2025-03-24, 21:15
Medlem
Måste säga att det är märkligt att köpa tre stora öl (minst av vad man såg) en liten öl + choklad om han ser henne som en form av missbrukare som han ska sitta och klaga på.
Citera
2025-03-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Måste säga att det är märkligt att köpa tre stora öl (minst av vad man såg) en liten öl + choklad om han ser henne som en form av missbrukare som han ska sitta och klaga på.

Nä, jag tror att det där var skadekontroll från produktionens sida. Och Milly ställde upp, sjysst som hon är, så tog hon på sig skiten att vara chokladätaren igen. Det är intressant att tv journalisten inte frågade om de 3 ölburkarna. Öl är ju inte ens Millys grej, det är ju vin och coca-cola väl.

För OM en man köper choklad till sin fästmö, inte sjutton lägger han in en halv bit i kylskåpet som "present". Och vem köper Marabou idag och stödjer Ryssland?? Nej, hade Ola fått för sig att köpa choklad till Milly så hade han lagt fram en finare förpackning choklad till henne, när hon kom.

Jag tror att Milly var Milly och gjorde detta för att hon är en så fin människa och kunde se all kritik Ola fått. Det är ingen slump att klimakterietanten Bea Karinsdotter också låtsas göra någon sorts avbön på sin instagram idag, som någon nämnde ovan. Orkar inte kolla på människan.
Citera
2025-03-24, 22:00
Medlem
timpanis avatar
Lyssna på Beas försvarstal och ursäkt på sin Instagram.

Notera att hon säger "Jag förstår om jag varit plump" och att hon "såklart vill ta ansvar för det".

Men i en ursäkt ska man aldrig använda ordet "om", eftersom det signalerar att man inte själv håller med om att man varit plump, och lägger över ansvaret på oss som tittar. I praktiken säger hon: "Om ni anser att jag varit plump, så tar jag ansvar för det. Annars gör jag det inte."

Som relationscoach borde hon veta att en ursäkt ska vara entydig och utan villkor. Att använda konditionalsatser som "om" kan ge intrycket att man ifrågasätter om handlingen faktiskt var fel, vilket i sin tur kan tolkas som en undanflykt snarare än ett faktiskt ansvarstagande. Hon borde ha sagt: "Jag har insett att jag varit plump och tar ansvar samt ber om ursäkt för det."

Dessutom säger hon att hennes kommentarer "landat fel". Även där lägger hon ansvaret på oss som tittar – att vi tolkat henne fel, snarare än att hon uttryckt sig klumpigt.

Hon har för övrigt, till skillnad från Ola, omöjliggjort kommentarer på sina inlägg.

Expressen uppmärksammar Bea.

Inslag i SVT om tantrasekten där före detta medlemmar, som Bea och Ulf Adelsohns son, figurerar.
Senast redigerad av timpani 2025-03-24 kl. 22:03.
Citera
2025-03-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nä, jag tror att det där var skadekontroll från produktionens sida. Och Milly ställde upp, sjysst som hon är, så tog hon på sig skiten att vara chokladätaren igen. Det är intressant att tv journalisten inte frågade om de 3 ölburkarna. Öl är ju inte ens Millys grej, det är ju vin och coca-cola väl.

För OM en man köper choklad till sin fästmö, inte sjutton lägger han in en halv bit i kylskåpet som "present". Och vem köper Marabou idag och stödjer Ryssland?? Nej, hade Ola fått för sig att köpa choklad till Milly så hade han lagt fram en finare förpackning choklad till henne, när hon kom.

Jag tror att Milly var Milly och gjorde detta för att hon är en så fin människa och kunde se all kritik Ola fått. Det är ingen slump att klimakterietanten Bea Karinsdotter också låtsas göra någon sorts avbön på sin instagram idag, som någon nämnde ovan. Orkar inte kolla på människan.

Vi vet ju dock inte hur länge dom hade varit i huset när han öppnade kylen.
Citera
2025-03-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramusPlayer
Vi vet ju dock inte hur länge dom hade varit i huset när han öppnade kylen.

Milly kom ju när han stod och lagade maten och öppnade kylskåpet.

Jag tror ju inte att produktionen hade missat ett så fantastiskt tillfälle som att Ola gav Milly en ryssägd Marabou chokladkaka och 3 öl i present! Vilken filmscen det hade varit, måste ju vara drömmen för varje producent.

Jag tror att det här är början. Till veckan kommer vadhettehannu Wictor gå ut i Hänt och beskriva vilken fantastisk man Ola är och vilka underbara andningsövningar han och Nathalie haft med Bea och Ola på kursgården, och att han numera är en helt ny människa tack vare Ola.
Citera
2025-03-24, 22:46
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Varför är alla som bor i Stockholm väldigt kåta på att bo kvar i Stockholm?
Dom är ungefär som amerikaner (USA) och alltid varit.
"hur kan man inte vilja bo i USA?!"

Storhetsvansinne dvs. Besöker Stockholm i jobb och för vänner några gånger per år men skulle aldrig flytta dit. Men det förstår inte stockholmare.
Citera
2025-03-24, 23:18
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Lyssna på Beas försvarstal och ursäkt på sin Instagram.

Notera att hon säger "Jag förstår om jag varit plump" och att hon "såklart vill ta ansvar för det".
När Bea säger just detta skakar hon på huvudet, vilket signalerar att hon egentligen inte anser att hon gjort nåt fel.
Citera
2025-03-25, 00:00
Medlem
Fan bara bögar som ser detta??😉😂😂 skoja bara. Börjat se nu. Rasmus verkar vara en riktig slemmig typ va??
Citera
2025-03-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Dom är ungefär som amerikaner (USA) och alltid varit.
"hur kan man inte vilja bo i USA?!"

Storhetsvansinne dvs. Besöker Stockholm i jobb och för vänner några gånger per år men skulle aldrig flytta dit. Men det förstår inte stockholmare.

Bra. Vi har nog med lantisinvasionen som det är. Övertyga några av dina polare att flytta tillbaks till respektive byhålor också om du kan.
Kul det där med att landsortsbyket hatar "08r" men flyttar hit i tiotusental varje år.
Citera
2025-03-25, 00:25
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Bra. Vi har nog med lantisinvasionen som det är. Övertyga några av dina polare att flytta tillbaks till respektive byhålor också om du kan.
Kul det där med att landsortsbyket hatar "08r" men flyttar hit i tiotusental varje år.
Jag bor i Göteborg, ingen håla.
Citera
2025-03-25, 01:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaemo
Nu har Bea lagt upp ett videoklipp på sin Instagram där hon ber om ursäkt för hennes medverkan i Love is blind och om hon uttryckt sig plumpt.
"om" Jaa, du... "Big Mama".
Har tyvärr inte tillgång till Instagram.
Citera
2025-03-25, 07:17
Medlem
Det hade varit intressant om Olas tidigare flickvänner kunde berätta om hur deras förhållanden med honom var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in