2010-01-18, 17:52
Medlem
Chelsea FCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sal_armagnac
Snygg

Smart

Snäll

Välj 2

Jag vet vad jag hade valt
Citera
2011-03-08, 17:00
Medlem
Jag skulle nog konstatera att den 'lilla' sanningen som råder inom detta påstående är pg.r att kvinnor är mer känslodrivna p.g.a. menstruation o.s.v och får då lättare humörsvängningar, och de stämplas som 'bitchiga'.

Sedan kan det ha att göra med haloeffekten.
eller den typiska feltolkningen av feminism; att det gäller endast för kvinnor d.v.s. ( läs åtminstone 50P gymnasiefilosofi innan ni ger efterblivna kommentarer) denne kvinna är stolt 'feminist' dvs efterbliven som hon är.

ursäkta eventuella skrivfel, bryr mig ytterst lite i detta fall, bb foff.

p.s möjligen avund ofc 'mannen skall vara den överlägsne' bla blaaaaaaaa
Senast redigerad av AkForce 2011-03-08 kl. 17:03.
Citera
2011-03-10, 13:55
Medlem
Konstigt, jag är attraherad av smarta kvinnor.

Varför har du fått för dig att män är rädda för smarta kvinnor??? Definiera smart!
Citera
2011-03-10, 13:59
Medlem
Hatar? Jag älskar dem, även om de är i grav minoritet.

Frågan kanske borde vara "Varför hatar kvinnor intelligenta kvinnor?".

edit: Men det beror antagligen på att jag själv är långt över medel. Jag kan ju direkt säga att om nån 160+ IQ tjej hade velat ha mig så hade jag inte varit intresserad, inte för att jag känt mig underlägsen utan för att vi inte är likadana i skallen.
Senast redigerad av hopeyouguessmyname 2011-03-10 kl. 14:05.
Citera
2011-03-10, 14:10
Medlem
JA eller hur. Jag förstår verkligen inte hur man kan ha fått för sig att det skulle vara tvärtom. Jag hörde en kvinna som var forskare tala igår på radion och man hörde direkt att hon visste vad hon pratade om samt att det var intressant. Jag har träffat otåligt många kvinnor som är snygga paket men ack så stela och tråkiga, det är som att de har förväntat sig att man skall underhålla dem. Främst Svenska kvinnor. Nej, jag gillar smarta kvinnor som kan prata om intressanta saker, detta är inget tecken på intelligens dock.

Ett tag trodde jag att det handlade om att jag träffade dumma kvinnor enbart och det berodde på mig, men jag insåg även att många kvinnor skaffar sig höga utbildningar som en statusgrej och de utvecklas inte på det planet efter examen, vilket visade på att de var just som de tidigare "mainstreamkvinnorna".

Det är en raritet med fina kvinnor idag. Men jag antar att det är detsamma med männen.

Något jag tycker är direkt avtändande hos kvinnor är de som skall argumentera hela tiden och projicera sin olycka på mig. Som att jag skall ansvara för dennes behov. Det är skrattretande och bara jobbigt.

Om TS har fått för sig att dominanta likgiltiga kvinnor som går runt och försöker vara en boss är ett tecken på intelligens så tycker jag synd om dig. Det är så löjligt när kvinnor gör så och det är någonting som inte ens männen gör. Det är skillnad på delegering och ha allt för många tomtar på loftet.

Kvinnor med självdistans, humor och intelligens är det bästa som finns.
Citera
2011-03-10, 14:17
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Väldigt få män har något emot intelligenta kvinnor. De smarta tjejer som har svårt att skaffa sig en karl har nog andra problem som ställer till det, kanske besserwisser-attityd, fula, stela och tråkiga, elaka eller något annat.

Det blir lite som att en extremt socialt inkompetent asperger-kille med ett IQ på 150 frågar varför tjejer inte gillar smarta killar.
Citera
2011-03-10, 14:46
Bannlyst
Hatar gör jag verkligen inte, tvärtom det är sexigt med intelligens
Sjukt abstrakt egentligen att ens komma till klarhet med vad intelligens är.
Något jag tyvärr dock har märkt är att en stor del av dom riktigt intelligenta kvinnor jag träffat genom åren tex. chefer och liknande har varit rena psykopater.
Citera
2011-03-10, 15:03
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Finns det intelligenta kvinnor? Jag har då aldrig träffat någon, men jag hade varit överlycklig om jag gjorde det någon gång.
Citera
2011-03-11, 23:28
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Haha äntligen fler som är sansade här.
Flashback verkar vara klubben för inbördes beundran för män som inte klarar av kvinnor av ngn anledning (dåligt behandlade av sina mammor?).

Kvinnor har lägre intelligens hit och kvinnor är inte bra på något dit.
Zzzzzz orka.
Citera
2011-06-02, 00:54
Medlem
Jag älskar intelligenta kvinnor. Gärna raka också, och de är de ju oftast då de förstått att subtila budskap och anti beteenden inte är ett intelligent sätt att kommunicera på.

Jag tror att det är ointelligenta män inte gillar intelligenta kvinnor, pga att de helt enkelt blir överkörda när de snackar skit, ljuger eller blir ifrågasatta när de hävdar sig och inte har ordentligt på fötterna.

Det är trevligt att se på också

praktexempel
http://www.youtube.com/watch?v=h_kafqOlQs4
Blir alldeles rörd

Kaka söker maka helt enkelt

Gammal tråd men vaffan.
Citera
2011-06-02, 01:20
Medlem
Epeemasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Jag älskar intelligenta kvinnor. De är oerhört attraktiva!
Däremot har jag märkt att många av dem är dryga och väl mycket besserwissrar. Det är något jag har svårt att tycka om. När de dessutom måste berätta för hela världen hur smarta de är, då tycker jag det är osmakligt och tappar allt intresse för dem.

Jag har också förstått att hög intelligens inte har något att göra med förmågan att behärska språket. Dessa kvinnor som hävdar att de är intelligenta och samtidigt råkar vara besserwissrar, verkar påfallande ofta ha problem med stavning och ordförrådet.

Bland mina bekanta anses jag nog vara rätt normal. Om det innebär att vi alla är intelligenta eller lika dumma är ju då svårt att avgöra, eftersom detta är relaterat till bekantskapskretsen.
Citera
2011-06-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippatyng
Jag älskar intelligenta kvinnor. Gärna raka också, och de är de ju oftast då de förstått att subtila budskap och anti beteenden inte är ett intelligent sätt att kommunicera på.

Du gillar lite mer manliga kvinnor alltså. Inget fel med det. Har dock inget att göra med huruvida en uttrycksform är "intelligentare" än en annan.

Citat:
Ursprungligen postat av klippatyng
Jag tror att det är ointelligenta män inte gillar intelligenta kvinnor, pga att de helt enkelt blir överkörda när de snackar skit, ljuger eller blir ifrågasatta när de hävdar sig och inte har ordentligt på fötterna.

Detta är ju årets mest simplistiska analys.

Personligen tror jag mer det beror på att när kvinnor gör intelligensen till en alltför stor del av deras personlighet så börjar de likna män och har därmed mindre kontakt med sitt känsloliv samt mindre traditionellt kvinnligt beteende. Det blir två yang och ingen yin i det förhållandet och likt två magneter så stöter de bort varandra. Som tur är finns det vissa män som går över till yin så det ordnar sig förhoppningsvis ändå.

Alternativt så upptäcker de sin lesbiska sida och kan därmed hitta yin på sin traditionella plats.

Så jag tror faktiskt inte män hatar intelligenta kvinnor. Män ogillar/stör sig på/är inte attraherade av kvinnor som är som män (i alltför hög grad), det är allt.

EDIT: PS. Såg nyss att TS ville att vi skulle nämna vår egen intelligensnivå. Över genomsnittet, men med hur mycket är dock svårt att säga.
Senast redigerad av Amadeus 2011-06-02 kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in