Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-20, 19:40
Medlem
Är det bara jag förresten som tycker att Emilia ”har nåt”? Tycker att hon är så snygg och verkar vara skithärlig. Sisu liksom!

Hon och Christofer skulle säkert kunna matcha bra i ren energi. Hon behöver en man att få äta upp och han behöver lite åtrå och en dask i baken.
Citera
2024-01-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Ja jag skulle inte pallat ett dygn med en så efterhängsen igel som honom. Tycker dock att det är lite taskigt av både Katja och Lucas att ha sex när de inte har några känslor för sin partner. Katja ger dubbla signaler när hon ligger med honom när hon samtidigt dissar honom rent allmänt. Dock är han obehaglig. Speciellt efter han blev kränkt och började bete sig som en bebis.

Ja! Både Katja och Lucas verkar ha enorma problem med att vara öppna med sina respektive, enklast då är ett mercy fuck antar jag… kanske mycket vin? MEN, ligger du med en incel, så öppnar du samtidigt helvetets portar - allmänt känt!
Citera
2024-01-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Är det bara jag förresten som tycker att Emilia ”har nåt”? Tycker att hon är så snygg och verkar vara skithärlig. Sisu liksom!

Hon och Christofer skulle säkert kunna matcha bra i ren energi. Hon behöver en man att få äta upp och han behöver lite åtrå och en dask i baken.

Emilia snygg? kollar vi på samma program eller kollar du syntolkat?
Citera
2024-01-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traktortommy
Emilia snygg? kollar vi på samma program eller kollar du syntolkat?

Smaken är som baken, jag tycker till exempel att Krysse-Li ser ut som en avdankad tant nere på bingohallen. Emilia har låga. Och tåga. Hon sätter inte på sig någon minikjol eller lösögonfransar. Fräsig tjej!
Citera
2024-01-20, 20:15
Medlem
kukflashs avatar
Känns som att Oscar och Katja skulle vara en bra match
Citera
2024-01-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jaja, vi har olika syn på det.
Om hon nu inte gillade honom varför ens fortsätta programmet? Jo, hon ville ha tv tid. Det är inget fel i att inte gilla någon, som du själv säger att hon inte gjorde, men återigen varför ens fortsätta då? Och sedan bli LEDSEN när han kastar bort ringen. Låt mig att skratta åt hennes beteende.
För att hon signat upp att vara med i programmet? Precis som att folk fortsätter vara med i Gift vid första ögonkastet eller Paradise Hotel fast det inte går som de tänkt. De har gått med på programidén och därför behöver de försöka, det är inte så svårt att förstå. Hon ogillade honom inte och därför pinade hon sig igenom det. Du är ju själv väldigt tydlig med vad som är programmets utgångspunkt, att de i slutet ska stå framför varandra vid altaret och säga ja eller nej? så jag förstår inte varför du grinar över att hon fortsatte.
Hon sörjer såklart att det inte blev som hon hade hoppats, vilket var det hon sa. Hon sa aldrig att hon var ledsen över HONOM, hon sa att hon var ledsen att han inte var the one. Det är fullt rimligt att bli ledsen över att något man investerat både tid och känslor i inte blir som man förväntar sig/hoppades/ville. Att du skrattar åt det (och samtidigt tycker att Christofers fasadrämning är ett "sundhetstecken") säger mer om dig än någon annan.
Citera
2024-01-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Kul att läsa amerikaners kommentarer om den svenska versionen. Några uppskattade till exempel att möhippan och svensexan ägnades åt ”wholesome activities” och inte supande på strippklubbar.

Andra förfasade sig över att Rasmus vill att de delar lika på utgifterna i framtiden.

Trots att deltagarna försöker lajva amerikaner så kan man ändå se visssa kulturskillnader.

Var är du inne och läser?
Citera
2024-01-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witch-inc
Var är du inne och läser?

Det är inne på Reddit, de har en riktigt rolig sub där man kan läsa om reaktionerna på oss svenskar:
r/LoveIsBlindOnNetflix

https://www.reddit.com/r/LoveIsBlindOnNetflix/
Citera
2024-01-20, 20:34
Medlem
hugelak90s avatar
Har sett alla tillgängliga avsnitt nu och Christopher är så sjukt obehaglig. Överöser med konstiga komplimanger som "mitt hjärtas fröjd" för att sedan vända totalt och bli sjukt dryg. Catja lämnar lägenheten för att samla sina tankar och han tappar det fullständigt och försöker få sig själv att framstå som ett offer. Typiska beteenden för en våldsam och kontrollerande partner, kan lätt se hur hans beteende bara eskalerar och tillslut övergår till fysiska handlingar. Kvinnor borde hålla sig borta från den mannen...

Sergio tycker jag får oförtjänt mycket kritik, han känns bara allmänt omogen och osäker på sig själv, inget mer.
Citera
2024-01-20, 20:42
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Haha scenen med Christofer och Catja är PERFEKT.

Catja ger honom nyckeln till kvinnlig attraktion och säger rakt ut vad han behöver göra men han kan ändå inte få in det i hans huvud, eller snarare så kan han inte acceptera det. Kanske för att han gjort fel i 20 år och det är för smärtsamt att inse det så här sent i livet.

Han säger "jag kan vara så men då skulle jag istället köra över dig". Det är precis det hon vill! Hon säger det till och med rakt ut: "det har vi inte testat än" och ler. Kör över henne. Hon vill bli överkörd av en ångvält som gör henne platt som en pannkaka precis som alla kvinnor. Knulla henne inte bara fysiskt utan även mentalt.

Kvinnor är bara attraherade av män som står över dem och är dem överlägsna. När han överöser henne med komplimanger och kompromissar hela sitt liv så underkastar han sig henne och signalerar att hon är mycket bättre än honom. För när han är 100% hängiven till henne vet hon att hon kan få en man som är MINST lika bra som Christofer och då är han inte intressant längre för då vet hon att hon förmodligen också kan få någon bättre.
Om han hade varit bättre än henne hade han haft andra alternativ än henne tillgängliga och då hade han aldrig behövt krypa för henne eller kompromissa. Istället hade han kunnat ställa krav på henne för om hon inte går med på kraven väljer han bara något av de andra alternativen.

"Treat her like a celebrity and she'll treat you like a fan".

Han säger att det bara är så han är i ett förhållande men hans "nice guy"-approach är också bara en konstruktion han byggt upp själv(en dålig sådan) som enkelt går att ändra på om man är villig. Att klaga på att världen fungerar på ett sätt som går emot ens egna fantasier om hur man tycker världen borde fungera är inte konstruktivt eller speciellt vettigt. Mycket bättre att acceptera verkligheten som den är, se det fina i det och anpassa sig.

I de efterföljande scenerna verkar han gå sönder helt och hållet och blir bara ologisk och otrevlig. So much for Mr. Nice Guy.

Tyvärr verkar han inte ha lärt sig något utav upplevelsen och kommer få liknande resultat i alla framtida förhållanden tills han lär sig att kvinnor inte är attraherade av dörrmattor.

Det fetade: Jag tolkade det snarare som att hon lite ironiskt utmanar honom: "Ja men testa att köra över mig och se hur det går!"
Citera
2024-01-20, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
För att hon signat upp att vara med i programmet? Precis som att folk fortsätter vara med i Gift vid första ögonkastet eller Paradise Hotel fast det inte går som de tänkt. De har gått med på programidén och därför behöver de försöka, det är inte så svårt att förstå. Hon ogillade honom inte och därför pinade hon sig igenom det. Du är ju själv väldigt tydlig med vad som är programmets utgångspunkt, att de i slutet ska stå framför varandra vid altaret och säga ja eller nej? så jag förstår inte varför du grinar över att hon fortsatte.
Hon sörjer såklart att det inte blev som hon hade hoppats, vilket var det hon sa. Hon sa aldrig att hon var ledsen över HONOM, hon sa att hon var ledsen att han inte var the one. Det är fullt rimligt att bli ledsen över att något man investerat både tid och känslor i inte blir som man förväntar sig/hoppades/ville. Att du skrattar åt det (och samtidigt tycker att Christofers fasadrämning är ett "sundhetstecken") säger mer om dig än någon annan.

Hon hade kunnat hoppa av programmet när hon ville. Sluta försvara henne in till döden.
Christopher valde ju att avsluta det när han kastade iväg ringen. Gick han emot programmets ide och det han "signat" upp sig på då eller? Om du nu ska snacka om att man ska fullfölja det man signat upp sig sig på så gjorde ju varken Christopher eller Catja det då själva iden var att de skulle gifta sig, vilket de inte gjorde. Dessutom så kanske du missade att det typ var 70 deltagare i början, varav det blev 4 par av. Menar du att ca 80% inte gjorde det som de signade upp sig på då eller? Lägg ner. Catja hade kunnat avsluta "förhållandet" närsomhelst med Christopher, som de flesta i programmet gjorde. Men hon VILL ha tv-tid, inget konstigt med det men både du och jag kan ju vara ärliga om vad det egentligen handlade om. Dessutom tycker jag det är konstigt att hon låg med honom flera gånger, snacka om att skicka dubbla signaler.
Citera
2024-01-20, 20:59
Medlem
Min åsikt om deltagarna:

Meira: Verkar så sjukt tråkig. Oscar försöker prata om saker han läst osv och hon är typisk tjej och intresserar sig inte.

Oscar: Osexig pga feminin men verkar vara en bra människa.

Catja: 100% humorbefriad, ev lägre IQ än genomsnittet, dead inside

Christoffer: Too much.

Lucas: Finns det något djup där? Det enda han gör är att le med tänderna. Hans tänder är överallt. Ok att han har symmetriskt ansikte men det ursäktar inte att han slänger fram tänderna stup i ett. Precis som Jessica Almenäs. Stäng munnen nån jävla gång. Vi vet att ni älskar era tänder men låt det inte gå ut över alla andra.

Emilia: Verkar rapp och smart men verkar också äldre än hon rent biologiskt är. Hon passar inte in i programmet. Åtminstone inte med de killar som är med nu. Hon är inte fet men ger ändå intrycket av att vara det. Det är märkligt.

Rasmus: Verkar smart men… Kanske lite… egovibbar. Jag får känslan av att han inte vill ställa upp för sin framtida fru ekonomiskt utan att han föraktar svaghet och vill att alla runtomkring ska klara sig själva. Han känns inte omhändertagande helt enkelt, vilket är red flag.

Krissy (stavning?): Verkar otroligt vettig men skulle lätt kunna manipuleras av Rasmus. Hon tror så gott om alla och vill för mycket komma in i en ”kärleksfull familj”.

Sergio: Jobbig att leva med.

Amanda: Underbar men VARFÖR Sergio?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in