2025-03-15, 15:02
Medlem
Man fattar ju att det är TV och att de vill ha färgstarka personligheter med. Men herregud vad är detta? Inte en enda som känns genuin.
Svårt att känna nått vidare engagemang för nån av dom som är med i årets säsong.

Hade mycket hellre följt detta paret. Knappt sett dom men det lilla jag sett av killen så verkade han normal och gjorde ett gott intryck.

https://www.hant.se/noje/love-is-bli...tflix/10731078

AVSLÖJAR! Love is blind-profilerna blev ett par – ratas av Netflix: ”För tråkiga”
Citera
2025-03-15, 15:45
Medlem
Oscar och Alicia: Oscar tuggar med öppen mun. Kombination av autism och att ha läst The Game alldeles för många gånger. Han skapar obehag. Inte en chans att det håller.

Niklas och blondinen: Förvånad över kärleken alla har för Niklas. Han lovebombade henne ordentligt, verkligen ordentligt och det var sån jävla red flag. Han sa att han älskade henne innan han ens träffat henne. Skulle inte bli förvånad om han tröttnar på henne efter ett tag, när de har uppnått alla steg som går att uppnå i en relation.

Ola och Milly: Ola är skitcool. Vissa störiga beteenden som stönandet men overall en cool kille. Stör mig massor på Milly och då har jag inte ens tagit hänsyn till hennes utseende. Sjukaste mest oväntade matchningen någonsin.

Wiktor och Nathalie:
Haha. Båda är jättetråkiga och saknar personlighet. De behöver någon med personlighet för att kunna spegla sig själva i den andra. Kolla bara hur avslappnad Wiktor är med Jakob tex. För Jakob har en personlighet.

Jakob och vad hon nu heter:
Svårt att definiera. Han har svårt att hantera att hon är out of his league. Hon är för snäll för att inte ge det en chans. Spännande...
Citera
2025-03-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Uttrycket ”Tall, dark and handsome” kommer för övrigt från 20-talets Hollywood och avsåg definitivt inte mörk hy. Jag har aldrig hört det användas så heller utan det syftar på en lång man med mörkt hår.

Jag tror inte att Karolina syftade på mörk hy när hon sa det.

Precis, praktexempel är Tom Ellis i Lucifer. Folk i tråden som tror dark syftar till mörk hudfärg är helt enkelt obildade.
Citera
2025-03-15, 16:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsracoon
Jag var så säker på att de nämnde det i den amerikanska säsongen med en kille som frågade massa tjejer om han skulle kunna ha dem på axlarna under en konsert (för att lista ut vikt) att de då nämnde att de inte skulle prata om utseende och att det var något han gjorde för att komma förbi den regeln men jag kollade upp det nu och det verkar inte som att det är emot reglerna att prata om utseende!

Jag måste kommit ihåg fel. Kanske för att han fick väldigt mycket skit för den frågan.
Ja han fick skit för det av några av de andra deltagarna men han blev inte utskickad av produktionen och som någon skrev innan så berättade ju Sergio i svenska säsong 1 om sin etnicitet utan att det var några problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag tycker Milly är söt
Men töntig som ska prata Svengelska hela tiden
Allihop håller ju på med det
Och gud oh my god shit och så vidare
Inte värre än finskan i förra säsongen och flera andra väl? Då kändes det som nästan alla deltagare slängde in (ofta felaktiga) meningar på engelska väldigt ofta. Jag tycker sånt är riktigt störigt, särskilt när vi har ett så vackert språk.

Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Man fattar ju att det är TV och att de vill ha färgstarka personligheter med. Men herregud vad är detta? Inte en enda som känns genuin.
Svårt att känna nått vidare engagemang för nån av dom som är med i årets säsong.

Hade mycket hellre följt detta paret. Knappt sett dom men det lilla jag sett av killen så verkade han normal och gjorde ett gott intryck.

AVSLÖJAR! Love is blind-profilerna blev ett par – ratas av Netflix: ”För tråkiga”
Hmm. Låter ju som att det inte var ett riktigt frieri? Och då gick inte Netflix med på att fortsätta följa paret/skicka de till Kreta. Gissar jag.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2025-03-15 kl. 16:47.
Citera
2025-03-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esum
....
Jakob och vad hon nu heter:
Svårt att definiera. Han har svårt att hantera att hon är out of his league. Hon är för snäll för att inte ge det en chans. Spännande...

Du MÅSTE mena tvärtom. Han är out of her league
Citera
2025-03-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans

Vad märkligt - hade jag gjort urvalet hade jag absolut skickat dem till Kreta. Tyckte att båda två verkade trevliga och tänkte att märkligt att ingen fastnade för dem men där ser man. Fattar att prod tror att Milly/Ola-grejen är ”bra tv” men samtidigt framstår det ju bara blajigt när hon blir dumpad av Oscar och då byter till Ola. Hade mycket hellre följt det ratade paret som då uppenbart genuint hittat varandra.
Citera
2025-03-15, 17:02
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Jakob låter som kocken Marcus Samuelsson

TACK!!! som jag suttit och funderat på vem i helvete är det han är så lik röstmässigt!
Citera
2025-03-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tack! Helt riktigt!

Tänkte målisen Oblak i Athletico Madrid!
Citera
2025-03-15, 17:23
Medlem
Vad var det hon korthåriga tjejen sa till Ola - att hennes föräldrar klippte henne kort och hennes tvillingsyster fick ha långt hår?

Och att hon inte fick bestämma i det? 😟
Citera
2025-03-15, 17:24
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
... finskan i förra säsongen ...
Hon är finländsk, inte finsk.
Citera
2025-03-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enstrykbraeda
Vad var det hon korthåriga tjejen sa till Ola - att hennes föräldrar klippte henne kort och hennes tvillingsyster fick ha långt hår?

Och att hon inte fick bestämma i det? 😟
Och han är dum i huvudet som låter hårlängd bestämma om han gillar henne eller inte
Kastrera fanskapet och låt honom inte reproducera sig
Citera
2025-03-15, 17:43
Medlem
Citat:
Och han är dum i huvudet som låter hårlängd bestämma om han gillar henne eller inte
Kastrera fanskapet och låt honom inte reproducera sig

Låter hemskt att föräldrarna klippte henne kort och lät systern ha långt… låter oempatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in