Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
129 duger väl, vi riktiga feminister ligger och snittar runt 150.
Ha ha håller med.
Jag betraktar mig som intelligent och allmänbildad.
Och tyvärr måste jag meddela att både män och kvinnor kan känna sig hotade av intelligens, jag låtsas ofta inte om att jag är kunnig, jag vill inte framstå som någon besserwisser eller få griniga sura gliringar. Kanske kan man säga att jag "spelar" något okunnigare och osäkrare än jag är.
Men i intelligenta människors sällskap(vilket är svårt att hitta) kan jag blomma upp och vara spirituell och intellektuell. De känner sig inte hotade, varken män eller kvinnor.
Så är iaf min erfarenhet.