• 1
  • 2
2024-01-18, 18:31
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
"18 januari 13.56, Trafikolycka, personskada, Arvika
En lastbil har kört på en person på riksväg 61

Polis, ambulanshelikopter, ambulans och räddningstjänst har beordrats ut till en trafikolycka på riksväg 61, i höjd med Degerängen.

Det är för närvarande totalstopp i trafiken.

Uppdatering 14.05: Patienten avtransporterad med ambulans. Det är oklart skadeläge just nu.

Uppdatering 14.12: Vägbanan kommer vara avstängd mellan Gaterondellen och Graningerondellen fram till 18.00. Polisen uppmanar bilister att om möjligt ta annan väg fram till att räddningsarbetet på platsen är helt avslutad. Även föraren av lastbilen har uppsökt sjukvård."

https://polisen.se/aktuellt/polisens...4n&lpfm.srt=de

Det verkar som om lastbilen har kört på någon som gått på 61:an. Någon som vet mer?
Citera
2024-01-18, 18:52
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
"18 januari 13.56, Trafikolycka, personskada, Arvika
En lastbil har kört på en person på riksväg 61

Polis, ambulanshelikopter, ambulans och räddningstjänst har beordrats ut till en trafikolycka på riksväg 61, i höjd med Degerängen.

Det är för närvarande totalstopp i trafiken.

Uppdatering 14.05: Patienten avtransporterad med ambulans. Det är oklart skadeläge just nu.

Uppdatering 14.12: Vägbanan kommer vara avstängd mellan Gaterondellen och Graningerondellen fram till 18.00. Polisen uppmanar bilister att om möjligt ta annan väg fram till att räddningsarbetet på platsen är helt avslutad. Även föraren av lastbilen har uppsökt sjukvård."

https://polisen.se/aktuellt/polisens...4n&lpfm.srt=de

Det verkar som om lastbilen har kört på någon som gått på 61:an. Någon som vet mer?

en kvinna som avlidit enl TV4.
Konstigt ställa att korsa vägen på iaf nu med stora snövallar, både gångbro och undergång i närheten..
Citera
2024-01-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Konstigt ställa att korsa vägen på iaf nu med stora snövallar, både gångbro och undergång i närheten..
Inte om man vill avsluta sitt liv. Känner chauffören han mår väldigt dåligt just nu. Hon sprang bara ut framför bilen när han kom åkande.
Citera
2024-01-18, 19:18
Medlem
Citat:

Edit: "Scaniadiesel" hade svaret.

För jävligt!
Citera
2024-01-18, 19:18
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:

Precis. Det är mycket märkligt att någon skulle befinna sig där så det får mig att tro att det kan röra sig om självmord.
Citera
2024-01-18, 19:29
Medlem
Ja det finns ju många sätt att göra det på utan att involvera nån som bara gör sitt jobb.
Citera
2024-01-18, 19:39
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaniadiesel
Ja det finns ju många sätt att göra det på utan att involvera nån som bara gör sitt jobb.

Det finns det men en människa som mår så dåligt att den inte vill leva längre tänker inte i dom banorna. Jag förstår att han mår bedrövligt trots att det inte är hans fel.
Citera
2024-01-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scaniadiesel

En av mina största mardrömmar som yrkeschaufför... Få saker är lika själviska som att ta livet av sig med hjälp av någon annan....
Citera
2024-01-18, 19:54
Medlem
Någon som vet namn på den omkomna?
Citera
2024-01-18, 22:23
Medlem
kukflashs avatar
Ser man på kartan så verkar sjukhuset ligga nära. Någon som varit psykiskt sjuk och valt att avsluta sitt liv?
Rymde inte Sabinas mördare därifrån också?
Citera
2024-01-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Ser man på kartan så verkar sjukhuset ligga nära. Någon som varit psykiskt sjuk och valt att avsluta sitt liv?
Rymde inte Sabinas mördare därifrån också?

Det var väl i Kristinehamn som sabinas mördare rymde? Från rättspsyk. Det här är ju i Arvika. Finns ingen psykiatrisk slutenvård i Arvika vad jag vet, utan det är karlstad som har det.
Citera
2024-01-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLJ89
Det var väl i Kristinehamn som sabinas mördare rymde? Från rättspsyk. Det här är ju i Arvika. Finns ingen psykiatrisk slutenvård i Arvika vad jag vet, utan det är karlstad som har det.

Eller om du menade vid själva tillfället när mordet skedde så var det i Arvika, fick för mig att du menade senare för han har nämligen rymt från rättpsyk senare. Numera har dom inte psykiatrisk slutenvård i Arvika vad jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in