas friskt på politiska meningsmotståndare (som inte är pedofiler, men som anklagas för det).
Citera
2024-02-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Kirurgisk kastraktion innebär att man opererar bort testiklarna, där dom manliga könshormonerna produceras, inte att själva kuken opereras bort.

Av någon anledning verkar du vara den enda som förstått det här i tråden.

Möjligen avses även/också kemisk kasterering, men inte heller där skär man av kuken.
Citera
2024-02-06, 21:50
Medlem
Det sjukaste rättsfallet jag har läst om är givetvis från USA. Från minnet- En man våldtar 1-2 flickor/kvinnor. Han kastrerar sig själv i ett försök att slippa straff. Han döms. Han benådas senare av en guvernör. Han kommer ut och då våldtar han och mördar en släkting till President Clinton om jag minns rätt. Sheriffen i det första fallet hade kvar GM pungkulor i en glasburk.

Det går säkert att googla.

Det jag ville säga att även fysiskt kastrerade faktiskt kan våldta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in