2006-08-08, 17:11
Medlem
Zaranthustras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Haha, det där är utklädda blondiner.

Förstör inte mina fantasier!
2006-08-08, 17:16
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Det där säger du bara för jag sade att du har ett bögigt nick.

Justice T Buford är fan inte bögig. Det är hans son som är det. Har du ens sett Smokey And The Bandit?

Angående topic är det bara fjantigt att utgå från att män skulle vara rädda för intelligenta kvinnor. Vem fan vill vara ihop eller gift med en bimbo som man inte kan föra ett normalt samtal med? Intelligens är ett av de viktigaste kriterierna om jag vill ha ett seriöst förhållande med en tjej.
2006-08-08, 18:22
Medlem
Som sagt, det verkar ju vara en rent hypotetisk fråga, eftersom hittills inte en enda av de svarande någonsin råkat ut för en kvinna som han bedömt som intelligentare än han själv.
2006-08-08, 18:40
Avslutad
Jag tycker mer att jag har stött på dylika individer i jobb/studiesammanhang, eller som ytliga bekantskaper. "Är du säker på det?" är en vanlig fråga, som vanligtvis UPPREPAS efter idog källhänvisning. Ack. Vi kan ju kalla det "härskartekniker", men dessa tekniker är ju inget annat än den osäkres överlevnadsstrategi. De som står ut i alla läger är de som utan att tveka kallar sig intellektuella, och det oavsett kön.

Just nu hade det varit intressant att se ett inlägg från min egen squeeze, som hävdar att jag är smartast i världen- och som jag tjänar mer än. Jag skulle misstänka att han högaktningsfullt skiter i dessa två saker- men det kan ju också bero på att han helt uppenbart är mycket allmänbildad och kan diskutera bättre än de flesta pålästa människor jag mött.

Beror hela frågan inte lite på VAD man betraktar som intelligens ELLER hur mycket prestige man lägger i det?
2006-08-08, 18:49
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Som sagt, det verkar ju vara en rent hypotetisk fråga, eftersom hittills inte en enda av de svarande någonsin råkat ut för en kvinna som han bedömt som intelligentare än han själv.

Jag har det. Min flickvän under gymnasiet var smartare än mig i praktiskt taget alla områden och hade exempelvis högre poäng på högskoleprovet (totalt tre fel tror jag). Jag är övertygad om att hennes IQ var mycket högre än mitt. Ibland irriterade det mig men sanningen är ju att det var en stor del av attraktionen.

Min nuvarande kvinna är smartare än mig vad gäller relationer mellan människor och det sociala spelet. Hon är även mer konstnärligt begåvad.
2006-08-08, 19:03
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det var roligt sagt. Så om man har jättestora bröst så spelar det ingen roll om man är hur smart som helst? För då lyssnar ni ändå inte utan bara stirrar i urringningen?
Touché. Vi karlar har som bekant två huvuden, och vilket av dem som fattar besluten varierar...

Seriöst: I ett längre förhållande vinner dock det stora huvudet. Det spelar ingen roll hur snygg och sexig kvinnan är om hon samtidigt är ett spån. Till slut tryter tålamodet med hennes dumhet.

Citat:
Jo, jag har. Min före, före detta var mig intellektuellt överlägsen, inget snack om saken. Och det var hon som dumpade mig. Så kan det gå...
2006-08-08, 19:10
Medlem
FallMedStils avatar
Jag "orkar" inte ens ragga på en tjej om jag märker att hon är dum som spån. Många tjejer verkar verkligen göra sig till för att bli mer "main-stream" eller nått. Själv blir jag snarare mer osäker av vackra damer som verkar dumma än vackra damer som verkar intelligenta. Det hade nog kännts jobbigt på ett sätt att ha en smartare tjej men väldigt kul om hon kunnat förstå alla skumma tankar jag slänger mig med titt som tätt. Men en vettig nivå ska tjejen iaf ligga på om jag ska överväga att ha henne som fv...
2006-08-08, 20:23
Medlem
L.Skugges avatar
Citat:
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Hej, jag är superintelligent.
Män hatar inte intelligenta kvinnor, men ogillar fula.
Män och kvinnor ogillar dessutom besserwissrar oavsett kön. Folk som kommer på en fest och hyllar sin egen förträfflighet brukar ogillas av alla.
Folk med humor och självdistans brukar gå hem.
Omman vill skylla sin egen impopularitet på könsroller kan det bero på dåligt självförtroende.
2006-08-08, 20:50
Medlem
Jag har aldrig träffat nån som varit intelligentare än mig så frågan blir lite svår att besvara. Men, eftersom jag är så formidabelt intelligent så ska jag göra ett försök.

Antagligen skulle jag bli förvirrad. Jag skulle slitas mellan lusta och fasa. För något liknande har jag aldrig varit med om.

Nej, seriöst så tror jag att mannen ska vara bättre än kvinnan - för bådas skull. Kvinnor vill ha nån som är bättre än dem för att... tja, kvinnor är såna bara!
Och män vill kunna känna sig duktiga annars blir de impotenta.

Så rent teoretiskt skulle jag bli avskräckt av en kvinna som var smartare än mig. Det är dock ingen risk att detta inträffar. Varken att jag träffar nån eller att denne är speciellt smart.
2006-08-08, 20:53
Medlem
a4swes avatar
Jag personligen skulle inte kunna vara involverad i ett förhållande där min partner innehar en lika hög eller högra intelligens på ett eller flera områden samt äger mer kunskap än mig på ett STORT antal områden, det tog lång tid att hitta den tjejen men jag lyckades till slut.
Detta gäller givetvis bara för mig och är ointressant i det stora hela så jag borde väl hålla käft, så det gör jag nu.
2006-08-08, 22:00
Medlem
Oliveiras avatar
Så här på femte sidan kan man förtränga hur tråden startade och istället hålla sig till sakfrågan.

Intelligens är en helt avgörande del av attraktionen. Själv orkar jag inte umgås med människor av något kön om de inte är intelligenta. Jag skulle gärna ha en tjej som var smartare och mer framgångsrik än jag.

När det däremot gäller varelser som pratar vitt och brett om att deras intelligens är ett hinder i relationer med det motsatta könet och klagar över hur andra skräms av deras intelligens, då brukar det vara smart att dra öreonen åt sig.
2006-08-08, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Så här på femte sidan kan man förtränga hur tråden startade och istället hålla sig till sakfrågan.

Intelligens är en helt avgörande del av attraktionen. Själv orkar jag inte umgås med människor av något kön om de inte är intelligenta. Jag skulle gärna ha en tjej som var smartare och mer framgångsrik än jag.

När det däremot gäller varelser som pratar vitt och brett om att deras intelligens är ett hinder i relationer med det motsatta könet och klagar över hur andra skräms av deras intelligens, då brukar det vara smart att dra öreonen åt sig.

Skulle vilja uttrycka det så här. En människa jag älskar är intelligent för mig.
Om hon betraktas som smått efterbliven av vår gemensamma omgivning betyder inte ett skvatt. Tror jag. Det är ju bara jag som förstår henne fullt ut.

Intelligens har nog mycket lite med valet av partner. I vart fall för mig. Viktigare är då sådant som inkännande,förståelse,empati,snällhet,mjukhet och en smula social kompetens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in