Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-22, 15:24
  #25
Medlem
Molton99s avatar
Har samma problem,
har som mål att dra ner på min cola zero konsumtion, kan lätt dricka 2 liter om dagen om det skulle vara så.

Har dragit ner det till enbart dricka cola på helgen, på vardagarna dricker jag bubblat vatten. Funkar än så länge iaf, har funkat sen nyår iaf.
Citera
2024-01-22, 16:48
  #26
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag har bytt till Trocadero för Coca Cola smakar skit sen dom tillsatte sötningsmedel i det!
Coca-Cola, Fanta, Pepsi har alla sötningsmedel och socker i sig nu....
Osäker på Sprite och 7-up för det dricker jag aldrig ändå...
Sitter med en colaburk framför mig, innehåller inget sötningsmedel enligt ingrediensförteckningen. Är du säker?
Citera
2024-01-22, 16:51
  #27
Medlem
Och var finns informationen om att det är tillsatt sötningsmdedel?`, alltså svart på vitt..
Citera
2024-01-22, 16:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Sitter med en colaburk framför mig, innehåller inget sötningsmedel enligt ingrediensförteckningen. Är du säker?

Jag skrev tidigare att innehållsförteckningen inte stämmer, däremot Fantan och Pepsin står set sötningsmedel och socker.

Fråga dig själv, varför ska man ha sötningsmedel i normal Fanta, Cola och Pepsi?

Edit:
Min teori är att dom inte vågar skriva sötningsmedel på vanlig Cola för dom skulle förlora så mycket pengar, det finna gott om idioter som inte känner någon skillnad på light eller vanlig dricka.
NI kan dricka light, låt oss andra få våran jävla sockerdricka!!
__________________
Senast redigerad av torteras78 2024-01-22 kl. 16:57.
Citera
2024-01-22, 17:11
  #29
Medlem
Forsokskanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown


Julmust får mig att hålla mig ifrån alkohol dagligen.. men sen när man tvingas sluta med det börjar det bli varmt och pilsner fylls upp i kylen igen...
Citera
2024-01-22, 17:12
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Dom har inte lagt in sötningsmedel i innehållsförteckningen även fast det är sötningsmedel i burken/flaskan, dom har gjort det på Fantan även fast det tog ett bra tag, jag har kontaktat konsumentverket men dom brydde sig inte.

Jag har till och med fått det bekräftat från en som arbetade på ICA Maxi att dom hade tillsatt sötningsmedel i original Coca-Colan.
Kolla på Fantans innehållsförteckning, det borde stå sötningsmedel där om det inte är en uråldrig burk!
Nu smakar Pepsi och Coca-Cola likadant för första gången i världshistorien.... SKIT!
Jag har druckit Coca-Cola som favoritdryck i nästan 40 år men nu är det slut...
I Fantan har det varit socker och sötningsmedel i senast åren det vet jag och jag slutade köpa den. Jag är lite skeptisk till att Coca-cola skulle fula sig och inte ange att det innehåller sötningsmedel. Däremot kommer jag vara på min vakt.
Citera
2024-01-22, 17:15
  #31
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag skrev tidigare att innehållsförteckningen inte stämmer, däremot Fantan och Pepsin står set sötningsmedel och socker.

Fråga dig själv, varför ska man ha sötningsmedel i normal Fanta, Cola och Pepsi?

Edit:
Min teori är att dom inte vågar skriva sötningsmedel på vanlig Cola för dom skulle förlora så mycket pengar, det finna gott om idioter som inte känner någon skillnad på light eller vanlig dricka.
NI kan dricka light, låt oss andra få våran jävla sockerdricka!!
Jag hatar själv sötningsmedel och lightprodukter, antingen så konsumerar man originalprodukten och klarar man inte av sockret kan man dricka något helt annat istället. Tror vi är på samma linje där.

Vet att det tillkommit sötningsmedel i t ex Fanta, men hittar inget om det i Coca Cola och känner heller inte något på smaken. Därav att jag är lite förvirrad...
Citera
2024-01-22, 18:18
  #32
Medlem
Drack minst en liter cola varje dag i 15 år. Började tvinga mig själv att dricka vatten då och då och sen att sluta köpa hem cola (bara dricka det när man äter ute) och nu dricker jag kanske en liter i månaden och istället 2 liter vatten om dagen.
Citera
2024-01-22, 18:29
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Under många år har jag druckit mycket Coca Cola. Annan läsk också, men primärt Coca Cola trots att jag vet att det för flera negativa saker med sig.

Nu ska jag ge ett ärligt försök att sluta. Har någon annan lyckats byta ut vanlig Coca Cola efter väldigt frekvent användning? Om ni bytt ut det mot ett "bättre" substitut? Vad var det?

Mitt problem har alltid varit att annat inte smakar lika bra, vilket gör att man faller tillbaka trots allt.

Behöver alla tips jag kan få.

Tack på förhand,
Chinatown

Bytte mot Cola-Zero. Tyckte inte den var lika god först men nu tycker jag vanlig cola är för söt, men ibland blandar jag, 30-40% vanlig cola. Det är perfekt.

Så bara att byta och köra på, och ta att det är trist i början.

Dricker 2-3 burkar per dag på jobbet.
Citera
2024-01-22, 18:50
  #34
Medlem
Har nästan helt gått över till sodastream-pepsi som substitut, det har funkat ganska bra.
Citera
2024-01-22, 19:17
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
I Fantan har det varit socker och sötningsmedel i senast åren det vet jag och jag slutade köpa den. Jag är lite skeptisk till att Coca-cola skulle fula sig och inte ange att det innehåller sötningsmedel. Däremot kommer jag vara på min vakt.

Du vet om att Fanta ägs av Coca-Cola company?

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Jag hatar själv sötningsmedel och lightprodukter, antingen så konsumerar man originalprodukten och klarar man inte av sockret kan man dricka något helt annat istället. Tror vi är på samma linje där.

Vet att det tillkommit sötningsmedel i t ex Fanta, men hittar inget om det i Coca Cola och känner heller inte något på smaken. Därav att jag är lite förvirrad...

Jag tyckte att Coca-Cola började smaka underligt helt plötsligt, om det var i somras eller året före det, jag trodde att det kanske var något fel på 10 packet jag köpte men all cola jag drack smakade så, sen testade jag Pepsi när jag åt en hamburgertallrik för Pepsi var helt ok även fast jag föredrog Cola, och den hade samma äckliga eftersmak som colan och på Pepsi flaskan kunde jag läsa, socker och sötningsmedel på innehållsförteckningen.
Fantan hade samma eftersmak och den hade inte heller sötningsmedel på innehållsförteckningen ibörjan, det tog några månader eller ett helt år innan dom la till det på förteckningen...
__________________
Senast redigerad av torteras78 2024-01-22 kl. 19:24.
Citera
2024-01-22, 19:25
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Du vet om att Fanta ägs av Coca-Cola company?
Självklart men mig veterligen har det stått enda sedan de nya receptet kom att det är både socker och sötningsmedel på flaskorna och burkarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback