2007-11-25, 01:22
Medlem
frutti_di_mares avatar
ärligt. jag fattar ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Pluttskrutt
Du har fel! Jag har aldrig stött på ett kjolstyg med humor eller självdistans. Tyvärr gör lockbetet mellan benen er en otjänst, ni tar er själva på allt för stort allvar.

Vilken lockbit talar du om - hans eller hennes och på vilket sätt gör den att de (antar att du är en man och att du talar om otjänst för kvinnor) tar sig själv på för stort allvar? Är det i rollen som den som delar ut "lockebiten" till utvalda friare eller som den vandrande muffan? Är det "vår" syn på dem som gör dem en otjänst och därför borde de själva se sig som en muff i mängden??

...och vad har min teori med att alla kvinnor omkring dig saknar humor och självdistans. Vad fan har min teori med ditt inlägg att göra överhuvudtaget???
2007-11-25, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frutti_di_mare
Vilken lockbit talar du om - hans eller hennes och på vilket sätt gör den att de (antar att du är en man och att du talar om otjänst för kvinnor) tar sig själv på för stort allvar? Är det i rollen som den som delar ut "lockebiten" till utvalda friare eller som den vandrande muffan? Är det "vår" syn på dem som gör dem en otjänst och därför borde de själva se sig som en muff i mängden??

...och vad har min teori med att alla kvinnor omkring dig saknar humor och självdistans. Vad fan har min teori med ditt inlägg att göra överhuvudtaget???
Ja du menade väl i ditt inlägg på att det hade med personliga egenskaper på individnivå att göra, fastän det var lite svårt att utläsa. Där hade du fel. Mest så. Och om du inte fortfarande går på dagis, så vet du att verkligheten ser ut så att flickan lockar med sin FITTA(en del är här bekvämare med ordet SNÄPPA) för att få sig mannens status till gagns.
2007-11-25, 01:31
Bannlyst
Citat:

Men du har nog rätt. Jag fattar inte heller någonting. Jag har nog gjort en blunder. Förlåt mig eller låt bli.
2007-11-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Män tål inte konkurrens från det motsatta könet, medan kvinnan inte tål konkurrens från samma kön.
Och "varför"? Tja, ngt kön skall väl ändå stå "ohotat" i sin "position"?
2007-11-25, 03:41
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Ja du menade väl i ditt inlägg på att det hade med personliga egenskaper på individnivå att göra, fastän det var lite svårt att utläsa. Där hade du fel. Mest så. Och om du inte fortfarande går på dagis, så vet du att verkligheten ser ut så att flickan lockar med sin FITTA(en del är här bekvämare med ordet SNÄPPA) för att få sig mannens status till gagns.

Jo tack, hade dock redan koll på dagis... F.ö. tror jag nog (trots att det kanske inte känns så för dig) att det är mannen själv som lockas av muffan, precis som du inte står på Hötorget och vevar med slangen (eller vad vet jag!) i hopp om att locka fram någon plaskvåt kvartövertreare.

Din världsbild känns rätt lustig hörru? Det känns som att du antingen är 15år, jättefull, eller brutalt snygg.

Kan dock informera dig om att kvinnor i stort sett är lika "kåta små slynor" som vi män är (förutom vissa perioder under tonåren ), de verkar dock ha en större selektivitet vad gäller utseende, fräschhet och är inte lika smaklösa i sina försöka att ta för sig som vi är - helt enkelt lite bättre smak och finess. De tenderar också till att ha en bättre tajming och en av/på förmåga, vilket faktiskt vore rätt skönt ibland.

Så, om du nu är något av ovanstående, förutom det sista, så har du fel.

Hoppas du inte är allt för bakis när du läser detta.
2007-11-25, 03:46
Bannlyst
Citat:
Jo tack, hade dock redan koll på dagis... F.ö. tror jag nog (trots att det kanske inte känns så för dig) att det är mannen själv som lockas av muffan, precis som du inte står på Hötorget och vevar med slangen (eller vad vet jag!) i hopp om att locka fram någon plaskvåt kvartövertreare.

Din världsbild känns rätt lustig hörru? Det känns som att du antingen är 15år, jättefull, eller brutalt snygg.

Kan dock informera dig om att kvinnor i stort sett är lika "kåta små slynor" som vi män är (förutom vissa perioder under tonåren ), de verkar dock ha en större selektivitet vad gäller utseende, fräschhet och är inte lika smaklösa i sina försöka att ta för sig som vi är - helt enkelt lite bättre smak och finess. De tenderar också till att ha en bättre tajming och en av/på förmåga, vilket faktiskt vore rätt skönt ibland.

Så, om du nu är något av ovanstående, förutom det sista, så har du fel.

Hoppas du inte är allt för bakis när du läser detta.
Du har fel. Det handlar inte om att vara snygg, det handlar om pengar. Fick du din illusion om verkligheten slagen i kras nu?
2007-11-25, 09:56
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Du har fel. Det handlar inte om att vara snygg, det handlar om pengar. Fick du din illusion om verkligheten slagen i kras nu?

Inte för att jag förstår vad du menar nu heller. Skulle kvinnors sexualdrift bygga på någon sorts förhoppning om att komma över pengar? Eller menar du att du är rik och därför "lockar flickor på dig med sitt kön"?

Du framställer dina argument på ett jävligt märkligt och löjligt sätt, det handlar i grund och botten om samma sak som för dig, dock lite mindre skruvat.
Visst, du skulle kunna vara jätterik men jag bara utgick från att du antingen slog runt på veckopengen eller tömde kontot den 25:e i baren.
2007-11-25, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
De flesta män inser knappast något som övergår deras förstånd, så är det väl i de flesta famljer - mannen är chef och kvinnan bestämmer, eller?

Tror nog att de flesta kvinnor är omtänksamma nog att inte ta upp det som övergår andras förstånd. När det gäller klädsamheten så kan det iofs vara bra att vackra kvinnor inte spelar på detta - det kan kallas "att klä ned sig" eller vad som helst. Mest av allt ser jag det som att jämställa villkoren - och jag tycker inte det är fel.

En vacker kvinna ska helt enkelt inte behöva spela på en svag mans underlägsna förmåga att begripa hur förståndig hon är genom att ytterligare beskriva hans oförmåga att vara objektiv och saklig i breda frågor varav utseendet bara är en liten del.

Män är bra på vissa saker kvinnor på andra. Ser inget problem i det.
2007-12-08, 19:05
Medlem
Citat:
Kan dock informera dig om att kvinnor i stort sett är lika "kåta små slynor" som vi män är (förutom vissa perioder under tonåren ), ... kvinnor är bättre än män...

Hur går detta ihop med fenomenet kompisvåldtäkter? Eller att majoriteten av våldtäkter begås av en bekant? Jag skulle vilja ha en utförlig förklaring av dig här. Det skall bli intressant.

Fenomenet "date rape" blir väldigt intressant om man tar det du säger på något som helst allvar. Här här vi två unga personer, killen skulle garanterat ha sex om han fick möjlighet. Din doktrin säger att tjejen också vill exakt samma sak, "hon är ju en kåt liten slyna". Eller hur? Din lilla doktrin går inte ihop med det påstått gigantiska mörkertalet om våldtäkter.

Ditt snack påminner faktiskt om hur en våldktäktsman resonerar. Den lilla slynan ville ju (egentligen) tänker och säger han.

Det känns som om du skulle kunna ha våldtagit en hel del med motiveringen att den "kåta lilla slynan" ville ju.. minst lika mycket! Förut kunde man avfärda tal om stora mörkertal vad gäller våldtäkt som vanliga feministlögner - men om det faktiskt finns ett stort antal män som du börjar man ju tro på dem...
2007-12-08, 20:23
Medlem
Molson Canadians avatar
Nja...

Jag tror inte att män "hatar" intelligenta kvinnor (överhuvudtaget tycker jag att ordet "hatar" ofta används i fel sammanhang). Jag tror att det handlar om hur man värderar kunskap och intelligens och hur man identifierar sig själv i det.
Historiskt sett har man uppvärderat traditionellt "manliga" färdigheter och när kvinnor uppvisar samma färdigheter blir det "hotfullt" på ett annat sätt. Det utmanar så att säga den egna identiteten hos vissa män. Men det här sker ju omvänt också och inom könsrollsgrupper, inte bara mellan dem. Människor överhuvudtaget vill ju bli validerade. Det klassiska uttrycket att män gillar framgångsrika kvinnor så länge de inte är i samma bransch, menar jag gäller människor överlag. Jag älskar inte heller att någon i min bransch är mer framgångsrik än jag, vare sig det är en kvinna eller en man. Jag vill ju vara bäst.

Sedan tror jag att det klassiska att man avundas människor som har vad man själv inte har kan spöka till det också. Men faktum är ju att det är ytterst få, om någon, som är intelligent och kunnig på alla områden i livet. Är man trygg i sin identitet så har man nog inga problem med att vara grym på vissa saker och kass på andra. Visst har jag varit med om att män känt sig obekväma med att jag är grym på områden som de själva skulle velat vara grym på, men då bortser de också ifrån att de kan vara grymma på vad jag är kass på. Det handlar återigen om hur man värderar kunskap och intelligens. Jag kan lätt bli fascinerad av t ex snickeri och förundras över hur någon kan få till det så bra, men snickaren jag var ihop med en gång i tiden var mer intresserad av att försöka mästra mig på områden jag är grym på, i stället för att se sin egen framgång. Han värderade helt enkelt inte sina egna färdigheter utan glömde så att säga bort dem.

På så sätt tror jag det här med att ogilla "intelligenta" kvinnor kan förklaras.
2007-12-10, 04:25
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag tror inte att män "hatar" intelligenta kvinnor (överhuvudtaget tycker jag att ordet "hatar" ofta används i fel sammanhang). Jag tror att det handlar om hur man värderar kunskap och intelligens och hur man identifierar sig själv i det.
Historiskt sett har man uppvärderat traditionellt "manliga" färdigheter och när kvinnor uppvisar samma färdigheter blir det "hotfullt" på ett annat sätt. Det utmanar så att säga den egna identiteten hos vissa män. Men det här sker ju omvänt också och inom könsrollsgrupper, inte bara mellan dem. Människor överhuvudtaget vill ju bli validerade. Det klassiska uttrycket att män gillar framgångsrika kvinnor så länge de inte är i samma bransch, menar jag gäller människor överlag. Jag älskar inte heller att någon i min bransch är mer framgångsrik än jag, vare sig det är en kvinna eller en man. Jag vill ju vara bäst.

Sedan tror jag att det klassiska att man avundas människor som har vad man själv inte har kan spöka till det också. Men faktum är ju att det är ytterst få, om någon, som är intelligent och kunnig på alla områden i livet. Är man trygg i sin identitet så har man nog inga problem med att vara grym på vissa saker och kass på andra. Visst har jag varit med om att män känt sig obekväma med att jag är grym på områden som de själva skulle velat vara grym på, men då bortser de också ifrån att de kan vara grymma på vad jag är kass på. Det handlar återigen om hur man värderar kunskap och intelligens. Jag kan lätt bli fascinerad av t ex snickeri och förundras över hur någon kan få till det så bra, men snickaren jag var ihop med en gång i tiden var mer intresserad av att försöka mästra mig på områden jag är grym på, i stället för att se sin egen framgång. Han värderade helt enkelt inte sina egna färdigheter utan glömde så att säga bort dem.

På så sätt tror jag det här med att ogilla "intelligenta" kvinnor kan förklaras.
Det tror jag också, bra skrivet.

Huvudpunkten i det här tror jag är det du skriver om validering: "Människor överhuvudtaget vill ju bli validerade". Många väljer att kalla det för bekräftelse, men antar att du menar samma sak. Tankar och samtal kring det hjälper ganska mycket, har gjort för mig iaf.
2007-12-10, 05:36
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Det tror jag också, bra skrivet.

Huvudpunkten i det här tror jag är det du skriver om validering: "Människor överhuvudtaget vill ju bli validerade". Många väljer att kalla det för bekräftelse, men antar att du menar samma sak. Tankar och samtal kring det hjälper ganska mycket, har gjort för mig iaf.

Tack så mycket.
Validering är kanske en svengelsk version av bekräftelse ja... Jag har lite problem med svenska språket numera. Skönt att du förstod vad jag menade!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in