2025-03-25, 09:12
Medlem
Haha...
Jag känner att Ola dumpade Milly för att hon inte visade tecken på att vara lättpåverkad och medgörlig nog för honom att dra in i sin sekt. En sekt där kompisen Bea är nån sorts sektledare?

Milly klarade sig undan med blotta förskräckelsen.

Ola snärjer snart nån annan in i sin hummande tillvaro, som han kan styra...

Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Lyssna på Beas försvarstal och ursäkt på sin Instagram.

Notera att hon säger "Jag förstår om jag varit plump" och att hon "såklart vill ta ansvar för det".

Men i en ursäkt ska man aldrig använda ordet "om", eftersom det signalerar att man inte själv håller med om att man varit plump, och lägger över ansvaret på oss som tittar. I praktiken säger hon: "Om ni anser att jag varit plump, så tar jag ansvar för det. Annars gör jag det inte."

Som relationscoach borde hon veta att en ursäkt ska vara entydig och utan villkor. Att använda konditionalsatser som "om" kan ge intrycket att man ifrågasätter om handlingen faktiskt var fel, vilket i sin tur kan tolkas som en undanflykt snarare än ett faktiskt ansvarstagande. Hon borde ha sagt: "Jag har insett att jag varit plump och tar ansvar samt ber om ursäkt för det."

Dessutom säger hon att hennes kommentarer "landat fel". Även där lägger hon ansvaret på oss som tittar – att vi tolkat henne fel, snarare än att hon uttryckt sig klumpigt.

Hon har för övrigt, till skillnad från Ola, omöjliggjort kommentarer på sina inlägg.

Expressen uppmärksammar Bea.

Inslag i SVT om tantrasekten där före detta medlemmar, som Bea och Ulf Adelsohns son, figurerar.
Citera
2025-03-25, 12:20
Medlem
Nu kom jag på vem Wiktor är lik: Michael Schumacher ju.
Citera
2025-03-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2

Sherminater i American Pie!
Citera
2025-03-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eelefant
Det hade varit intressant om Olas tidigare flickvänner kunde berätta om hur deras förhållanden med honom var.

EDIT Bloggen Sanning och Konsekvens får det verkligen att låta som att Gabbi varit ihop med Love is blind Ola. Men det stämmer visst inte. Så sjuk clickbaite de gjorde där! Jag hörde inte det först, så lyssna inte på podden, hon har alltså inte varit ihop med Ola utan snackar om nån annan som ÄR som Ola.
Senast redigerad av AnnaChiara 2025-03-25 kl. 14:22.
Citera
2025-03-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Som på beställning berättar Nyheter24:s nöjeschef Gabriella Bark om sina 4 år tillsammans med Ola, där hon bekräftar att han var likadan mot henne, som mot Milly. Samtidigt som han själv kunde ta en drink. Hon säger också att hans kompis Bea verkligen vill ha sex med Ola. Ola ville heller inte under deras fyra år långa förhållande tala om för folk utåt att de var ett par.

Gabi, Gabriella berättar om detta idag i podden Sanning och konsekvens som hon har med Bloggbevaknings Camilla Gervide:
https://poddtoppen.se/podcast/138131...ing-konsekvens
17.33 minuter in hör man henne berätta om Ola.

Hon säger att hon varit tillsammans med "en" Ola. Rubriken till avsnittet är clickbait.
Citera
2025-03-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramusPlayer
kan ju vara något hon sa för att inte oroa familjen, jättehemskt att systern kan tänka sig bo någonstans än Stockholm ju. Göteborg och Wiktor kanske inte är ”fint” nog.

det hade varit kul om det stämmer att nathalies syster inte tycker att gbg är fint nog när hon själv bor i Borås haha!!
Citera
2025-03-25, 14:21
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obbaq
Hon säger att hon varit tillsammans med "en" Ola. Rubriken till avsnittet är clickbait.

det finns många som heter Ola. Det har dessutom funnits en känd schimpans i Sverige som hette Ola
Citera
2025-03-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obbaq

Jag har rättat mitt inlägg, det stämmer det du säger, det var ett litet ord där som jag inte hörde. "En" Ola.
Citera
2025-03-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Jag vill veta mer om Ola. Inget som vet något om honom sen tidigare? Ingen som gått i skolan eller jobbat med honom? Har han varit missbrukare?
Någon på tiktok skrev att han suttit på samma behandlingshem som Ola för något år sen.
Citera
2025-03-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2

Citat:
Ursprungligen postat av Vettefan22
Sherminater i American Pie!
Nej, han är ju Danny Saucedos kusin från landet!
Citera
2025-03-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Någon på tiktok skrev att han suttit på samma behandlingshem som Ola för något år sen.

Sa han vilka droger eller alkhol Ola sökte behandling för?
Citera
2025-03-25, 18:30
Medlem
stolenChevys avatar
Vet någon vad Jacob "gick på" för droger och hur länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in