2025-03-25, 06:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Nej det finns inget intresse av barnen alls. De stora barnen lämnade man ju hemma för några år sedan när man skulle ”kliva ur ekorrhjulet” och bo heltid i husvagn. Man drog iväg mot Europa och hade siktet inställt på Turkiet. Moa var endast 14 år då och tvillinggrabbarna 17. De lämnades kvar i huset på en del av övervåningen helt ensamma samtidigt som man hyrde ut huset. Och Isabelle fick plötsligt bo heltid hos mamma. Hur sjutton kan man ens komma på tanken att göra något sånt ens för ett par veckor med ungdomar i den allra känsligaste åldern??? Som tur var fick de återvända hem till skolstarten då kommunen vägrade godkänna hemundervisning. Men de var borta i 8-10 veckor.
Det finns en anledning till att de väljer att bo hos Erik… och att Isabelle haft det jobbigt. Jag lider verkligen med de större barnen❤️

Herregud. Det värsta jag läst. Följde dom inte då. En 14 åring och två på 17 år helt ensamma utan nån vuxen i 8-10 veckor?!! Helt sanslöst. Och tänk nu när Moa skulle bo själv i höstas ingen lägenhet och det klarade hon inte av och fick flytta hem. Märkligt då att de lämnade henne när hon var 14. Nu är hon väl ändå 16?
Citera
2025-03-25, 09:46
Avslutad
Om inte jag minns fel så var det nån som hittade Linda på nån dejting app i samma veva som hon berättade att hon och Erik hade gott isär så kan hon ha fått en matchning där och dom gick på dejt nu för nån vecka när hon va på restaurangen bbq garden i Östersund sen så berättade hon ju för några veckor sen att hon hade haft nån hemma en bekant på fika kan det ha varit samma man som hon va på restaurangen med?
Citera
2025-03-25, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten1993
Herregud. Det värsta jag läst. Följde dom inte då. En 14 åring och två på 17 år helt ensamma utan nån vuxen i 8-10 veckor?!! Helt sanslöst. Och tänk nu när Moa skulle bo själv i höstas ingen lägenhet och det klarade hon inte av och fick flytta hem. Märkligt då att de lämnade henne när hon var 14. Nu är hon väl ändå 16?

Moa blev 17 i början av året och jag skulle inte ha samvete att lämna en 14 åring hemma "själv" i så många veckor för man vet ju att dom äldre barnen i den familjen inte vill bli filmade då får barnen stryka på foten och inte följa med fast att dom förmodligen ville följa dom kunde ha gjort en deal med dom äldre barnen att vuxna filmar visa tider då kan barnen göra nåt annat medans dom filmar typ gå och bada.
Citera
2025-03-25, 10:54
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten1993

Moa följde med. Men när de skulle åka över bron i Malmö, o lämna Sverige, så ångrade hon sig o åkte tåg hem. Helt förståeligt. En 14årlng som ska åka runt med föräldrar o småsyskon!? I det läget borde väl samtliga åkt hem, men icke.

.....och att Hampus lämnade Isabelle.....!

Betänk också att det inte stannat vid 8-10 veckor om inte skolan satte stopp för hemundervisning. Då hade de varit borta på obestämd tid, för det var planen.

Nu i efterhand så är jag helt övertygad om att Linda var hjärnan bakom detta och alla andra mer el mindre galna idéer. Man ser på Hampus att han har ett helt annat lugn nu när han pratar. Han var väldigt forcerade o kändes stressad förut.
Citera
2025-03-25, 10:58
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedOboy
Om inte jag minns fel så var det nån som hittade Linda på nån dejting app i samma veva som hon berättade att hon och Erik hade gott isär så kan hon ha fått en matchning där och dom gick på dejt nu för nån vecka när hon va på restaurangen bbq garden i Östersund sen så berättade hon ju för några veckor sen att hon hade haft nån hemma en bekant på fika kan det ha varit samma man som hon va på restaurangen med?

Ja och i helgen som var "så fantastisk" hos den där schäfervalpen

Hon fick väl bråttom att ta första bästa bara för att visa Hampus (som hon är kär i) att hon minsann också ksn hitta någon
Citera
2025-03-25, 12:30
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765

Hon fick väl bråttom att ta första bästa bara för att visa Hampus (som hon är kär i) att hon minsann också ksn hitta någon

Jag tror inte att hon är "kär" i Hampus i en traditionell bemärkelse. En person som inte ens knyter an till sina barn på ett normalt sätt, är inte kapabel att känna kärlek på det sättet. Hampus och Erik har varit resurser.

Hon är arg, besviken och bitter över att hon blev lämnad. I Lindas värld är det HON som lämnar.

Jag önskar henne all lycka till på dejtingscenen. Det kommer att bli underhållande att följa.
Citera
2025-03-25, 12:35
Avslutad
Citat:

sånt är bara tragiskt om det är så och synd om människan som hon dejtar som blir ut för sånt här att Linda är inte ute efter fjärilar i magen och nån att älska hon är ute efter en trofé som hon kan vissa upp för Hampus fast att han förmodligen inte kommer att bry sig eller bli avis för fem öre.
Citera
2025-03-25, 12:53
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedOboy
sånt är bara tragiskt om det är så och synd om människan som hon dejtar som blir ut för sånt här att Linda är inte ute efter fjärilar i magen och nån att älska hon är ute efter en trofé som hon kan vissa upp för Hampus fast att han förmodligen inte kommer att bry sig eller bli avis för fem öre.

Han kan inte bry sig MINDRE! 🤣
Citera
2025-03-25, 16:52
Medlem
Från kommentarsfältet på H:s senaste vlogg:
Citat:
"Relationen till Isabelles mamma har nog inte varit så bra som den är nu. Jag kan berätta mer i en kommande video. ❤️"
Det förvånar mig inte. Hemskt, men det förvånar mig inte. Dock glädjande att relationen är bättre idag.
Citera
2025-03-25, 17:20
Avslutad
Citat:
Hampus kan inte bry sig MINDRE! 🤣
Tror han bara tycker det är skönt att slippa henne 😂 Han verkar så glad och lycklig i sin nya relation.
Citera
2025-03-25, 22:17
Avslutad
Hur mycket tror ni att Hampus överdriver i sina vloggar om Niklas att han är såååååå lyckligt och allt är snuttigt visst man är ny kär det är man ju ett tag MEN hur mycket överdriver han för att reta gallfeber på Linda för Linda tittar på alla hans vloggar det är jag helt säker på.
Citera
2025-03-25, 22:59
Medlem
Luftiss avatar
100% att hon läser här. Det har varit massa spekulationer i tråden om hennes relation till barnen och helt plötsligt regnar det bilder och stories på Insta med fokus på just barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in