Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-01-22, 19:38
  #37
Medlem
Det är bara att gå cold turkey

Jag har varit cocaholic och lagt av
Inte druckit på 6 månader nu
Provade en dag
Smaka skit
Citera
2024-01-22, 19:51
  #38
Medlem
White trash knark.

Bara sluta med skiten cold turkey. Du mår säkert piss och skakar i en vecka (Av lite jäkla läsk för fan) men sen lovar du dig själv att aldrig röra skiten.

Liksom hur fan kan ditt liv vara beroende att du får i dig lite läskablask varje dag? Så jävla svagt. Sann lycka kommer du aldrig hitta om du är en lite motbjudande colagoblin, du måste kunna nå den där piggheten inuti dig själv, precis som din kropp kunde innan du blev beroende likt ett litet hjälplöst barn som suger på mammas tutte.
Citera
2024-01-22, 19:53
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Det är bara att gå cold turkey

Jag har varit cocaholic och lagt av
Inte druckit på 6 månader nu
Provade en dag
Smaka skit

Starkt fan, applåder.

Måste kännas bra att inte vara en slav för burken längre.
Citera
2024-01-22, 19:54
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Starkt fan, applåder.

Måste kännas bra att inte vara en slav för burken längre.

Ja faktiskt
Började få halsbränna av den
Drack cola zero
Och pissade hela nätterna
Citera
2024-01-22, 19:54
  #41
Medlem
hockexs avatar
Har du uppehåll på några månader är det lugnt sen, då tänker du inte ens på det och det blir som det inte ens existerar.
Precis som med nikotin/koffein och annat.

Tänk långsiktigt när det gäller hälsa
Citera
2024-01-22, 20:07
  #42
Medlem
datalogs avatar
Mycket bra beslut att lägga ner sockret, TS. Du kommer må bättre, vara piggare och få lättare med sömnen och att vakna på morgonen. För min del funkade det att ersätta läsken med iskallt vatten och pressad lime. Köp ett gäng limes och pressa allt eftersom du dricker. Ta max 1-2 om dagen, annars blir magen åt helvete av syran Du får nog även vara beredd på att må skit i ett par veckor, socker-AT är inte att leka med.
Citera
2024-01-22, 20:21
  #43
Medlem
Kuyogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown
Drack i många år 1,5-3,0 liter Coca-Cola per dag. Oftast okynnesdrack jag. Hällde upp i stora glas. Bytte till mindre och njöt av varje klunk. Varvade med kaffe, te och vatten. Så idag ligger intaget med cola på 0,5 liter i veckorna. Och kan dessutom dricka andra colasorter. Så nu skulle 2 liter på en dag bli för sött. Kroppen vänjer sig. Lycka till!
Citera
2024-01-22, 23:23
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
White trash knark.

Bara sluta med skiten cold turkey. Du mår säkert piss och skakar i en vecka (Av lite jäkla läsk för fan) men sen lovar du dig själv att aldrig röra skiten.

Liksom hur fan kan ditt liv vara beroende att du får i dig lite läskablask varje dag? Så jävla svagt. Sann lycka kommer du aldrig hitta om du är en lite motbjudande colagoblin, du måste kunna nå den där piggheten inuti dig själv, precis som din kropp kunde innan du blev beroende likt ett litet hjälplöst barn som suger på mammas tutte.
Inget att se ner på eller skämta om. Speciellt äldre generationer som blev matade med socker sedan tidig ålder.



https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2371...ictive%20drugs.
Citera
2024-01-23, 00:54
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown

Drack massor med pepsi max i år, men det skadade en tand rejält vilket gjorde mycket ont och kostade en del pengar så efter det slutade jag bara tvärt. Tror man liksom bara får bestämma sig för att vänja sig vid det som är gott och nyttigt. Finns väldigt mycket som är gott och nyttigt. Behövde en del koffein medans jag studerade, men inte längre på det sättet. Hade nog inte ens behövt det då om jag hade planerat bättre, men men. Man gör det som krävs för att få klart saker. Tee med ingefära är lite uppiggande och helt ok gott. Går säkert att smaksätta på olika sätt också. Sån var det för mig, ger inga rekommendationer till någon annan.
__________________
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-01-23 kl. 00:58.
Citera
2024-01-23, 01:42
  #46
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag skrev tidigare att innehållsförteckningen inte stämmer, däremot Fantan och Pepsin står set sötningsmedel och socker.

Fråga dig själv, varför ska man ha sötningsmedel i normal Fanta, Cola och Pepsi?

Edit:
Min teori är att dom inte vågar skriva sötningsmedel på vanlig Cola för dom skulle förlora så mycket pengar, det finna gott om idioter som inte känner någon skillnad på light eller vanlig dricka.
NI kan dricka light, låt oss andra få våran jävla sockerdricka!!

Det var det dummaste jag läst på hela dagen och då har jag läst en hel det skräp.

Hade Colan innehållit sötningsmedel det märkts på en gång då det finns folk som inte tål de fenylalaniner som ingår i sötningsmedlet.

Sen hade dom riskerat stämningar och försäkjningsförnud om innehållsförteckningen inte stämmer.

Anledningen är troligare att dom inte vill riskera att samma sak händer som vid lanseringen av "New Coke" på 80-talet, vilket gav Pepsi spelrum och kostade miljarder.

Cola och Sprite innehåller inte några sötningsmedel ännu, däremot är det stor brist på Sprite i många affärer och en del säljer endast Sprite Zero och ingen vanlig sprite alls. Fanta drack jag tidigare sällan men slutade helt när de började blanda i sötningsmedel.

Så länge man köper Svensk Cola så är det samma som förut. Utomlands ifrån så kan smaken variera. USA kör bla på majssirap och en del andra på sockerrör, vi kör på sockerbetor vad jag vet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback