2025-09-30, 09:13
Bannlyst
Män hatar intelligenta kvinnor för att dom känner sig obehövliga i deras sällskap.
Smarta kvinnor reder sig själv, och särskilt i dagens samhälle.

Men bara för att man klarar sig själv betyder inte det att man vill klara sig själv.
Blir ju betydligt roligare och enklare när man hjälps åt.
2025-09-30, 13:45
Medlem
Prickade IQ 134 i somras, har jobbat som projektledare, chef m.m. inom tech både som konsult, inom offentlig verksamhet och på privatägda / börsnoterade bolag, driver aktiebolag privat, yadi-yada. Det behöver inte säga eller betyda något (men eftersom att trådskaparen bad om det, så).

Anyways; Jag hade nog de facto velat ha en smart tjej. Jag kanske bara har lockat till mig fel brudar, men jag har sällan träffat en riktigt, riktigt smart tjej. Ser man på normalfördelningskurvan rörande just detta så ser man tendenserna ganska tydligt (generaliserande, jag vet, men ändå):

1. Pojkar / killar / män tenderar oftare att vara mer extrema. Är du man är det högre risk att du är skitsmart eller helt jävla tappad (för att tala ren svenska). Dvs mäns normalfördelningskurva är plattare och har större utfall i båda ändar av skalan.

2. Flickor / tjejer / kvinnor är ofta mer "average". Normalfördelningskurvan för kvinnor peakar alltså mer i mitten. Dvs är du kvinna är det mer sannolikt att du är "mittemellan".

Jag har inga problem med att utmanas. Om jag däremot utmanas av nån korkad magkänsla eller "i min värld är det inte som du säger, jag kan verkligen inte tycka så för det känns inte rätt" (om man t.ex. går in på någon forskning som visar någon radikal insikt inom forskning eller liknande) så har jag problem med det... mest för att det inte har i samma universum som intellekt att göra. Och... för att det är så jävla dumt!
2025-09-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast...dessa två inställningar till det andra eller det motsatta könet i detta fall, säger något om inställningen till andra och inte minst sin eget ego.

Varför vill en människa inte umgås/ ha en partner som är smartare/ mer lyckad än dem själva?
Vad säger detta om den personen, eller i detta fallet om man nu tror att detta på nått sätt skulle vara en manlig fix idé....om gruppen?
Det gäller så klart inte alla, men de flesta.
Detta är inte bara en manlig idé, den är lika mycket kvinnlig. Det ligger nog rotat i genetiken på nåt sätt.
2025-10-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Det är ju du som ej vill ha en man som tar mer uppmärksamhet än dig på utseendefronten
Du skulle ju inte stå ut med att du själv blir tvungen att bära säckiga jeans och t-shirts medans din partner lever på att posta selfies med smink och utstickande kläder på instagram
?
har inga som helst problem med snygga män, så nope..fel
och totalt ointresserad av att lägga ut selfies på instagram...så fel igen.
2025-10-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det gäller så klart inte alla, men de flesta.
Detta är inte bara en manlig idé, den är lika mycket kvinnlig. Det ligger nog rotat i genetiken på nåt sätt.

Nej det ligger rotat i hundratalet år av strikta könsroller.
2025-10-03, 12:35
Medlem
Citat:
Nej det ligger rotat i hundratalet år av strikta könsroller.

... eller tusentals år.
2025-10-05, 15:44
Medlem
Citat:
?
har inga som helst problem med snygga män, så nope..fel
och totalt ointresserad av att lägga ut selfies på instagram...så fel igen.
Jag åsyftar om en man bär smink och tighta och uttrycksfulla kläder
Om båda könen kan ha tatueringar så kan båda könen bära smink och det är du som anser att det är sexism att inte godkänna tatueringar på kvinnor eller att det är hyckleri om en man själv har tatueringar men ej gillar om en kvinna har tatueringar
2025-10-05, 15:49
Medlem
Män älskar alla kvinnor det finns inga undantag.
Men såklart inte intelligenta.
2025-10-05, 16:19
Medlem
DrJolls avatar
Det är precis tvärtom. Män har större mkt större självförtroende och det är knäckande för många brudar.
2025-10-11, 00:24
Medlem
Sladdarens avatar
En kvinna kan va smartare än en man alla ggr. Men ska då mannen vara med den kvinnan är frågan ?
Och om då kvinnan vill vara med en mindre intelligent man, ska då den mannen då ta erbjudandet och varför och varför är kvinnan intresserad av den mannen är frågan ?

För om intresse av varann ska finnas, måste man ha utbyte av intressen
2025-10-11, 05:50
Medlem
Det perfekta paret vore ju en kvinnlig läkare som tjänar bra och en snickare. Det är underbart med händiga män och hon kan ta hand om honom. Dessutom, en snickare behöver ju inte vara ointelligent heller då han behöver hitta lösningar och vara kreativ också.
2025-10-11, 07:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det perfekta paret vore ju en kvinnlig läkare som tjänar bra och en snickare. Det är underbart med händiga män och hon kan ta hand om honom. Dessutom, en snickare behöver ju inte vara ointelligent heller då han behöver hitta lösningar och vara kreativ också.

Det fanns en svensk tv-serie som hette Svensson Svensson som handlade om det. Den är från den tiden då svenskar fortfarande kunde vara roliga utan att vara elaka.

Fast han var postgubbe och hon var boss då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in