2012-06-29, 22:11
  #841
Medlem
horusbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Du talar luddigt och jag förstår inte vad du menar med klädseln? Tanja Bergkvist klär sig som en vanlig kvinna. Ingen man vänder sig om eller som skapar rubiker. Bara vanliga kläder helt enkelt.
Sen går det inte en intelligent kvinna på hundra män. Jag tänker inte ens lägga nån energi och diskutera detta med dig. Läs statistik eller diskutera med nån annan!

Jaha du tänker inte diskutera detta. Men bifoga lite statistik om hur intelligenta kvinnor är då?!

Jag har bott ett antal år i olika länder i östeuropa och där klär sig kvinnor ofta i långa kjolar och andra stiliga kvinnliga attribut (som inte är horaktiga) och det är otroligt mycket mer attraktivt än kort-korta kjolar eller enbart strumpbyxor som celluliterna spelar under eller tighta toppar som lönnfeta bröst hotar översvämma.

Hur många kvinnor respektive män går det på hundra? Förse mig med statistik på kvinnor och mäns IQ respektive psyke.
2012-06-29, 22:28
  #842
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Det är väl medvetenheten om att de är intellektuellt underlägsna som gör det, vilket inte går bra ihop med den traditionella mansrollen. Vi genusforskare råkar ofta ut för ilskan attacker av manliga akademiker - vilket helt säkert har att göra med att genusteorin effektivt smular sönder traditionell patriarkal pseudovetenskap, och däemed framtviingar underlägsenhetskänslir och avundsjuka.
2012-06-30, 06:59
  #843
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horusbarnet
Jaha du tänker inte diskutera detta. Men bifoga lite statistik om hur intelligenta kvinnor är då?!

Jag har bott ett antal år i olika länder i östeuropa och där klär sig kvinnor ofta i långa kjolar och andra stiliga kvinnliga attribut (som inte är horaktiga) och det är otroligt mycket mer attraktivt än kort-korta kjolar eller enbart strumpbyxor som celluliterna spelar under eller tighta toppar som lönnfeta bröst hotar översvämma.

Hur många kvinnor respektive män går det på hundra? Förse mig med statistik på kvinnor och mäns IQ respektive psyke.
Modet i Östeuropa lär ju skilja sig en del från väst. Dels för att deras ekonomi ser annorlunda ut och dels för att kvinnosynen är annorlunda. Kollar man däremot hur de Östeuropiska kvinnorna beter sig och klär sig när man är på charterresor förstår man direkt att de bara har en fasad. De står och bjuder ut sig till högstbjudande man i minimala kläder ( dessutom smaklösa sådana).
Det finns åtskilliga trådar här om intelligens. Du får helt enkelt läsa dessa. Men jag kan upplysa dig om att det finns långt mer svagbegåvade män än det finns kvinnor!
2012-06-30, 07:16
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Men jag kan upplysa dig om att det finns långt mer svagbegåvade män än det finns kvinnor!

Och många fler begåvade män än kvinnor, juz sayin.

Nu gör vi könstävling av den här tråden också vett ja! Eller nej.
2012-06-30, 10:56
  #845
Medlem
Lantbruks avatar
Jag hatar inte intelligenta kvinnor. Tvärtom så attraheras jag av (genuin) intelligens, lika mycket som jag finner de flesta ointelligenta tjejer och kvinnor (bimobos och de flesta feminister) ointressanta.
2012-06-30, 16:41
  #846
Medlem
NyanNyans avatar
Varför hatar kvinnor intelligenta män?
2012-06-30, 20:16
  #847
Medlem
Alphadogs avatar
Tror inte män generellt hatar smarta kvinnor. Det handlar som vanligt om det gamla jäkla vanliga köns dualismen (eller dikotomi för de som förstår det ordet...Skojar lite). Man-vs. Kvinna. MEn det handlar ännu mer om klass.

Män som har massor med pengar god utbildning och status känner sig aldrig hotade, därför att de är vana att skaffa sig vad de vill ha. Kvinnor som har pengar och status och god utbildning också. Fast in mindre utsträckning därför att våra könsstereotyper fortfarande genomsyrar vårt samhälle. I Sverige, alltså. De är liite skuldbelagda ännu så att de måste tona ner, hålla tillbaka. Talar väldigt generellt här nu. Men det måste man ibland göra.

De som inte har "det" känner sig alltid hotade, av de som har det. Speciellt män alltså, eftersom kvinnor har lättare att söka uppåt. Män har inte det valet. Oftast. Om de inte är riktigt jäkla snygga och påhittiga/driftiga (dvs. beroende på vårt könsstereotypa... osv)
__________________
Senast redigerad av Alphadog 2012-06-30 kl. 20:18.
2012-06-30, 20:19
  #848
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Men jag kan upplysa dig om att det finns långt mer svagbegåvade män än det finns kvinnor!
Källa?
2012-06-30, 20:21
  #849
Medlem
Alphadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Modet i Östeuropa lär ju skilja sig en del från väst. Dels för att deras ekonomi ser annorlunda ut och dels för att kvinnosynen är annorlunda. Kollar man däremot hur de Östeuropiska kvinnorna beter sig och klär sig när man är på charterresor förstår man direkt att de bara har en fasad. De står och bjuder ut sig till högstbjudande man i minimala kläder ( dessutom smaklösa sådana).
Det finns åtskilliga trådar här om intelligens. Du får helt enkelt läsa dessa. Men jag kan upplysa dig om att det finns långt mer svagbegåvade män än det finns kvinnor!

Nu missade jag att tråden gått över till hur man klär sig i olika länder? För mig får kvinnor och män gärna klä ut sig till gamla lastpallar om de vill. Eller som horor. Hur nu en sådan ser ut. Det är väl inte det som är poängen riktigt?
2012-06-30, 20:28
  #850
Medlem
Alphadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det är väl medvetenheten om att de är intellektuellt underlägsna som gör det, vilket inte går bra ihop med den traditionella mansrollen. Vi genusforskare råkar ofta ut för ilskan attacker av manliga akademiker - vilket helt säkert har att göra med att genusteorin effektivt smular sönder traditionell patriarkal pseudovetenskap, och däemed framtviingar underlägsenhetskänslir och avundsjuka.

Jaså, du! Så män är normalt sett korkade och intellekuellt underlägsna kvinnliga genusforskare. Är du ett pucka? (notera ändelsen). Jag har arbetat på universitet i massor av år och jag har aldrig uttryckt med nedsättande på det här generella sättet om kvinnor. Nog borde väl du vara liite smartare än så. Det är väl olika hur män och kvinnor är. Puckon finns överallt och vissa av dem råkar befinna sig på Universitet. Usch för dig. Trånggsynt och inskränkt.
2012-06-30, 20:30
  #851
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Varför skulle man hata intelligenta kvinnor? Det är trevligt med folk med lite vett innanför pannbenet, så man kan prata om lite djupare saker än bara alkohol, sex och Facebook.

De som hatar intelligenta kvinnor, eller intelligenta människor över huvud taget, känner sig bara underlägsna.
2012-06-30, 20:34
  #852
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Har inga som helst problem med smarta kvinnor,dock är dessa varelser väldigt sällsynta.Tyvärr så har man fått nöja sig med diverse reserver genom åren men träffat på en och en annan som vart lite allmänbildad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in