Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 21:57
  #1057
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Men kan hon säga det?
Javisst men varför måste hon nämna det? Jag menar när är det nödvändigt att säga? Av mina erfarenheter har det nästan alltid varit kvinnor som nämner positiva egenskaper om sig själv utan att någon frågat om det. Är man intelligent så visar sig bevisen för det i handlingar.
Citera
2018-04-13, 21:58
  #1058
Medlem
Alltså inte, då?
Citera
2018-04-13, 22:16
  #1059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Men kan hon säga det?

Ja, men berätta mer om hur alla åsiktshomogena hemska vita män då kommer att ifrågasätta henne.
Citera
2018-04-15, 08:01
  #1060
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är högskoleutbildad med magisterexamen och kvinna. Men vete 17 om jag är intelligent för det

Intelligens för mig är så mycket mer än högskolepoäng och akademiska titlar. Själv ser jag upp till folk som inte har högskoleutbildning men har stor livserfarenhet, kunskaper i diverse ämnen och är vältaliga i skrift och tal.

Typiskt intelligent svar.

Vad du beskriver är exakt de iakttagelser jag själv gjort under livets gång.
Många högre utbildade saknar också social förmåga och inte minst det som jag tycker kännetecknar intelligens: SUNT FÖRNUFT & KONSEKVENSANALYTISK FÖRMÅGA.

Förövrigt är det få saker som är så attraktivt som en kvinna med huvet på skaft.
(Även om jag aldrig skulle kunna ha något förhållande med någon radikalfeminist)
Citera
2018-04-15, 08:42
  #1061
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Förövrigt är det få saker som är så attraktivt som en kvinna med huvet på skaft.
(Även om jag aldrig skulle kunna ha något förhållande med någon radikalfeminist)

En kvinna med "huvet på skaft" blir inte radikalfeminist , hon tänker ett steg längre .
Citera
2018-04-15, 09:22
  #1062
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag skyr korkade personer som pesten. Jag vill absolut inte vara med någon korkad kvinna, utan det är ett problem att det finns för få vettiga kvinnor, som har en IQ högre än en gråsten. Intelligenta kvinnor är för osynliga av sig.
Citera
2018-04-15, 11:02
  #1063
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
En kvinna med "huvet på skaft" blir inte radikalfeminist , hon tänker ett steg längre .

En kvinna med huvet på skaft kan använda sin kapacitet till destruktiv eller konstruktiv energi.
Hon kan således vara en radikalfeminist för att hon vinner på det ekonomiskt, maktmässigt och som en statusmarkör.

Varför tror du vi lever i ett land med världens första feministiska regering?. (All västerländs feminism är EXTREM !)

Det har varit extremt lönsamt att vara extremfeminist och ingen har någonsin ifrågasatt dem vilket blottlägger idiotin på ett häpnadsväckande sätt.

Hjärntvätt kan få även mest intelligenta att rapa ur sig de mest sinnesjuka saker som man inte tror är sant medans de själva menar det är det mest självklara och naturliga som helst.

Sverige är väl praktexemplet på detta ?.
Citera
2018-04-15, 11:14
  #1064
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
En kvinna med huvet på skaft kan använda sin kapacitet till destruktiv eller konstruktiv energi.
Hon kan således vara en radikalfeminist för att hon vinner på det ekonomiskt, maktmässigt och som en statusmarkör.

Varför tror du vi lever i ett land med världens första feministiska regering?. (All västerländs feminism är EXTREM !)

Det har varit extremt lönsamt att vara extremfeminist och ingen har någonsin ifrågasatt dem vilket blottlägger idiotin på ett häpnadsväckande sätt.

Hjärntvätt kan få även mest intelligenta att rapa ur sig de mest sinnesjuka saker som man inte tror är sant medans de själva menar det är det mest självklara och naturliga som helst.

Sverige är väl praktexemplet på detta ?.

En kvinna ( eller man )med huvudet på skaft gör troligen en konsekvensanalys innan hon ansluter sig till någon form av grupp eller ideologi .

Om en kvinna på äldre dagar sitter ensam och avskydd i sin lägenhet med katter och rödvin som sin enda tröst spelar det ingen roll om hon varit partiledare för FI i yngre dagar , hon är lika ensam ändå .
Citera
2018-05-13, 10:14
  #1065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
En kvinna ( eller man )med huvudet på skaft gör troligen en konsekvensanalys innan hon ansluter sig till någon form av grupp eller ideologi .

Om en kvinna på äldre dagar sitter ensam och avskydd i sin lägenhet med katter och rödvin som sin enda tröst spelar det ingen roll om hon varit partiledare för FI i yngre dagar , hon är lika ensam ändå .

Jag kollade upp detta. Nuvarande och dåvarande partiledare för Fi är sambo och gifta. Så det stämmer inte. Intelligenta kända kvinnor tycks överlag ha en partner. Så kändisskap är tydligen en framgångsfaktor hos det motsatta könet, oberoende av kön.

Det är de okända intelligenta kvinnorna som har problem enligt flera undersökningar.

Man kan spekulera i varför. Men faktum kvarstår.

Min teori är att smarta kvinnor känner sig överlägsna osmarta män och att föraktet läcker ut i små gliringar, minspel, även om de inte menar att vara föraktfulla.

Smarta män å sin sida är vana vid denna överlägsna känsla, det är en del i den manliga identiteten att känna sig överlägsen kvinnan (om inte intellektuellt, så fysiskt). Då finns ingen anledning att känna förakt om kvinnan är korkad, snarare känns det naturligt och stärker manligheten.
Citera
2018-05-13, 10:30
  #1066
Medlem
Lakitus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Min teori är att smarta kvinnor känner sig överlägsna osmarta män och att föraktet läcker ut i små gliringar, minspel, även om de inte menar att vara föraktfulla.

Är inte detta också ett generellt problem? Ovana vid att vara spjutspetsen så att säga. När en person genomgått halva livet med att följa andra, och söka vägledning bland mer intelligenta helt plötsligt finner att de själva ska visa vägen för andra.

Jag har stött på detta även på arbetsplatser. En kvinna har länge jobbat för en mer intelligent man, sedan tar hon över ledarrollen och det leder till en massa sparkande nedåt istället för ledarskap. Tittar man på kvinnor som har axlat ledarrollen och accepterat att de är spjutspetsen, exempelvis Margaret Thatcher så finns det i princip noll har mot henne från män på grund av hennes intelligens (dock finns det såklart både män och kvinnor som hatar henne för andra orsaker).
Citera
2018-05-13, 10:42
  #1067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Conway
Smarta kvinnor är inget som skrämmer mig.
Sen hur smart jag är vet jag inte riktigt. Fick väll 129 på nått iqtest så det var väll ganska hyffsat.

Mja - duttig ponke.
Men det är faktiskt redan vid IQ 69,957 man lär sig att stava till "hyfsat" på ett korrekt sätt.
Citera
2018-05-13, 10:49
  #1068
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

I en stor test för några år sedan vid en rekrytering så hamnade jag i den övre kvartilen.
Jag är lika förbluffad som ni.
Intelligenta kvinnor, det är en förutsättning för att attrahera mig.
Ja, jag har förmånen att leva med en sådan och hon är dessutom smart.
Här används kvinnligheten på alla sätt och vis för att ”vinna” i olika sammanhang.

Jag kan förstå att vissa män hatar intelligenta kvinnor för de blir så satans utmanövrerade av dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback