2006-08-08, 22:42
  #73
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det var roligt sagt. Så om man har jättestora bröst så spelar det ingen roll om man är hur smart som helst? För då lyssnar ni ändå inte utan bara stirrar i urringningen?
Det tar åtminstone längre tid för oss att börja lyssna. Det där med att göra två saker samtidigt vet du....
Skämt åsido, för herrans många år sedan var jag tillsammans med en tjej som hade djävulskt stora - och snygga tuttar - samt ett midjemått som klart understeg bystmåttet. Sådana tuttar som ingen idag skulle tro är äkta.
Och det tog ett bra jävla tag innan jag började höra och förstå att tjejjen var ganska smart till råga på allt. Vilket inte gjorde mig mindre kär, tvärtom.
Nu blev jag dock brutalt dumpad då jag dels var kass i sängen samt att hon ville ha någon med mer pengar.
Tog ett tag innan jag lyckades råda bot på något av ovanstående. Monetär tillgång är dock lättare att bevisa än det förstnämnda.
Såhär i efterhand framstår det som ett rätt schysst sätt att dumpa någon. Inget jävla tjafs om "vi kan väl vara vänner".
Till sak: nej intelligenta kvinnor har alltid varit ett krav. Jag gillar att knulla lika mycket som de flesta män. Kan kvinnan i fråga sedan spöa mig i TP blir jag absolut intresserad. Om hon är snygg vill säga
Vilket kan framstå som väldigt manschuviniskt sagt. Men kolla sedan kvinnorna som följer med nobelpristagarna till Stockholm. Inte alltid upplägg för en audition för Moore.
2006-08-08, 22:49
  #74
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwag
Skulle vilja uttrycka det så här. En människa jag älskar är intelligent för mig.
Om hon betraktas som smått efterbliven av vår gemensamma omgivning betyder inte ett skvatt. Tror jag. Det är ju bara jag som förstår henne fullt ut.
Har läst andra inlägg av dig. Du verkar himla trevlig och ödmjuk.

Jag kände att jag förstod vad du menade när du skrev att "det är ju bara jag som förstår henne fullt ut." Är väl antagligen så jag känner med mina tjejkompisar. Dessutom är det inte alltid dom är "sig själva" när det är killar omkring. Har märkt att vi allihop tonar ner oss en hel del.

Inte så jävla hett att hela tiden visa sig på styva linan..
När jag umgås med kompisarna i klassen så har vi dessutom redan fått bekräftat att vi inte är totalt blåsta då vi har lyckats komma in på utbildningen. Det räcker, då kan vi bete oss lite puckat ändå.
2006-08-08, 22:52
  #75
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det tar åtminstone längre tid för oss att börja lyssna. Det där med att göra två saker samtidigt vet du....
Skämt åsido, för herrans många år sedan var jag tillsammans med en tjej som hade djävulskt stora - och snygga tuttar - samt ett midjemått som klart understeg bystmåttet. Sådana tuttar som ingen idag skulle tro är äkta.
Och det tog ett bra jävla tag innan jag började höra och förstå att tjejjen var ganska smart till råga på allt. Vilket inte gjorde mig mindre kär, tvärtom.
Nu blev jag dock brutalt dumpad då jag dels var kass i sängen samt att hon ville ha någon med mer pengar.
Tog ett tag innan jag lyckades råda bot på något av ovanstående. Monetär tillgång är dock lättare att bevisa än det förstnämnda.
Såhär i efterhand framstår det som ett rätt schysst sätt att dumpa någon. Inget jävla tjafs om "vi kan väl vara vänner".
Till sak: nej intelligenta kvinnor har alltid varit ett krav. Jag gillar att knulla lika mycket som de flesta män. Kan kvinnan i fråga sedan spöa mig i TP blir jag absolut intresserad. Om hon är snygg vill säga
Vilket kan framstå som väldigt manschuviniskt sagt. Men kolla sedan kvinnorna som följer med nobelpristagarna till Stockholm. Inte alltid upplägg för en audition för Moore.
Haha.. Tror att jag har märkt att mina killkompisar faktiskt blir lite förvånade och glatt överraskade när tjejen som dom är tända på (alltså.. tycker är snygg) också visar sig vara smart. Märkligt att så många har fördomar mot snygga och fåfänga tjejer. Jag har det också.
2006-08-08, 22:58
  #76
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwag
Skulle vilja uttrycka det så här. En människa jag älskar är intelligent för mig.
Om hon betraktas som smått efterbliven av vår gemensamma omgivning betyder inte ett skvatt. Tror jag. Det är ju bara jag som förstår henne fullt ut.

Intelligens har nog mycket lite med valet av partner. I vart fall för mig. Viktigare är då sådant som inkännande,förståelse,empati,snällhet,mjukhet och en smula social kompetens.
Skyll på vad du vill. Ingen annan här bryr sig direkt om du raggar på urkorkade människor, men att någon blir mer intelligent bara för att man är förälskad. Nja...
2006-08-09, 00:05
  #77
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är svårt...

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

...att bedöma sin egen intelligens, men jag är tillräckligt intelligent för att kunna se att min fru är intelligentare än mig, åtminstone på flera områden, varför jag tror att Du har fel i att män generellt skulle ha svårt för kvinnor som är smartare än de själva. Därmed inte sagt att inte en stor andel män kan ha den inställningen. Samtidigt känner jag tillräckligt många kvinnor för att veta att en del är intelligenta nog att bara visa det när det passar dem, och att många män är tillräckligt dumma för att inte inse att de luras bort av intelligentare fruar.
2006-08-09, 02:30
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intelligens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Det tål jag visst det, men jag vill ju hellre att man är på samma nivå så man kan ha diskussioner som båda har ut nåt av. Klä ner sig tror jag är fel, sluga kvinnor inser nog att det är bättre att klä sig bekvämt än att ha trånga byxor som de måste dra upp hela tiden etc.då de ändå ger sig in i parningsleken med huvudet. Jag är medelmåttigt intelligent, mer medelmåttig än genomsnittet! Det viktigaste hos en kvinna (förutom brösten)är en elak och ironiskt lagd humor, vi ska förakta och mobba andra och knappt förstå varandra.
2006-08-09, 09:08
  #79
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Nej jag har inte det minsta problem med kvinnor som besitter ett högt intellekt sålänge det inte stiger dem åt huvudet (finns det något mer osexigt än avsaknad av självdistans?). Mycket hellre en interlektuell tjej som det ge något att diskutera med än något silikonvråp. Har aldrig gjort ett regelrätt IQ test men 1,6 på högskoleprovet får väll fungera som en liten vädemärtare i sammanhanget.

Kickan; nu när du skapat en tråd enbart för att säga att du är så smart så kan du väll iallafall försöka visa det i dina inlägg...
2006-08-09, 10:26
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kickan; nu när du skapat en tråd enbart för att säga att du är så smart så kan du väll iallafall försöka visa det i dina inlägg...
Nej, jag skapade den för jag var nyfiken hur ni reagerar på påståendet från en kvinna att hon är intelligent. Och i ett vidare perspektiv, hur ni bedömer intelligens både hos er själva och hos motsatta könet. Och ännu vidare, fast dit nådde väl bara någon enstaka, hur den egna intelligensen påverkar ens uppfattning om den egna förmågan att bedöma intelligens hos andra.

För att göra även er som inte kom längre i trådfrågeställningen än att jag är dum i huvet glada, så funderar jag på att göra en tråd med sedvanligt projekt, i detta fall IQ-test på nätet. Jag har aldrig gjort ett IQ-test i hela mitt liv, vare sig live eller på nätet. Så jag borde vara ett perfekt oskrivet blad att dokumentera hur man lär upp sig och till slut når snillestatus. Mina antagonister med högt blodtryck rekommenderas att hålla sig från den tråden. De kan möjligen skriva att det var det dummaste och mest ointressanta de hört talas om. (det kan de skriva direkt i den här tråden)
2006-08-09, 10:34
  #81
Medlem
SvaMp_s avatar
Är själv riktigt smart och kan säga att tvärtom smarta tjejer snarare är attratktivt, ser jag en snygg smart tjej tänker jag direkt att hon är bra material att låta föda mina barn. Dock så är det många tjejer, läs typen sambarn från gymnasiet, som tror dom är smartare än dom är, eg helt puckade men fått för sig att dom är något utöver det vanliga. Sånna är inget att satsa på direkt.
2006-08-09, 10:45
  #82
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Nej, jag skapade den för jag var nyfiken hur ni reagerar på påståendet från en kvinna att hon är intelligent. Och i ett vidare perspektiv, hur ni bedömer intelligens både hos er själva och hos motsatta könet. Och ännu vidare, fast dit nådde väl bara någon enstaka, hur den egna intelligensen påverkar ens uppfattning om den egna förmågan att bedöma intelligens hos andra.

För att göra även er som inte kom längre i trådfrågeställningen än att jag är dum i huvet glada, så funderar jag på att göra en tråd med sedvanligt projekt, i detta fall IQ-test på nätet. Jag har aldrig gjort ett IQ-test i hela mitt liv, vare sig live eller på nätet. Så jag borde vara ett perfekt oskrivet blad att dokumentera hur man lär upp sig och till slut når snillestatus. Mina antagonister med högt blodtryck rekommenderas att hålla sig från den tråden. De kan möjligen skriva att det var det dummaste och mest ointressanta de hört talas om. (det kan de skriva direkt i den här tråden)

Jo det skall bli mycket intressant att se ett till av dina projekt falla mellan stolarna när intresset svalnar. Jag skriver inte att det i säg är en dålig ide utan jag ifrågasätter enbart syftet. Bevisa mig fel...snälla.
2006-08-09, 10:50
  #83
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Kan ni inte sluta prata om hur smarta ni tycker att ni är och diskutera det som var frågan - Vore det jobbigt om er tjej var märkbart smartare än ni?

Nej, det vore guld, jag behöver någon som kan fungera som en privatlärare i matte. Tänk att ligga i sängen och diskutera resultaten av de senaste djurförsöken eller dylikt

Dessutom är ju kvinnans gener viktigast för barnens intelligens, och jag AVSKYR tanken på dumma ungar som bara vill spela fotboll och dricka coca-cola och inte diskutera världshistoria eller atomfysik.
2006-08-09, 10:54
  #84
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Nej, det vore guld, jag behöver någon som kan fungera som en privatlärare i matte. Tänk att ligga i sängen och diskutera resultaten av de senaste djurförsöken eller dylikt

Dessutom är ju kvinnans gener viktigast för barnens intelligens, och jag AVSKYR tanken på dumma ungar som bara vill spela fotboll och dricka coca-cola och inte diskutera världshistoria eller atomfysik.

Ett intresse för sport har iofs inget med intelligens att göra...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in