Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-13, 12:53
Medlem
Orten tjejen borde har tänkt på att det kan vara svårt att gifta sig med någon som inte har bott i förorten. Eftersom hon har hakat upp sig på detta. Eller har hon missuppfattat allt och trott att det bara är ortenkillar som ska dejta 👌
Citera
2024-01-13, 12:59
Medlem
Christofer är typ obehaglig på nåt sätt…

Dj Freak - flyy tjejen

Karolina med stringtrosorna - wtf 😳

Jätte bebisen Johan - ursäkta men han måste ha ljugit om sin ålder. Ser ju ut som 50
Citera
2024-01-13, 12:59
Medlem
Vad den här serien visar mest är ju hur lätt de flesta människor har till att fylla sina hjärnor med oxytocin, dopamin, beta-endorfin och serotonin och andra substanser för att få känslan av att de är kära och att det går att inbilla de flesta som närmat sig 40 att de hittat sin "soulmate" i princip vem som helst egentligen. Om någonting visar det hur låga krav folk har på sin partners intellekt, personlighet och allt utanför det fysiska.

i den här serien är det 15-16 kvinnor.
Sattes jag själv inför endast 15-16 utvalda kvinnor skulle jag sannolikt ha svårt att finna ett intresse i ens någon av dem. Är det tänkt att man ska spendera resterande del av sitt liv med en person skulle jag garanterat behöva ett enormt större urval att välja bland. Skulle jag ställas inför en 1000 st kvinnor i en för mig lämplig ålder så kanske jag skulle kunna hitta 1-3 st kandidater jag hade något större intresse för. Men endast i en 15-16 st är inte sannolikt. Och blir man dissad av en man precis påståtts hållit som sin livs kärlek, så kan de i många fall bara hitta en annan partner en kort stund senare som de kan betrakta som sitt livs kärlek.

I det här programmet finns det dock bara 15-16 män och kvinnor och välja på och fantastiskt nog lyckas de flesta tycka sig hitta sin livs kärlek efter bara någon dag. Och i många fall lyckas deltagarna hitta flera stycken killar eller tjejer de kan tänka sig att gifta sig med och säga "jag älskar dig" till trots att de bara pratat några timmar med varandra.

Det är någonting tragikomiskt över folk som närmar sig 40 men som rent mentalt fortfarande är infantila barn i sinnet.
Senast redigerad av HansVonFreudhaus 2024-01-13 kl. 13:02.
Citera
2024-01-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helt-oklart
Sergio och Amanda är gifta och bor ihop

Är det sant? Nu är jag kvinna intresserad av män men tycker att hon är en 10-poängare vad gäller allt jämfört med de andra. Sergio kanske har en liten chans att vara crazy och knepig på ytan men bra under kaoset. Hoppas att dina uppgifter stämmer
Citera
2024-01-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Jag är benägen att hålla med, även om jag nu är en av dom som har börjat kolla på skiten.
Jag vill ändå tro att många som kollar, precis som jag, delvis gör det för att man fascineras över människor och deras beslut i påtvingade situationer.
Man försöker förstå hur folk tänker när dom bortser från ALLA varningssignaler och inbillar sig att dom är kära - eftersom dom förväntas vara just det.

Sen är det något med att titta på folk som säger så pinsamma saker att det bara knyter sig i magen på en

Någon som har visat brösten?
Citera
2024-01-13, 13:38
Medlem
WallabeJoys avatar
Men programmet slutar ju med att de står i kyrkan och säger ja eller nej till varann. Så de som säger ja blir ju gifta. Och de som säger nej blir ju inte det.

I usa spela Love is blind in 1.5 år innan det sänds. Så det det är ju intressant att se efter 1,5år om någon av de som säger ja ännu är gifta.
Citera
2024-01-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Vad den här serien visar mest är ju hur lätt de flesta människor har till att fylla sina hjärnor med oxytocin, dopamin, beta-endorfin och serotonin och andra substanser för att få känslan av att de är kära och att det går att inbilla de flesta som närmat sig 40 att de hittat sin "soulmate" i princip vem som helst egentligen. Om någonting visar det hur låga krav folk har på sin partners intellekt, personlighet och allt utanför det fysiska.

Sattes jag själv inför endast 15-16 utvalda kvinnor skulle jag sannolikt ha svårt att finna ett intresse i ens någon av dem. Är det tänkt att man ska spendera resterande del av sitt liv med en person skulle jag garanterat behöva ett enormt större urval att välja bland. Skulle jag ställas inför en 1000 st kvinnor i en för mig lämplig ålder så kanske jag skulle kunna hitta 1-3 st kandidater jag hade något större intresse för. Men endast i en 15-16 st är inte sannolikt. Och blir man dissad av en man precis påståtts hållit som sin livs kärlek, så kan de i många fall bara hitta en annan partner en kort stund senare som de kan betrakta som sitt livs kärlek.

I det här programmet finns det dock bara 15-16 män och kvinnor och välja på och fantastiskt nog lyckas de flesta tycka sig hitta sin livs kärlek efter bara någon dag. Och i många fall lyckas deltagarna hitta flera stycken killar eller tjejer de kan tänka sig att gifta sig med och säga "jag älskar dig" till trots att de bara pratat några timmar med varandra.

Det är någonting tragikomiskt över folk som närmar sig 40 men som rent mentalt fortfarande är infantila barn i sinnet.

Mycket bra analys. Instämmer till fullo.

Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Är det sant? Nu är jag kvinna intresserad av män men tycker att hon är en 10-poängare vad gäller allt jämfört med de andra. Sergio kanske har en liten chans att vara crazy och knepig på ytan men bra under kaoset. Hoppas att dina uppgifter stämmer

Amanda verkar vara fantastisk, men hon är uppenbarligen otroligt lätt att manipulera.
Snubbar som Sergio ser sånt DIREKT och vet hur dom ska utnyttja det.
Vi har redan sett gaslightning från hans sida och sånt håller INGEN vettig människa på med.

Amanda verkar vara den typen av kvinna som inte skulle uppskatta en bra kille, eftersom hon då inte får uppleva den extremt beroendeframkallande känslan som kommer med att bli upplyft och kärleksförklarad - efter att först har blivit väldigt illa behandlad (psykiskt eller fysiskt).
Samma drog som gör att tjejer stannar med psykopater och narcissister (läs: badboys).
"Han är snäll ibland"
Citera
2024-01-13, 13:42
Medlem
Hon catja är ju bara kvar för tv tid atm, 100%. Hon ser ju typ äcklad ut när hennes ”partner” säger något eller ger hon komplimanger 😂
Citera
2024-01-13, 13:42
Medlem
WallabeJoys avatar
Jag tycker Christofer verkar en snäll kille. Han och några andra som inte förlovade sig vägar tex säga ifrån.

Hans hårfärg är ful men hade han haft naturligt brunt hår hade han varit riktigt snygg. Han ser bra ut i uppsatt.
Men lila hår det slutar man med när man blir tonåring.

Synd hans tjej inte förstår; jag tror inte de säger ja. Vilket är synd. Tror han är en kille hon behöver och inte såna hon dejtar förut.
Citera
2024-01-13, 13:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Min analys

Chris och Catja
Hoppas hon vågar satsa.
Han verkar snäll och genuin. Tycker han ser bra ut om han slopade det lila håret.
Tror dock inte hon ser det, tror hon dras till bad guys som inte ringer dagen efter.

Hon kommer säga Nej
Han vet ej skulle kunna säga ja men oväsentligt pga av hennes nej.

Lukas och Emilia
Han är den som ser bäst ut av alla,
Hon är inte snygg utan ser väldigt vardaglig ut. Förstår inte det där fysiska kravet man ställer på någon efter en vecka.
Jag kladdar inte på folk jag inte känner.

Han kommer säga nej om han inte börjar bli sugen på henne.
Den andra tjejen han dejtade vägar ju inte snygg hon heller. Drogs han till tjejer med finsk brytning typ?
Hon kommer säga nej om hon inte får ligga.

Sergio och Amanda
Han ger mig så jövla röda flags. Tror han varit en riktig player men tror han blivit ratad av alla tjejer han på riktigt tyckt om. Därav att han är rädd och beter sig som en idiot.
Amanda gillar jag, känns mjuk och genuin.
Om de håller sams och fortsätter säger de båda ja.
Gillar inte hur han kräver saker för annars drar han.. känns som småhot. Det kan få henne att säga nej.

Rasmus och K… vad hon nu hette.
De verkar vara attraherade av varann sen de sågs irl.
Hon är snyggare än honom och det vet han.
Han kommer säga ja för han kan inte få snyggare, hon kommer säga ja om inget händer som får hennes att tänka annorlunda om honom.

Rasmus och hon iranskan som jag inte minns namnet på.

Han är ju snäll, en liten tönt på ett snällt sätt säger jag det som bara vill ha en snäll tjej.
.
Hon är rasistisk gällande hur hon kommer mottas. Tankar hon inte ens tänkt. Hon hade inte varit nöjd med Johan heller men nu blir hon en mystisk rosaskimrande prins i hennes fantasi.
Hon letar bara fel och då är det vad hon kommer hitta.
Oskar kommer säga ja
Hon kommer säga nej.

Så två av 5 är vad jag tror i nuläget.
Efter 4 avsnitt.
Citera
2024-01-13, 14:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus

Brukar inte vara många par som håller ihop efter sådana här program.
Men hela grejen att man måste hitta en perfekt "soulmate" bland tusentals kandidater är bullshit. I princip ingen har sådana valmöjligheter i riktiga livet heller.
Som man handlar det mer om att ta en tjej som är attraktiv och har okej personlighet och sedan lära upp henne hur hon ska vara en bra flickvän eller fru, man skapar sin perfekta partner.
Och en kvinna behöver bara någon som är bättre än henne och som hon tycker är bättre än henne som kan leda henne rätt. Sen bygger man upp något bra tillsammans.

Men sen blir det ju kognitiv dissonans när narrativet man tror på är att man måste hitta "the one" och man hamnar i ett sådant här program. Då blir det att man bygger upp en falsk verklighet och ljuger för sig själv om att den andra är den perfekta partnern och att man älskar den, innan allting vanligtvis kraschar. Man ser ju i poddarna att de bygger upp orealistiska idealbilder och sedan blir de ofta besvikna när de träffar den riktiga människan.

Nästan allt de säger till varandra när de träffats är flera lager av falskhet som döljer den riktiga sanningen, att de antingen bara vill knulla eller att de inte är sexuellt attraherade av den andra.
Senast redigerad av mendokse 2024-01-13 kl. 14:47.
Citera
2024-01-13, 14:43
Medlem
Sergio måste ha vara dåligt allmänbildad. Nästan 40 och vet inte vad skolios är.

Amanda som nappade på honom är ju definitivt flera klasser ovanför hans liga. Hon kan ju få vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in