2007-10-27, 16:28
Medlem
Katarsiss avatar
Hatar vet jag väl inte... det tror jag inte.

Däremot vill de helst knulla med fnittrande flickor som är sådär charmigt behövande.
2007-10-27, 16:39
Medlem
joppes avatar
Hatar dumma kvinnor som tror de är intelligenta.
2007-10-27, 16:48
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det hela är biologiskt betingat. Hög IQ=mindre kvinnliga könshormoner och mera manliga. Enligt genusprofessorn Annica Dahlström är det bevisat att kvinnor med hög IQ har mindre kvinnliga hjärnegenskaper än genomsnittet, och eftersom män av biologiska skäl vill ha kvinnor som är bra på att föda och ta hand om barn och därmed har kvinnliga hjärnegenskaper, så ratar de kvinnor med hög IQ.
Jag hade för mig att det handlade om att en jämnare hormonbalans korrelerade med högre IQ. Dvs tjejer med lite mindre östro och män med lite mindre testo (därav snacket kring stora bröst och dess korrelation med lägre IQ). Fast det kanske inte var AD som pratade om detta..?
2007-10-27, 16:58
Medlem
AdaLovelaces avatar
i vilket fall tycker jag det är ovanligt korkat att vilja riskera att ens barn blir lika dumma som bimbomamman

faktiskt tror jag inte det är sant att män strävar efter att hitta korkade brudar, jag tror det gäller för gruppen inte så smarta män som gärna vill känna sej smartare än NÅGON

och nej, män hatar inte intelligenta kvinnor
2007-10-27, 17:08
Medlem
Tjennstroums avatar
Intelligenta kvinnor ja tack, men det exkluderar per definition genusvetare, feminister och andra "radikala" kvinnor.
2007-10-27, 17:24
Medlem
AdaLovelaces avatar
trodde du att jag skulle säga emot?
2007-10-27, 17:31
Medlem
Egalmannens avatar
Det är inte bara Annica som tror detta, som hon själv sa så var hennes funktion bara den att hon sammanställer befintlig kunskap och presenterar den. För bara en kvinna kan presentera denna forskningen eftersom många reagerar starkt på den i "alla är lika, med exakt samma möjligheter-Sverige"

Hela tesen bygger på att det sitter många gener som påverkar intelligensen på det 23:e (?)krosomparet som hos mannen är XY och hos kvinnor XX.

Hos mannen har vi XY- Y är mkt mindre än X, enstaka gener som har en positiv inverkan på IQ kan pga av de färre "kockarna" i y så att säga, lättare få en större påverkan när man väl får dom i sin arvsmassa,

Medans kvinnor som har ett helt X, med fler gener som påverkar intelligensen, inte har lika lätt att samla på sig en stor andel positiva anlag. Eftersom andelen påverkande gener är större än hos männen.

Ungefär därför har män både lättare att födas med en dålig uppsättning=korkade, men har också lättare att födas med en bra uppsättning=smarta

Hehe ngn som är bättre verbalt än mig kan gärna få förtydliga, min intelligens är främst spatialt lagd

edit: tänk att en kvinna har 10 hjärngener och en man 5 hjärngener.

om en man får 4 dåliga gener så blir han retarderad.
en kvinna måste ha tag i 8 lika dåliga gener för samma resultat, det krävs alltså mer otur för detta. Ungefär som att det händer att man slår en sexa 2 gånger i rad rätt ofta men desto fler gånger i rad desto mindre troligt.
2007-10-27, 17:52
Medlem
muneys avatar
Ursprungsfrågan är så generaliserande och dum att jag inte tänker besvara den. Män är inte en homogen grupp när det kommer till vilka kvinnor de tänder på och dina egna observationer är knappast "norm".

IQ - över medel (har inte alla det:P).
2007-10-28, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Hatar dumma kvinnor som tror de är intelligenta.

2007-10-29, 00:05
Medlem
Detta är bara en myt. Intelligenta män föredrar intelligenta kvinnor och mindre begåvade män dras till likaledes kvinnor. Detta har naturligtvis med att göra med gemensamma intressen, arbete, inkomst och social status etc.
2007-10-29, 00:19
Medlem
wellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Det hela är biologiskt betingat. Hög IQ=mindre kvinnliga könshormoner och mera manliga. Enligt genusprofessorn Annica Dahlström är det bevisat att kvinnor med hög IQ har mindre kvinnliga hjärnegenskaper än genomsnittet, och eftersom män av biologiska skäl vill ha kvinnor som är bra på att föda och ta hand om barn och därmed har kvinnliga hjärnegenskaper, så ratar de kvinnor med hög IQ.

Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Hela tesen bygger på att det sitter många gener som påverkar intelligensen på det 23:e (?)krosomparet som hos mannen är XY och hos kvinnor XX.

Hos mannen har vi XY- Y är mkt mindre än X, enstaka gener som har en positiv inverkan på IQ kan pga av de färre "kockarna" i y så att säga, lättare få en större påverkan när man väl får dom i sin arvsmassa...

Hej i tråden. Tittade in som snabbast för att se vad ni pratade om. Är det här verkligen vad genusforskarna håller på med? Kallar dom det för vetenskap? Satte kvällschokoladen i halsen när jag läste detta.

För att vara lite på topic.. jag tror att det är så enkelt som att dumma dras till dumma och smarta till smarta. Det har katastrofala konsekvenser för smarta människor eftersom att dom allra flesta är idioter, kvinnor som män.
2007-10-29, 00:19
Medlem
callcias avatar
Män har nog svårare att känna sig underlägsna i ett förhållande, än kvinnor. Därmed vill "vi" vara smartare än våra kvinnor.
Intelligens är inget jag har reflekterat över i mina förhållanden dock.

Sen är det ju allmänt känt att kvinnor sägs vara underlägsna män på många områden, däribland intelligens.
Jag personligen bryr mig inte.

Gjorde ett IQ-test för nått år sedan, som gav resultatet 120. Tror dock inte att detta test var särskilt pålitligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in