2007-07-14, 02:21
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
129 duger väl, vi riktiga feminister ligger och snittar runt 150.

Ha ha håller med.
Jag betraktar mig som intelligent och allmänbildad.
Och tyvärr måste jag meddela att både män och kvinnor kan känna sig hotade av intelligens, jag låtsas ofta inte om att jag är kunnig, jag vill inte framstå som någon besserwisser eller få griniga sura gliringar. Kanske kan man säga att jag "spelar" något okunnigare och osäkrare än jag är.
Men i intelligenta människors sällskap(vilket är svårt att hitta) kan jag blomma upp och vara spirituell och intellektuell. De känner sig inte hotade, varken män eller kvinnor.
Så är iaf min erfarenhet.
2007-07-14, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
Ha ha håller med.
Jag betraktar mig som intelligent och allmänbildad.
Och tyvärr måste jag meddela att både män och kvinnor kan känna sig hotade av intelligens, jag låtsas ofta inte om att jag är kunnig, jag vill inte framstå som någon besserwisser eller få griniga sura gliringar. Kanske kan man säga att jag "spelar" något okunnigare och osäkrare än jag är.
Men i intelligenta människors sällskap(vilket är svårt att hitta) kan jag blomma upp och vara spirituell och intellektuell. De känner sig inte hotade, varken män eller kvinnor.
Så är iaf min erfarenhet.

Ja det här måste ju citeras.

Flashbacks egna lilla raketforskare.

Ska vi säga LOL. Eller ska vi säga lol? Eller helt enkelt bara säga det mest adekvata?

Inte helt smart.
2007-07-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
129 duger väl, vi riktiga feminister ligger och snittar runt 150.

Haha... det här börjar likna "FB-kuken". Snart har väl varenda feminist över 180!?

Skitsnack att män hatar intelligenta kvinnor. Tvärtom! Sedan är det en jävla skillnad om man menar uppstudsiga, dryga, oresonabla feminister som tror sig veta allt när de lever i sin lilla skyddade värld bestående av feministvänner. Sådana människor är riktigt jobbiga, feminist eller ej men är de även feminister blir det ju ännu värre.
2007-07-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Nej, du är s.k. "inbillat intelligent", dvs du har den goda självkänsla som kommer av att vara underintelligent.

Jag älskar smarta kvinnor.
Så kan det ju vara.

Men hur skiljer du ut en äkta smart kvinna från en inbillat intelligent? Räcker det att hon anser sig vara dum, för att vara smart?
2007-07-15, 17:53
Medlem
kniebolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminist_kille
jag älkar intelligenta kvinnor , utan kvinnor hade vi aldrig funnit righT? alla barn föredrar morsan än farsan och kvinna är en helig sak , inte horor dock som förnedrar sin kropp för att vara fullt feministisk skulle jag tom låta mig lbi kastrerad av en feministisk kvinna bara jag skulle få henne

Oh my...dog du av akut PK-förgiftning efter detta enda inlägg eller fick du en stöt av ladyshavern?
2007-07-17, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

dumma tjejjer är mer lättlurade...."simsala bim" så ligger hon näck i min säng
2007-07-17, 10:27
Bannlyst
utseendefixering och hög IQ går förresten inte att kombinera om ni inte visste det
2007-07-17, 10:56
Medlem
ubersantas avatar
Jag älskar smarta tjejer. Nu snackar vi intelligenta kvinns med vett bakom pannbenet. Helst skall de ha snöat in sig på ett område och lite nörderi (typ musiknörd, historienörd, litteraturnörd, etc etc)

Har varit ihop med en tjej jag tyckte var minst lika smart som jag, och jag älskade varje sekund. Fanns inget bättre än när vi pratade om saker och hon lärde mig något nytt.

Intelligens är sexigt!
2007-07-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Särskilt jobbiga är dumma kvinnor som TROR att dom är smarta
WORD!
2007-07-18, 01:59
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
utseendefixering och hög IQ går förresten inte att kombinera om ni inte visste det

Varför går det inte att kombinera?
2007-07-18, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Varför går det inte att kombinera?

blir inte trovärdigt att man har hög IQ om man bryr sig om sånna ytliga ting som uteseendefixering
2007-07-18, 13:03
Medlem
CDPs avatar
Jag är intelligent och fascineras av kvinnor som faktiskt visar att de är intelligenta. Tyvärr är det coolt att vara dum idag - något som många unga tjejer praktiserar. Snygg och dum är vad folk vill ha tydligen. Detta drabbar tyvärr mig då tillgången på intressanta tjejer går ner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in