• 3
  • 4
2024-01-20, 20:10
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Så fort man är inne i stan tycker jag att man ser knarkare över allt. Arvika är ju en ganska mysig stad men det har ju inträffat en kraftig försämring de senaste åren. För och främst är det bilmarodörerna som lämnat många arvikabor sömnlösa men att se knarkare på var och varannan gata är ju inget sundhetstecken.

Var inne på Palmviken innan jul och får syn på ett par som är helt likbleka och ansiktet täckt med tatueringar. Vart kommer dessa ifrån? Är Arvika med i något projekt som pytsar ut knarkare i olika lägenheter runt om i staden?
Det har blivit mkt sämre sen nya kommunalrådet tillträdde och sämre lär det bli, stan har inte ens haft en ungdomsgård på 7-8 år, natthärbärge för hemlösa drivs av ideella krafter, missbrukare och psykfall bor i källare od, kommunpsykiatrin är helt klart otillräcklig osv osv, det är många saker som släpar efter och dom som drabbas värst är naturligtvis uppväxande ungdomar och andra svaga grupper, istället för att se till kommuninvånarnas bästa vill Sossarna satsa på en helt ny stadsdel, det i en stad som tappat befolkning i ca 10 år och var fjärde person är pensionär, så jag vill påstå att ungdomar i bilar tillhör stans minsta problem, dom är faktiskt oftast en tillgång, att dom skulle va hatade bilmarodörer är mer en tidningsanka som inte många stadsbor känner igen sig i, det är mest folk från landsbygden och utsocknes som gnäller och naturligtvis har dom partifärgen grön/röd..men narkotikan håller jag med dig om, det är riktigt otäckt att se förfallet.
Citera
2024-01-20, 21:06
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Det har blivit mkt sämre sen nya kommunalrådet tillträdde och sämre lär det bli, stan har inte ens haft en ungdomsgård på 7-8 år, natthärbärge för hemlösa drivs av ideella krafter, missbrukare och psykfall bor i källare od, kommunpsykiatrin är helt klart otillräcklig osv osv, det är många saker som släpar efter och dom som drabbas värst är naturligtvis uppväxande ungdomar och andra svaga grupper, istället för att se till kommuninvånarnas bästa vill Sossarna satsa på en helt ny stadsdel, det i en stad som tappat befolkning i ca 10 år och var fjärde person är pensionär, så jag vill påstå att ungdomar i bilar tillhör stans minsta problem, dom är faktiskt oftast en tillgång, att dom skulle va hatade bilmarodörer är mer en tidningsanka som inte många stadsbor känner igen sig i, det är mest folk från landsbygden och utsocknes som gnäller och naturligtvis har dom partifärgen grön/röd..men narkotikan håller jag med dig om, det är riktigt otäckt att se förfallet.
Du menar inte kommundirektören då?
Den pajasen var lika värdelös och lovade massor näf han sätt som direktör för regionen med.
Med andra ord endast en rövslickare som är där för pengar och skiter i allt det andra.
Citera
2024-01-20, 21:16
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:

Det är inte vad jag hör från folk boendes vid Styckåsen och Fallängsvägen utan det blir en hel del sömnlösa timmar för dem på sommaren bara för att "folk" ska ha det kul och ta varv på varv mellan rondellerna med extremt hög ljudnivå från bilen och en vän åker ut till sommarstugan varje helg under sommarmånaderna bara för att få sova. Någon minister var ju till och med på besök i Arvika för något år sedan enkom för det här problemet. Förstår inte riktigt varför någon som bor utsockens skulle få för sig att klaga på raggarna?

Vad är det för stadsdel du tänker på? Den nya som växer fram i Västra sund? Kommunalrådet Peter Söderström vill väl till riksdagen nu? Arvika har väl alltid varit känd som en transitstad just i sitt läge på vägen mellan Norge och Sverige men jag tycker utvecklingen ser dyster ut på senare år.
Citera
2024-01-20, 21:43
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Det är inte vad jag hör från folk boendes vid Styckåsen och Fallängsvägen utan det blir en hel del sömnlösa timmar för dem på sommaren bara för att "folk" ska ha det kul och ta varv på varv mellan rondellerna med extremt hög ljudnivå från bilen och en vän åker ut till sommarstugan varje helg under sommarmånaderna bara för att få sova. Någon minister var ju till och med på besök i Arvika för något år sedan enkom för det här problemet. Förstår inte riktigt varför någon som bor utsockens skulle få för sig att klaga på raggarna?

Vad är det för stadsdel du tänker på? Den nya som växer fram i Västra sund? Kommunalrådet Peter Söderström vill väl till riksdagen nu? Arvika har väl alltid varit känd som en transitstad just i sitt läge på vägen mellan Norge och Sverige men jag tycker utvecklingen ser dyster ut på senare år.
Bosätter man sig vid dom största infarterna till centrum får man finna sig i liv och rörelse, så är det bara, allt kan inte kretsa runt att några vill sova, men nu får det räcka med ot, den tilltänkta stadsdelen ska byggas i hamnen. Kontentan i tidigare inlägg är naturligtvis att om kommunen hade skött sitt basuppdrag hade kanske något av dom sista tre dödsfallen kunnat undvikas. Men annat prioriteras, varför undrar många,
Citera
2024-01-20, 21:48
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Du menar inte kommundirektören då?
Den pajasen var lika värdelös och lovade massor näf han sätt som direktör för regionen med.
Med andra ord endast en rövslickare som är där för pengar och skiter i allt det andra.
Han imponerar inte.
Citera
2024-01-21, 08:56
Medlem
Citat:
Nej, det hade ju varit ganska förmätet att tro att man skulle kunna få sova på natten i Arvika. Jag blir inte det minsta förvånad om raggarna (den motorburna ungdomen) resonerar så som du skriver och det ger ju en fingervisning till varför staden håller på att försämras.

Arvika en stad fylld av pensionärer, raggare, knarkare och verkenvrak som alla hoppas på en hjärtinfarkt. Inte undra på att stan ser ut som den gör.

Menar ni att det var akut sömnbrist som gjorde att tanten tog livet av sig?

Om inte, så känns diskussionen lite vid sidan av spåret.
Citera
2024-01-21, 12:12
Medlem
TRAVANESTOs avatar
Citat:
Du hat ju fått det där med högljudda ungdomar och knarkare på hjärnan, du bor ju inte ens i stan, skriver du iaf, du är ett typexempel på gnäll från dom som inte bor i stan, om du skulle försöka tänka lite längre så kanske du kan se kommunens ansvar för hur stan utvecklas, om dom hade skött sina åtaganden istället för att ex planera och lägga enorma summor på nya villa och bostadsområden hade det sett helt annorlunda ut, då kanske vi sluppit den sista tidens tragiska dödsfall.

Jag bor i stan och kan intyga att det är ett helvete på sommaren. Bara för att du inte berörs av den förbannade raggarmusiken mitt i natten kan du nog förstå att andra irriterar sej rejält? Eller är du en sån som bor ute i Gunnarskog, Brunskog, Mangskog eller Glava och tycker folk får bete sig hur de vill i stan bara du själv får sussa gott ute på landet? Stan har ju blivit något av en rövarkula för folk som bor utanför och då förstår man att det finns "NIMBYs" som du som tycker det är bra.

Vidare kan jag inte säga varför kvinnan valde att ta sitt liv på 61:an. Fick hon inte hjälp av sjukvården? Fick hon inte medicin? Hade hon inte arbete? Det är lätt att peka finger och säga att det är den och dens fel men verkligheten är mer komplex än så.
Citera
2024-01-21, 22:56
Moderator
Rensat flertalet inlägg om raggare, musik och vad man tycker om staden i sig, ämnet är själva olyckan och det som berör den//Mod
Citera
2024-01-26, 22:19
Medlem
Citat:
Det finns det men en människa som mår så dåligt att den inte vill leva längre tänker inte i dom banorna. Jag förstår att han mår bedrövligt trots att det inte är hans fel.
Absolut det är jag helt med på.
Citera
2024-01-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weird-Guy
En av mina största mardrömmar som yrkeschaufför... Få saker är lika själviska som att ta livet av sig med hjälp av någon annan....
Min med, hoppas jag slipper uppleva det.
Citera
2024-07-29, 07:48
Medlem
Citat:
Precis. Det är mycket märkligt att någon skulle befinna sig där så det får mig att tro att det kan röra sig om självmord.
Går rykten om att polisen hade hämtat henne på järnvägen för hon tänkte hoppa framför tåget. Kördes till pysk blev utskriven och kastade sig framför lastbilen
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in