Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-21, 19:59
  #1
Medlem
Chinatowns avatar
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown
Citera
2024-01-21, 20:00
  #2
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Kan du inte byta mot äcklig nobrand? Då kanske du tappar smaken för den.

Annars om du inte riktigt gillar vatten kan du dricka bubbelvatten utan smak. Tycker själv det är skitgott.
Citera
2024-01-21, 20:08
  #3
Medlem
Byt till Zero, helt ok, frågan är varför byta alls om du nu ska fortsätta dricka läsk, coca cola är väl inte mycket sämre än allt annat.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2024-01-21 kl. 20:10.
Citera
2024-01-21, 20:17
  #4
Avstängd
Harry_s avatar
Pepsi Max mycket godare
Citera
2024-01-21, 20:17
  #5
Medlem
franges avatar
Gå över till Pepsi Max istället.
Citera
2024-01-21, 20:21
  #6
Medlem
Jag har bytt till Trocadero för Coca Cola smakar skit sen dom tillsatte sötningsmedel i det!
Coca-Cola, Fanta, Pepsi har alla sötningsmedel och socker i sig nu....
Osäker på Sprite och 7-up för det dricker jag aldrig ändå...
Citera
2024-01-21, 20:26
  #7
Medlem
Är det koffeinet eller överkonsumtionen av socker du vill bort ifrån...eller en kombination av dessa ?

Om det är både sockrets och koffeinets så kan du ju hantera detta med att få i dig koffein genom kaffe och sedan när sockersuget gått ner börja jobba på att minska kaffeintaget. Fasa ut en "drog" i taget alltså.

Är det bara för sockrets skull så finns ju faktiskt den där kemiska skiten sockerfritt att köpa.

Hur mycket Cola dricker du per dag ? (så man får något att förhålla sig till).
Citera
2024-01-21, 20:32
  #8
Medlem
Zenabs avatar
Försök inte ens prova pepsi Max, den avtändningen är inte och skoja med.
Citera
2024-01-21, 20:34
  #9
Medlem
Kragoms avatar
Byt till kallvatten från källa i skogen.
Bra för tänder, bra för kropp
Citera
2024-01-21, 20:43
  #10
Avstängd
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown

Jag slutade inte helt, jag bara drog ned på det. Cola kan man fan inte sluta med! Är du galen?
Citera
2024-01-21, 20:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown

Det är svårt av egen erfarenhet, att enbart byta ut en produkt som , t.ex bara coca cola, du måste nog dra ner på socker,
Lyckas du i två år utan socker, då är det bara vatten som smakar bra,
Jag har gjort det, har skaffat en sodastream för att få lite lyx till måltiden med kolsyrat vatten till maten.

Äter frukt, nötter och honung som komplement till dessert och sötsaker.

Var en gottegris innan, nu kan jag inte äta godis eller dricka söt läsk / saft. För det smakar tydligt och överdrivet sött nu.

Det har gjort att min vikt är konstant, pendlar 1 - 2 kg.
Innan kämpade man med 10 - 15 kg övervikt och dubbla garderober.

Sover bättre, och mår bättre.

Visst händer det att vid firandet av födelsedagar och annat, att man inte tackar nej till det som bjuds, för att vara artig eller verka vara kräsen och besvärlig.

Har haft som regel att inte köpa hem, för att göra det svårt när suget tar tag i en.

Lycka till.
Citera
2024-01-21, 21:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag har bytt till Trocadero för Coca Cola smakar skit sen dom tillsatte sötningsmedel i det!
Coca-Cola, Fanta, Pepsi har alla sötningsmedel och socker i sig nu....
Osäker på Sprite och 7-up för det dricker jag aldrig ändå...
Köpte Coca-cola här om dagen och de var inte sötningsmedel in den. Vad har du fått de ifrån? Pepsi däremot innehåller både socker och sötningsmedel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback