2024-01-14, 12:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Man kan konstatera att krleken oftast inte r blind och att den oskre grna hller fast vid ngot som inte finns.

Oscar och Meijra (stavning ?). Hr ser vi en kille som troligtvis r homosexuell (inget fel i det) och leker straight. Hans mesighet och latenta homosexualitet lyser igenom och det knner Meijra. Hon hade heller inte passat med Johan (som hade tjnat p att tuffa till sig samt raka skallen). Meijra vill ha en sjlvsker man som inte hela tiden ber om urskt fr att han finns.

Sergio och Amanda. Oskra Amanda r det perfekta gaslighting-offret och det utnyttjar manipulatren Sergio till max. Han r en fullkomlig tnt medans hon r den fula ankungen som vxt upp till en vacker svan men inte mrkt sitt rtta marknadsvrde.
Sergio r stor i orden men liten p jorden. Han har varken utseende, trevligt personlighet eller arbete med sig.

Christoffer och Catja. Han verkar vara trevlig men Catja finner hans stndiga komplimanger strypande. Han r mesig och femenin. Han skulle hja sig rejlt med att ha lite mer stake och inte stta henne p en piedestal. Catja tnder knappast p prlhalsband och frgglada skarvfs. Hon ser bra ut och vill ha en man och inte en metrosexuell pojke.

Lucas och Emilia. Lucas r grymt missnjd med Emilias utseende samt dominanta stil. Han trodde han skulle f en ung Linda Lampelius men istllet blev det lilla My frn mumindalen.
Emilia r njd men hon frstr inte varfr Lucas inte sliter av henne klderna och stter p henne. Mjligtvis r ven Lucas homosexuell eller s r han verkligen cklad av Emilia.

Rasmus och Krissie. De bda r faktiskt p jmn niv. De r avslappnade med varandra och detta kan nog fungera. Rasmus behver trna bort gubbmagen. Personligen tycker jag Krissie r den minst attraktiva tjejen i spelet men det spelar ju ingen roll.

Det r bara att konstatera att krleken inte r blind i de allra flesta fall. Bde utseende och andra faktorer pverkar mkt.

Bst matchning hade varit Lucas och Amanda samt Sergio och Meijra.

Instmmer, jag tror Christoffer och Catja kunnat f till det om han inte var fr snll.

Lucas och Amanda r utseendemssigt en match, men uppenbart har de ju inte klickat nr de snackat.

Tror inte Sergio skulle matchat med ngn annan. Jag uppfattar dock Amanda som smart s vet inte var,fr hon fll fr ju st Sergio av alla.

Oscar, Guy tror jag inte men tror hans r som mobbad gjort att han vill sticka ut s lite som mjligt, alldaglig, vill kl sig som alla andra, ha villa Volvo och 2,5 barn.
Hade hon inte varit s frdomsfull hade de varit en bra match.
Jag fr fr mig att hon vill ha ngn invandrarkille som r mklare eller dylikt.
Citera
2024-01-14, 12:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Ja, han r ju nstan helt flint men vljer nd att frska sig p nn slags buzzcut eller undercut vad det nu heter. Problemet r att det han sparar upptill r bara fjun. Han skulle tjna mycket p att raka hela skallen eller kra ngra mm rtt ver.

Tycker han ser bra ut i sin manbun.
Citera
2024-01-14, 12:47
Medlem
discomusens avatar
Meira verkar frresten ha gjort sig ett namn p Tiktok sen tidigare. Mycket klipp nr hon dansar magdans och liknande.[/quote]

Ja rasisten meira r ju bara med fr fame. Hade redan 100k fljare insta s frstr inte varfr hon behvde programmet men. Hller sig ihrdigt kvar ocks trots avsaknad av intresse fr svenska mn. Ju mer tv tid desto kndare. Hon borde stlla upp i nn MENA-version istllet fr att hitta sin 3-streck-byxa-kille istllet.
Citera
2024-01-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Tycker han ser bra ut i sin manbun.
Japp hller med, tnkte p en annan. Har editerat inlgget.
Citera
2024-01-14, 13:51
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Meira verkar frresten ha gjort sig ett namn p Tiktok sen tidigare. Mycket klipp nr hon dansar magdans och liknande.

Ja rasisten meira r ju bara med fr fame. Hade redan 100k fljare insta s frstr inte varfr hon behvde programmet men. Hller sig ihrdigt kvar ocks trots avsaknad av intresse fr svenska mn. Ju mer tv tid desto kndare. Hon borde stlla upp i nn MENA-version istllet fr att hitta sin 3-streck-byxa-kille istllet.[/quote]

Ja mrkligt hon valde en svensk som jobbar med finans. Kan it e varit s svrt att rkna ut vilken typ av kille det var..
Citera
2024-01-14, 14:25
Medlem
Intressantast hittills tycker jag Meiras och Emilias instlling till sina partners r, srskilt om man skulle vnda p rollerna i paren.

Meira dmer ut Oskar och r tveksam till om han skulle passa in eller bli accepterad av hennes familjs kultur och hur de har det i orten med mera dr hon har sina rtter. Hon som har invandrabakrund kommer undan med att sga ngot sdant. Tnk istllet om Oskar hade sagt att det var tveksamt om Meira skulle bli accepterad av han svenska familj eftersom hon kom frn en annan kultur eller att hon inte passade in p seglarklubben eller midsommarfirandet eller vad Oskar nu gr med sina svenska vnner. Reaktionen hade nog inte blivit snll.

Tnk ocks om en kille hade haft Emilias instllning till sex. Hon vill ha sex pronto med killen hon nyss har trffat annars brjar hon tjura, drar sig undan och tnker hlla sig p sin kant. Skulle vilja se hur reaktionen blev om rollerna var omvnda och Lucas istllet varit den som krvt sex av Emilia om hon inte var s attraherad av honom. D hade Lucas nog sttt lgre i kurs n Sergio till och med.
Citera
2024-01-14, 14:30
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Intressantast hittills tycker jag Meiras och Emilias instlling till sina partners r, srskilt om man skulle vnda p rollerna i paren.

Meira dmer ut Oskar och r tveksam till om han skulle passa in eller bli accepterad av hennes familjs kultur och hur de har det i orten med mera dr hon har sina rtter. Hon som har invandrabakrund kommer undan med att sga ngot sdant. Tnk istllet om Oskar hade sagt att det var tveksamt om Meira skulle bli accepterad av han svenska familj eftersom hon kom frn en annan kultur eller att hon inte passade in p seglarklubben eller midsommarfirandet eller vad Oskar nu gr med sina svenska vnner. Reaktionen hade nog inte blivit snll.

Tnk ocks om en kille hade haft Emilias instllning till sex. Hon vill ha sex pronto med killen hon nyss har trffat annars brjar hon tjura, drar sig undan och tnker hlla sig p sin kant. Skulle vilja se hur reaktionen blev om rollerna var omvnda och Lucas istllet varit den som krvt sex av Emilia om hon inte var s attraherad av honom. D hade Lucas nog sttt lgre i kurs n Sergio till och med.

Verkligen inte varit PK
Citera
2024-01-14, 14:32
Medlem
Amanda r verkligen slende vacker. Att hon enligt trden redan parat ihop sig privat med strandraggaren och mytomanen Sergio fyller mig med irritation. Tnker inte se programmet.
Citera
2024-01-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Finns det ngon i serien som kan svenska och inte tvingas slnga in uttryck p engelska i varannan mening?

😂😂😂 exakt!!
Citera
2024-01-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uff99
Amanda r verkligen slende vacker. Att hon enligt trden redan parat ihop sig privat med strandraggaren och mytomanen Sergio fyller mig med irritation. Tnker inte se programmet.

🤣🤣
antingen har han ndrat sig totalt el s r allt helt obegripligt

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

Jag gillar inte det Meira gr och sger, men jag tror inte hon har sagt att han inte skulle bli accepterad av hennes familj. Hon sa att hon aldrig har varit i snt sammanhang och skulle knna sig utanfr.

Det som blir strt r varfr hon vh valde honom. El funderade p Johan. Om det r s stort problem. Varfr valde hon inte Sergio el Milan?!
Citera
2024-01-14, 15:47
Medlem
Men nr satan ska dessa skit program med "snygga" mnniskor utan ngon som helst mening sluta produceras? Folk mste ju frst nn gng att det r totalt "crap"!!!
Citera
2024-01-14, 15:58
Medlem
Amanda har allt, utan gott omdme? Som Sergio framstlls br hon springa. Psykopatvibbar nr han ser rda flaggor hos henne, och dessutom blir avtnd av att hon mobbats.

Meira valde mellan tv killar med svenska namn. Om nu hon hade s stora bekymmer med hans bakgrund, varfr valde hon honom d? Hon br ju vnt sig till andra killar med liknande bakgrund. Jag tnker ocks, att det r lika svrt fr Oskar att "smlta in" i hennes vrld som det r fr henne i hans. Oskar r attraktiv, men han r kanske fr p vilket r mindre attraktivt.

Christoffer och Catja.
Christoffer verkar mysig, ha rtt egenskaper och moral. Men... om man inte fr komplimanger tillbaka, s behver man lsa av och backa. Lt Catja f lra knna honom utan att erbjuda henne allt p en gng. Christoffer kanske blev trstpris efter Catja dumpade av Rasmus?

Tyvrr blir det uppenbart att allt fr mnga lter se ytliga st frbi den kontakt de pstr att se ftt...
Ser hopplst ut fr Oskar och Meira, Christoffer och Catja och Lucas och Emilia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in