Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Haha, det här kan vara den dummaste tråden på väldigt länge. För det första är det en otroligt stor generalisering av dig att påstå att halva världen (män i det här fallet) ogillar smarta kvinnor, vilket med andra ord betyder att det bara är skitsnack eftersom du knappast har sk "personlig erfarenhet" av halva jordens befolkning. För det andra så är det omöjligt att besvara din lilla fråga "för statistiken" eftersom jag står ganska tveksam i frågan till hurvida den ens går att besvara då mätande av sk. intelligens är jävligt godtyckligt
Du är alltså inte den första som påpekar att intelligens är svårt att mäta och att det finns en godtycklighet..
Frågan gäller ju en halv generalisering, dvs inget definitivt utan något som man anser verka vara vanligt förekommande, som fler verkar känna igen sig i. Då diskuterar man det.
Citat:
Så vad har den här tråden åstadkommit? Ja den har visat att du är trångsynt, dum och inte heller har en jämnställd syn på män och kvinnor då du tror att man kan dra alla män över samma kam. Grattis på födelsedagen.
Jag anser att flertalet feminister INTE har en jämställd syn på män och kvinnor. Samt att flertalet män haltar på samma fråga. Att jag anser mig ha en substantiell jämställd syn på könen gör inte att dessa försvinner. Eller deras åsikter. Då är frågan alltså disktabel. Grattis till ditt inlägg. Alla tankar skingrades och svaren har kommit tll oss andra debattörer..