Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-07, 19:48
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Pedofiler drivs av något som avskräckning har liten påverkan av. Jag skulle säga att risken ökar att barn vägrar att vittna. Då GM är ofta personer som barnen tycker om. Allt från nära släktingar till bekanta.

De som begår sexbrott mot prepubertala barn är

1 Pedofiler

2 Missbrukare

3 Sociopater

4 Förståndshandikappade

Det är personer som inte funderar över straff.

Nej men om dom är inlåsta i 25 år så behövs inte förebyggande i 25 år.

Dödsstraff däremot faller på risken att det är fel person som blir dömd och då inte kan få upprättelse. Om död.
Citera
2024-02-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nej men om dom är inlåsta i 25 år så behövs inte förebyggande i 25 år.

Dödsstraff däremot faller på risken att det är fel person som blir dömd och då inte kan få upprättelse. Om död.

Jag har inga problem med att återfallssexförbrytare får sitta länge.
Citera
2024-02-07, 20:24
Medlem
Hur tänkte de nu?
Pedofildyrkarreligionen nr 1, islam, är största religionen i Kazakstan.
Många muslimer som tappar ballen.
Citera
2024-02-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Finns säkert miljoner människor världen över som har det värre än att sitta i ett svenskt fängelse. Ska vi ta och avliva dem allihop för att det är "ovärdigt"?

Hur stor är en cell? Får man använda internet eller åtminstone lira spel? Om svaret är ja så är det utan tvekan värt att leva i fängelse. Massor av gamers som lever sina liv så - helt frivilligt.

Nej man får inte använda internet i cellen och inte heller i någon större utsträckning i övrigt, viss möjlighet till tv-spel tror jag finns, det är inte heller givet att man har en egen cell.
Citera
2024-02-10, 02:02
Moderator
Fear2bes avatar
Varför inrikta sig på snoppen och att eventuellt ta bort den när det är huvudet som bestämmer vad snoppen gör. Snoppen är bara ett känselspröt utan egen intelligens och självbestämmande - det är huvudet som bestämmer vad känselsprötet gör. Man angriper inte problemet för det är inget problem att sexdriften fungerar och motiverar till reproduktion, det är uttrycket för sexualiteten i hjärnan som är problemet. Det är hjärnan som bestämmer hur reglerna ser ut vid ett övergrepp.
Citera
2024-02-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Sluta skäm ut dig med dina personangrepp. Kvinnor fick rösträtt 1919 men det första valet då de faktiskt röstade var 1921.

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/...viktiga-artal/

Inte klokt att jag ens bemöter en person som beter sig som dig men rätt ska vara rätt.
Men ditt jävla trattarsle du fattar väl att de inte kunde påverka politiken förns 1927 din jävla trögbög.

Alla so läser den här tråden inser vilken ärkeidiot du är. Stå förhelvete för vad du skriver för skit din jävla glappröv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in