2006-08-28, 18:26
  #205
Medlem
Jägare

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
du är en jägare, i fotboll jagar man boll
Kvinnor är samlare, i skoaffärer samlar de på sig skor

Jag är en kvinnlig jägare, när jag raggar manliga ONS.
2006-08-28, 23:29
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Enligt en artikel jag läste i ett vetenskapsmagasin så kommer arvanlagen för intelligens från moderns sida,vilket är väldigt olyckligt för er som aldrig har träffat en intelligent kvinna.

Här är en artikel. Det finns mkt mer om du gogglar på: inheritance, genes, mother, intelligence osv.
http://www.euchromatin.org/Imprint1.htm

"Intelligens" är bara en del av spektrat, det är först när intelligensen kombineras med lite stake och manlig framåtanda som det händer saker

(juppp, jag satsar på att bli MR.mansgris 2006!)
2006-08-29, 02:14
  #207
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Därför att kvinnor, generellt sett, är sexigare -med allt vad detta innebär.

En intelligent kvinna som ingen eller få män/kvinnor vill ha är helt OK. Hon hotar ingen... utom om hon är REJÄLT smart och NYSKAPANDE. Ingen risk...

En SEXIG och INTELLIGENT kvinna är pesten själv! Eller?

Se bara på Maria Wetterstrand! LAGOM sexig, LAGOM intelligent, uppenbarligen.

Hon lär inte bli något politiskt geni...
2006-08-29, 02:44
  #208
Medlem
mesmerizes avatar
Haha, det här kan vara den dummaste tråden på väldigt länge. För det första är det en otroligt stor generalisering av dig att påstå att halva världen (män i det här fallet) ogillar smarta kvinnor, vilket med andra ord betyder att det bara är skitsnack eftersom du knappast har sk "personlig erfarenhet" av halva jordens befolkning. För det andra så är det omöjligt att besvara din lilla fråga "för statistiken" eftersom jag står ganska tveksam i frågan till hurvida den ens går att besvara då mätande av sk. intelligens är jävligt godtyckligt

Så vad har den här tråden åstadkommit? Ja den har visat att du är trångsynt, dum och inte heller har en jämnställd syn på män och kvinnor då du tror att man kan dra alla män över samma kam. Grattis på födelsedagen.
2006-08-29, 03:24
  #209
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Jadu mesmerize, som du ser finns det över 200 inlägg i den här tråden, så den kan ju inte vara så himla dum kan man tycka. Själv anser jag att man har fått läsa både det ena och det andra som varit intressant. Och nog förstår du väl att Kickan2 möjligen kan ha varit ute efter att provocera lite när hon startade tråden?
2006-08-29, 03:49
  #210
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Haha, det här kan vara den dummaste tråden på väldigt länge. För det första är det en otroligt stor generalisering av dig att påstå att halva världen (män i det här fallet) ogillar smarta kvinnor, vilket med andra ord betyder att det bara är skitsnack eftersom du knappast har sk "personlig erfarenhet" av halva jordens befolkning. För det andra så är det omöjligt att besvara din lilla fråga "för statistiken" eftersom jag står ganska tveksam i frågan till hurvida den ens går att besvara då mätande av sk. intelligens är jävligt godtyckligt

Så vad har den här tråden åstadkommit? Ja den har visat att du är trångsynt, dum och inte heller har en jämnställd syn på män och kvinnor då du tror att man kan dra alla män över samma kam. Grattis på födelsedagen.

Slakpitt!
2006-08-29, 12:13
  #211
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Haha, det här kan vara den dummaste tråden på väldigt länge. För det första är det en otroligt stor generalisering av dig att påstå att halva världen (män i det här fallet) ogillar smarta kvinnor, vilket med andra ord betyder att det bara är skitsnack eftersom du knappast har sk "personlig erfarenhet" av halva jordens befolkning. För det andra så är det omöjligt att besvara din lilla fråga "för statistiken" eftersom jag står ganska tveksam i frågan till hurvida den ens går att besvara då mätande av sk. intelligens är jävligt godtyckligt
Du är alltså inte den första som påpekar att intelligens är svårt att mäta och att det finns en godtycklighet..

Frågan gäller ju en halv generalisering, dvs inget definitivt utan något som man anser verka vara vanligt förekommande, som fler verkar känna igen sig i. Då diskuterar man det.

Citat:
Så vad har den här tråden åstadkommit? Ja den har visat att du är trångsynt, dum och inte heller har en jämnställd syn på män och kvinnor då du tror att man kan dra alla män över samma kam. Grattis på födelsedagen.
Jag anser att flertalet feminister INTE har en jämställd syn på män och kvinnor. Samt att flertalet män haltar på samma fråga. Att jag anser mig ha en substantiell jämställd syn på könen gör inte att dessa försvinner. Eller deras åsikter. Då är frågan alltså disktabel. Grattis till ditt inlägg. Alla tankar skingrades och svaren har kommit tll oss andra debattörer..
2006-08-29, 12:16
  #212
Medlem
DeeDees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Det är förstås enbart för XY-barnen intelligensgenerna på X-kromosomen ärvs enbart på mödernet; för XX-barnen är båda föräldrarna relevanta. Och det är väl just på grund av att det är X-kromosomen som är viktig vi träffat på få intelligenta kvinnor: för att en kvinna skall bli riktigt intelligent krävs två högintelligens-X-kromosomer, men för en man krävs blott en (vilket också betyder att en normal kvinna kan få ett geni till gossebarn).

Fel. Googla på "X inactivation".

//DD
2006-08-29, 13:33
  #213
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDee
Fel. Googla på "X inactivation".

//DD
Alla gener inaktiveras inte, och den här förklaringsmodellen är ju redan allmänt accepterad för utvecklingsstörning.
Citat:
Ursprungligen postat av BBC News
However, researchers have recently discovered that the "silent" X chromosome in females is not entirely silent - some of the genes evade inactivation, meaning the fairer sex does actually express more genes than their male counterparts.
[…]
Although the average IQ of men and women is equal, men are more frequently found at both extremes of intelligence.

This is because, if you have very good intelligence genes on your X chromosome, it pays not to have them muffled by more average genes on another X chromosome.
2006-08-29, 21:26
  #214
Medlem
FidelCastro666s avatar
Fan, jag gillar smarta kvinnor, jag tror inte att det är en generel uppfattning att män föredrar kvinnor som är dumma, eller mindre smarta en dem själva.
2006-08-29, 21:40
  #215
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är jälva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Var har du fått det ifrån? Däremot är okvinnliga kvinnor - som dessutom påstår sig intelligenta - frånstötande.
Varför använda ett schablonartat begrepp som hatar? Förefaller inte särdeles intelligent.
2006-08-29, 22:09
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Var har du fått det ifrån? Däremot är okvinnliga kvinnor - som dessutom påstår sig intelligenta - frånstötande.
Varför använda ett schablonartat begrepp som hatar? Förefaller inte särdeles intelligent.
Å där kom den ja!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in