Citat:
Ursprungligen postat av klippatyng
Jag älskar intelligenta kvinnor. Gärna raka också, och de är de ju oftast då de förstått att subtila budskap och anti beteenden inte är ett intelligent sätt att kommunicera på.
Du gillar lite mer manliga kvinnor alltså. Inget fel med det. Har dock inget att göra med huruvida en uttrycksform är "intelligentare" än en annan.
Citat:
Ursprungligen postat av klippatyng
Jag tror att det är ointelligenta män inte gillar intelligenta kvinnor, pga att de helt enkelt blir överkörda när de snackar skit, ljuger eller blir ifrågasatta när de hävdar sig och inte har ordentligt på fötterna.
Detta är ju årets mest simplistiska analys.
Personligen tror jag mer det beror på att när kvinnor gör intelligensen till en alltför stor del av deras personlighet så börjar de likna män och har därmed mindre kontakt med sitt känsloliv samt mindre traditionellt kvinnligt beteende. Det blir två yang och ingen yin i det förhållandet och likt två magneter så stöter de bort varandra. Som tur är finns det vissa män som går över till yin så det ordnar sig förhoppningsvis ändå.
Alternativt så upptäcker de sin lesbiska sida och kan därmed hitta yin på sin traditionella plats.
Så jag tror faktiskt inte män hatar intelligenta kvinnor. Män ogillar/stör sig på/är inte attraherade av kvinnor som är som män (i alltför hög grad), det är allt.
EDIT: PS. Såg nyss att TS ville att vi skulle nämna vår egen intelligensnivå. Över genomsnittet, men med hur mycket är dock svårt att säga.