2007-10-24, 16:40
Medlem
mr.demons avatar
Visste inte heller att män hatade intelligenta kvinnor

däremot tror jag många män hatar arroganta självgoda kvinnor
vilka många gånger uppfattar sej själva som inteligenta.

Vilket dom oftast inte är
2007-10-24, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Tyvärr har vi inget emot intelligenta kvinnor, ju mer destu bättre, feministiska horor som du har vi tillräckligt om. Slynor som du förstör för kvinnor. Du borde sättas i en bur.
2007-10-24, 16:55
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Nej, fy fan. Det gillar jag verkligen inte. Det innebär ju att dom pratar tillbaka till en, vilket är förnedrande när man är på väg ut på jakt-och samlarrunda för att kunna få tag i föda.

Citat:

Ja, det är helt nödvändigt. Är du riktigt smart är en fulhetsoperation det enda valet om du vill ha någon som helst acceptans i samhället.

Citat:
(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Typ lite över 60.
2007-10-25, 07:09
Medlem
Gör vi? :S Jag gillar intelligenta kvinnor i alla fall
2007-10-27, 01:28
Medlem
Muskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Visste inte heller att män hatade intelligenta kvinnor

däremot tror jag många män hatar arroganta självgoda kvinnor
vilka många gånger uppfattar sej själva som inteligenta.

Vilket dom oftast inte är

Så tror jag också att det ofta ligger till. Ungefär som när vissa kvinnor säger att män inte gillar dem för att de är så starka kvinnor. När det egentligen inte handlar om deras styrka utan mer om att de är allmänt stöddiga och otrevliga.

Arroganta, självgoda eller otrevliga personer är inte trevliga oavsett kön.

Jag tror att de flesta män älskar intelligenta kvinnor. Möjligtvis kan kanske vissa känna sig osäkra och frustrerade eftersom det tyvärr är så att många kvinnor sneglar "uppåt" när de är på jakt efter en partner. Dvs män med lägre intelligens, social status eller sämre ekonomi än de själva är inte så intressanta. Ungefär samma osäkerhet antar jag att en mindre attraktiv kvinna kan känna när hon träffar en riktigt stilig man.
Det handlar om en känsla av att inte "räcka till".

Det är min teori
2007-10-27, 01:39
Medlem
Oi!s avatar
Iq 75

Ich Bin Forrest Gump, Ich Våldta Inteligenta Kvinnor Och Nackskotta Dirisch
2007-10-27, 01:51
Bannlyst
Citat:

Det hela är biologiskt betingat. Hög IQ=mindre kvinnliga könshormoner och mera manliga. Enligt genusprofessorn Annica Dahlström är det bevisat att kvinnor med hög IQ har mindre kvinnliga hjärnegenskaper än genomsnittet, och eftersom män av biologiska skäl vill ha kvinnor som är bra på att föda och ta hand om barn och därmed har kvinnliga hjärnegenskaper, så ratar de kvinnor med hög IQ.
2007-10-27, 02:38
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det hela är biologiskt betingat. Hög IQ=mindre kvinnliga könshormoner och mera manliga. Enligt genusprofessorn Annica Dahlström är det bevisat att kvinnor med hög IQ har mindre kvinnliga hjärnegenskaper än genomsnittet, och eftersom män av biologiska skäl vill ha kvinnor som är bra på att föda och ta hand om barn och därmed har kvinnliga hjärnegenskaper, så ratar de kvinnor med hög IQ.

Det tråkiga med detta resonenmang är att intelligenta män som avlar med dumma kvinnor får oftast sämre begåvad avkomma.
På något sätt har intelligensen ökat genom åren.
Antagligen tack vare toffelhjälten.
Heil Lilla Fridolf!
2007-10-27, 14:58
Medlem
Baus avatar
Personligen föredrar jag tjejer/kvinnor som man kan föra givande och vettiga diskussioner med, folk som inte fokuserar på senaste skandalerna britney lyckats med eller vilken dokusåpa som är bäst. De som kan ta ställning och kan diskutera gillar jag.

Vill man dela sitt liv med någon så vill man inte direkt göra det med nån bimbo, då ser jag hellre nån vettig person vid min sida.
2007-10-27, 15:29
Bannlyst
Citat:

Jag respekterar intelligenta kvinnor.

Feministhonor föraktar jag dock i regel.
2007-10-27, 16:19
Medlem
Egalmannens avatar
Synd att det finns så få riktigt intelligenta tjejer, har tidigare läst att det går 5 män på varje kvinna med ett IQ på över 130. Så konkurrensen är hård

Är man sen lite ytlig som jag så blir det riktigt knepigt o få tag på en värdig kandidat.
2007-10-27, 16:22
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda

Å andra sidan är väl Dahlströms teorier och professur lite i gungning då det har talats om att hon förvanskar statistik för att få de resultat hon vill ha i sin forskning...
Kanske inte den bästa källan att hänvisa till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in